Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama  (gelezen 12964 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Gepost op: juli 31, 2016, 10:27:11 am »

Beste HK's en andere fanaten,

Mijn eerste echte post.korte achtergrond:

Na drie jaar met onze Jamet Panorama weg te zijn geweest hebben we het virus helemaal te pakken. De jamet is een perfecte vouwwagen, zeker voor het geld. Grote nadeel; we willen rond gaan trekken en dan is de Jamet net te veel werk om op te zetten (uurtje maar toch, met name inklappen kost veel tijd).

Heeft er iemand een mooie Kyte die hij wil verkopen (liefst 2014 of nieuwer). Of raden jullie een andere aan. We willen namelijk ook in de mei vakantie in Nederland gaan staan (dus een beetje ruime voortent is wel lekker) aan de andere kant; we willen in de zomer graag rondtrekken door Europe en dan een nachtje ergens staan en door. We hebben twee kinderen (7 en 5) die zouden eventueel in een kleinere tent erbij kunnen.

Als goedkoper alternatief hebben we de Cabanon Mercury. Maar vind de Holtkamer eigenlijk Spieker, mooier, sneller op te tuigen en mooiere en handigere keuken.

Ben erg benieuwd!



Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2016, 10:39:26 am »

Hoi,
Ik zou dan gaan voor een cocon als je gaat rondtrekken of een astrologie
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2016, 11:26:28 am »

Goh wat grappig, wij hadden een jamet Louisiana en na 2 jaar was ik klaar mee. Veel ruimte, maar wat een goede. Ook gekeken bij de Cabanon, maar nog steeds veel gedoe. Cocoon heeft scheerlijntjes dus ook niet goed. Nu de Kyte XL, het 4e seizoen, wat een top ding. De eenvoud, comfort en het gemak.

 Voor de kids zou ik gaan voor een kindertent XL, zit eraan vast, veel ruimte, zelfde kwaliteit en je betaald niets extra. Anders betaal je gauw weer voor een kindertentje.

Op marktplaats komen ze sinds dit jaar veelvuldig voorbij, dus na de zomer zal dit niet veel anders zijn.

Succes met je zoektocht.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2016, 12:54:41 pm »

Voor dit doeleinde hebben wij de kyte windforce gekocht. Nu 2 jaar in bezit tot meer dan volle tevredenheid hadden we veel erder moeten doen. Alles staat binnen een half uur en dan bedoel ik dat je in je stoel ervoor zit. Grote binnenruimte en ook in het voorjaar is het perfect te doen en geen last van de kou. We gaan straks weer 4 weken weg en doen in die tijd 5 tot 6 campings aan. Haringen slaan is minimaal en in principe alleen de luifel en bij de deur. Tenzij je natuurlijk harde wind krijgt dan zou ik er meer slaan.

Ik zou niet twijfelen maar voor de kyte gaan....

Wij doen hem in ieder geval zeer zeker niet weg dus je zult verder moeten kijken....
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #4 Gepost op: juli 31, 2016, 01:07:28 pm »

Idd de kyte is het.
Heb dan geen windforce maar dat kost je ook weer bagageruimte.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Kiddigital

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #5 Gepost op: juli 31, 2016, 04:09:51 pm »

Iets kleiner (en ook iets goedkoper) is de Coccon Aero. Net zo snel en handig als de Kyte, met een L of XL (beide mee te vouwen) prima voor 2 kids (adventure tent kan ook). Geen scheerlijnen in tegenstelling tot de gewone Cocoon.

Wij hebben em al enkele jaren met veel plezier (en Kyte keuken op een MTT en fietsendrager voorop).

Luifel kan ook dicht zodat je ook in het voor- en najaar niet eens allemaal in het leefdeel hoeft te zitten als het wat kouder is.




Sent from my iPhone using Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2016, 04:12:39 pm door Kiddigital »
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #6 Gepost op: juli 31, 2016, 04:48:44 pm »

Onze Jamet is zojuist verkochte de koper is er heel blij mee; daar zijn we blij mee omdat we er een hele mooie tijd mee hebben gehad. Raar gevoel hoor; is toch een deel van ons leven geworden!

Ook jullie reacties zijn erg enthousiast, dit geeft aan dat we een goede keuze aan het maken zijn. Ik zal de maten tussen de Kyte Xl, L en Cocoon eens naast elkaar leggen. Ik ben snel geneigt de grootste te pakken; aan de andere kant; een kleiner karretje past weer makkelijker bij ons in de garage en in warme oorden is een grote wagen niet nodig. Zeker in Spanje waren de plakken vaak te klein op de minder commerciƫle campings (Jamer had ook 7,5 meter) en dan pastte er geen voortent meer bij.

De aanschafprijs is wel vors. Aan de andere kant, het is een investering, je krijgt er ook altijd weer meer voor terug dan Jamet/Cabanon, alhoewel de afschrijving wat meer zal zijn.

We gaan snel een afspraak maken. Als jullie nog tips hebben over accessoires, ik las ook wat over kinderziektes dan hoor ik dat graag. Zal ook eens bij Jamet kijken of ik daar nog vragen kan beantwoorden.



Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2016, 06:03:31 pm »

Als je eenmaal de Kyte gevoeld hebt wil je niet anders meer. De kwaliteit spat er aan alle kanten vanaf. De prijs is fors, eenmaal gepind dan doet het niet meer zeer. Eenmaal in gebruik genomen heb je spijt dat je het niet eerder hebt gedaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

Kiddigital

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2016, 06:29:16 pm »

Als je eenmaal de Kyte gevoeld hebt wil je niet anders meer. De kwaliteit spat er aan alle kanten vanaf. De prijs is fors, eenmaal gepind dan doet het niet meer zeer. Eenmaal in gebruik genomen heb je spijt dat je het niet eerder hebt gedaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Idem voor de Aero :)

Het verschil zit en in de (binnen)ruimte (en prijs) maar verder een kwestie van smaak. (en het oranje van de Kyte vs het creme van de Cocoon ;) )


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #9 Gepost op: juli 31, 2016, 06:32:06 pm »

Als je eenmaal de Kyte gevoeld hebt wil je niet anders meer. De kwaliteit spat er aan alle kanten vanaf. De prijs is fors, eenmaal gepind dan doet het niet meer zeer. Eenmaal in gebruik genomen heb je spijt dat je het niet eerder hebt gedaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helemaal mee eens. Het kost wat, maar je hebt er wel wat voor.
Ik denk dat de Cocoon nog wat sneller op zet dan de Kyte maar de binnenruimte van de Kyte is wel een stuk groter dan bij de Cocoon. En eh, ook in warme landen is een grote binnenrent er lekke.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #10 Gepost op: juli 31, 2016, 07:08:40 pm »

wij hebben een cocoon XL en wij trekken graag met onze klapper rond. Lekker snel open en in te klappen. Wij hebben met onze 3 kinderen vertoeft in de cocoon. Tuurlijk is het met slecht weer iets krapper maar we hebben ons met gemak gered!!! Maar ga voelen en kijken en volg je hart!!
Gelogd
Jevipro

Kiddigital

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #11 Gepost op: juli 31, 2016, 07:32:11 pm »

...

We gaan snel een afspraak maken. Als jullie nog tips hebben over accessoires, ik las ook wat over kinderziektes dan hoor ik dat graag. Zal ook eens bij Jamet kijken of ik daar nog vragen kan beantwoorden.
Details om te overwegen:
- wagentas aan de zijkant: niet goedkoop maar erg handig. Gereedschappen en haringen direct alles bij de hand om de boel op te zetten zonder iets uit de auto of wagen te halen
- watervoorziening in de keuken. Standaard geleverd via een batterij voeding. Zelf deze batterij vervangen door een omvormer. Echter in de praktijk gebruiken we de watervoorziening niet/nauwelijks. Zeker in het buitenland waar het water niet drinkbaar is, gebruik je gekocht water en het is te klein om af te wassen dus de vaat doen we er toch niet. Alternatief is om een wat grotere koelkast daarvoor in de plaats te nemen want met meerdere personen is deze in warmere landen snel aan de kleine kant.
- kluis: je hebt snel veel zaken van waarde (ipads enzo gaan toch vaak mee) en die kan je dan gerust achter laten.
- led achterlichten: lekker plat en geen gaten in het keuken schort. Bij ons op 2 auto's (beide met 13 polig jeager aansluiting!) geen probleem tov gewone verlichting. Wel zijn er best wat meldingen te vinden van mensen die wel problemen hadden met de led achterlichten.
-

Wij hebben nog een windforce waarvan de pomp (1 in ons geval) los erbij zit en die nemen we dus in de auto mee. Wel wat gewicht maar scheelt ruimte in de wagen en persoonlijk vinden we het ideaal met uit- en vooral in vouwen (veel meer lucht eruit dan jezelf voor elkaar krijgt waardoor alles wat compacter is).

Niet duidelijk voor mij althans; bij onze Aero kunnen we in de luifel een voorwand plaatsen (optie) waardoor er een grotere binnen ruimte ontstaat en de keuken in de binnen ruimte komt. (Overigens heeft dit voortent deel van de binnenruimte geen grondzeil, tis immers de luifel). Vinden wij ideaal als het wat kouder is. En met een losse gaskachel is het snel warm (en droog indien vochtig).

De binnenruimte van de Kyte (met grondzeil) is groter maar de keuken blijft altijd buiten dacht ik. Tenzij er voor de Kyte nu ook zo'n voorwand optie is :)

Veel keuzes, dus lekker puzzelen en bekijken. Succes :)




Sent from my iPhone using Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2016, 07:37:54 pm door Kiddigital »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #12 Gepost op: juli 31, 2016, 08:05:44 pm »

Zelf even naar Bunnik of Emmen rijden en vergelijken.
Cocoon zal sneller opzetten zijn.
Kyte heeft meer bagageruimte.
De Aero zit er qua opzet tussen in.
Maar ga kijken en vergelijken.
Wij hebben de kyte xl zonder kindertent.
Met overnachting slaapt onze zoon in de woonruimte en op de camping een eigen tent.
Maar dat ligt weer aan de kids natuurlijk.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #13 Gepost op: juli 31, 2016, 11:15:05 pm »

 Wij hebben ook een Side bag, ideaal. Kids room, bij 1 overnachting laten we die opende grond liggen en slapen de kinderen in de leefruimte. Geen vaste kluis, maar een losse, heb ik zelf de keuze voor de plek.  Ook de watervoorziening.

Ik zou nu ook een voorwand willen in de luifel.

Leuk man on weer eens te oriƫnteren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

muis

  • Gast
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #14 Gepost op: augustus 01, 2016, 11:46:48 am »

Maak even een topic in gezocht  :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal