Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama  (gelezen 12958 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #15 Gepost op: augustus 01, 2016, 12:27:09 pm »

Gezien jullie gezinssamenstelling en de moed om ook in mei in Nederland te durven lamperen is zo'n Kyte een goede keuze.

Zijn je kinderen wat ouder en kiezen jullie voor mooi weer bestemmingen dan zou ik voor een Cocoon kiezen. Staat ook zo, neemt veel minder ruimte in beslag en stuk goedkoper.
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #16 Gepost op: augustus 11, 2016, 09:11:59 pm »

Beste Forumleden,

wat een erg leuke reacties! Dank jullie wel hiervoor!

we zijn vandaag in HK Bunnik geweest! dit verklaart veel van jullie opmerkingen. we zijn tot de volgende eisenpakket gekomen. achtergrond is dat we echt willen rondtrekken (volgens jaar 5 weken door Europa koud - warm weer) en liefst ook in het voorseizoen een maand in Nederland.

- we willen 4 fietsen meenemen
- ik ben zelf 2,02 meter, bed moet lang genoeg zijn en tent hoog genoeg
- kinderen zijn 5 en 7, voorkeur voor een kindertent
- we willen de vouwwagen in de garage hebben en maximale maten 170 breed - 380 lang

Onze eerste indruk nadat we bij HK in Bunnik zijn geweest:
- inderdaad: op de Kyte ben je gelijk verliefd; erg mooi, fantastische materialen en mooie keuken. We zouden dan de voorkeur willen geven aan een kindertent L. perfect voor twee kinderen en een ruimte voor toilet / omkleden; enige nadeel: we willen ook graag vier fietsen meenemen op onze 5-weekse trektocht door Europa. Dit is op de Kyte voor zover ik heb begrepen niet mogelijk (wel twee op de dissel en dan twee op de auto, dit heeft niet mijn voorkeur).
- alternatief is dan de cocoon. dan moeten we twee "nice to have" consessies doen: We kunnen dan helaas niet de Masterclass kitchen hebben, daar moet dan de fietsendrager voor vier fietsen komen; en de dissel komt in de voortent samen met de - wat wij minder mooi vinden de Basekitchen. Alhoewel ik het feit dat de dissel in de luifel staat minder storend vond dan ik dacht na het lezen van het forum.
- grootste nadeel van de Cocoon: de deur is veel te laag (echt onbegrijpelijke plek vind ik persoonlijk); en ik vind de binnentent wat aan de lage kant; ik stoot mijn hoofd tegen het tentdoek (en het bed lijkt wat minder lang dan de kyte - weet alleen niet of dit is of lijkt). De deur en hoogte van de binnentent vond ik persoonlijk een tegenvaller :-( zijn er andere lange mensen met deze ervaringen?

We zijn toch ook nog even doorgereden naar "De vouwwagenzaak" gereden in Zeist. Als ik naar de eisen kijk is de Cabanon Malawi een vouwwagen die qua functies sterk lijkt op de Cocoon; en is maar 8500 euro. Vloeken in de kerk hier. Ik denk als je puur naar prijs-kwaliteit kijkt dat dit een erg sterk alternatief is. Maar wel een skoda ipv BMW. Toch is het prijsverschil fors (8500-20000). Rationeel een slimme keuze maar als je verliefd bent op de HK....

Is er toevallig iemand die nog een Cocoon Aero (mag met windforce) te koop heeft liefst van 2015/2014 met kindertent L (of XL?)

choices ... lastig hoor!
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2016, 09:48:08 pm door katjakley »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #17 Gepost op: augustus 11, 2016, 09:55:28 pm »

Goede vergelijking, net een Skoda gekocht voor de Malawi, allebei goede kwaliteit voor een goede prijs en allebeide 'verliefd' op.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #18 Gepost op: augustus 11, 2016, 10:01:20 pm »

Volgens mij is er een topic van iemand die zijn Aero wilde verkopen. Afgelopen week op MP een bijna nieuwe Kyte voor een prikkie, is al weer weg overigens. Daarnaast stond er in Tjechie een Kyte naast ons met een gemonteerde fietsendrager op de Kyte door HK. Ze hadden 5 montainbikes erop. Dus het is zeker mogelijk.

En kamperen in een Kyte is een beleving en dat voel je pas als je er mee weg bent geweest.

Succes nog even.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #19 Gepost op: augustus 11, 2016, 10:18:50 pm »

Volgens mij is er een topic van iemand die zijn Aero wilde verkopen. Afgelopen week op MP een bijna nieuwe Kyte voor een prikkie, is al weer weg overigens. Daarnaast stond er in Tjechie een Kyte naast ons met een gemonteerde fietsendrager op de Kyte door HK. Ze hadden 5 montainbikes erop. Dus het is zeker mogelijk.

En kamperen in een Kyte is een beleving en dat voel je pas als je er mee weg bent geweest.

Succes nog even.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Beste Erik, wat voor fietsendrager was dit en hoe zat deze bevestigt? bovenop? achter/voorop lijken mij lastig?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #20 Gepost op: augustus 11, 2016, 10:28:38 pm »

Klopt, boven op. Die moesten ze er eerst afschroeven alvorens ze erbij kunnen. Voorop kunnen er 2. En achterop kan niet, te weinig kogeldruk.
Gelogd
Groeten,

Erik

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #21 Gepost op: augustus 11, 2016, 10:46:06 pm »

Zelfde ervaring hier.
Wij zijn vorige week ook naar Bunnik gereden. Kyte vs Cocoon is voor lange mensen inderdaad eigenlijk geen vergelijk: de Cocoon en lang zijn gaat niet samen lijkt het.

Vier fietsen mee zou zoals gezegd op de klapper kunnen, maar dan is snel opzetten en inklappen wel opeens relatief.

Overigens heb ik bij Bunnik ook wel gekke set-ups gezien. Stond er een buiten, maar ook een aantal op foto's aan de muur. Dat is vast maatwerk en duur, maar het zou zo maar kunnen dat het WEL kan, alleen (veel) meerkosten met zich meebrengt, bijvoorbeeld twee voorop en een kogel achterop (waar dan weer een drager met twee fietsen op kan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #22 Gepost op: augustus 11, 2016, 10:58:31 pm »

Nogmaals, open even een topic in 'gezocht' (zie de link)
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=15.0
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2016, 12:21:52 am door muis »
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #23 Gepost op: augustus 12, 2016, 12:02:05 am »

Maar waarom maar 2 fietsen op de auto er kunnen er ook 3 op toch ????
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.339
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #24 Gepost op: augustus 12, 2016, 07:37:22 am »

Ik heb 4 fietsen (mtb) op de auto. No problemo.
Vanaf Windowsphone met Tapatalk
Gelogd
Adventure Awaits

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #25 Gepost op: augustus 12, 2016, 08:44:21 am »

De deur en hoogte van de binnentent vond ik persoonlijk een tegenvaller :-( zijn er andere lange mensen met deze ervaringen?

Jazeker zijn er andere lange mensen met dezelfde ervaring
 
Wij gingen in eerste instantie ook kijken voor een Cocoon, echter na 3 keer heen en weer te zijn gelopen van buiten naar binnen en terug had ik er al genoeg van
Elke keer bukken om je tent in te moeten, en dan nog die schuine stang ook vlak bij de deur, inderdaad niet handig als je wat langer bent

Toen naar de Kyte gelopen, en daar kon ik dus zo in en uit lopen zonder echt te moeten bukken, dus was toen snel om, dan maar iets langer door sparen
Inmiddels hebben we dus een Kyte (sinds februari dit jaar) en net 3 weken mee weg geweest, en bevalt prima

Niet de hele tijd moeten bukken bij in en uitlopen
Gewoon kunnen staan in de binnen ruimte (zijn vorig jaar bij iemand met een Cocoon binnen geweest en daar hangt het binnen doek echt een stuk lager)
Bed is lekker ruim en kan ik goed languit in liggen

Wij hebben ook de kindertent L er achter zitten, alleen gebruiken wij deze als inloop kast voor de kleding  :J
Daar kan ik dan net niet rechtop in staan, maar is groot genoeg om je even in om te kleden

Dus voor langere mensen is de Kyte zeker een aanrader (mits het budget dit toelaat natuurlijk)
Zelf heb ik een disselbak er op, dus kan geen fietsen op de dissel kwijt, maar als we fietsen mee willen nemen gaan die wel op de auto



Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #26 Gepost op: augustus 12, 2016, 10:11:59 am »


Dus voor langere mensen is de Kyte zeker een aanrader

Voor korte mensen ook hoor  :H
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #27 Gepost op: augustus 12, 2016, 10:23:05 am »

Voor korte mensen ook hoor  :H

Dus eigenlijk gewoon voor iedereen  :K
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #28 Gepost op: augustus 12, 2016, 12:26:01 pm »

Goede vergelijking, net een Skoda gekocht voor de Malawi, allebei goede kwaliteit voor een goede prijs en allebeide 'verliefd' op.

Heb ook jaren lang een Skoda gehad en een jamet :-)
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: KYTE XL gezocht als vervanger voor onze Jamet Panorama
« Reactie #29 Gepost op: augustus 12, 2016, 06:19:47 pm »

http://link.marktplaats.nl/m1078010629 kyte xl uit 2010, 13.000 euro
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal