Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper spacer inklaperikelen: tentdoek tussen het frame  (gelezen 2179 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Holtkamper spacer inklaperikelen: tentdoek tussen het frame
« Gepost op: augustus 09, 2016, 11:57:29 am »

Beste mensen,

We zijn net terug van een veldtocht door Italie: alto adige, toscane en de Marken. Voor het eerste serieus met de Spacer Membrane op pad. Prima wagen...door de kou in de bergen s avonds en soms ook overdag waren we blij dat we voor een HK met voorwand hadden gekozen.

Wat ik mij na het vele inklappen bedacht is: hoe kan het nou dat het inklappen de ene keer soepel gaat en de andere keer we opnieuw moeten beginnen? Ja, we kennen / volgen de handleiding van Holtkamper ( op deze site) en ook de tips op het forum.

Ik lees nergens iets over het tentdoek wat zich - mijn inziens - hinderlijk tussen het frame verzameld (prop, grote hoop) en daardoor lastig wordt om het doek fatsoenlijk / gelijkmatig verdeeld in te vouwen
Eigenlijk is het vreemd dat er op de site van HK geen instructiefilmpje staat, maar dat is iets wat ik daar zal aankaarten.

Ik ben benieuwd naar jullie tips. Handig om volgend jaar mee te nemen als we richting noord- spanje / picos de europa gaan.
Gelogd

postmasters

  • Gast
Re: Holtkamper spacer inklaperikelen: tentdoek tussen het frame
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2016, 12:36:56 pm »


Wij hebben dit ook afentoe met onze flyer. Maar het lijkt steeds beter te gaan.
Bij de flyer zit de truuk hem iig om de luivel helemaal over de tent te trekken voordat we gaan vouwen (meestal klap ik hem alvast een beetje in omdat ik er anders niet zo goed bij kan).
Daarna is het voor ons vooral een kwestie om het doek per buizenset geduldig netjes naar binnen te vouwen (als een soort grote harmonica) voordat de buizen tegen elkaar vouwen. Daarbij is wat inzicht vereist, ik merk dat dat mij wat beter afgaat dan mijn partner ;-)
Als we dit geduldig doen houden we geen prop over en past de deksel prima. Wij zetten de ramen altijd een kiertje open zodat lucht makkelijk kan ontsnappen.

groeten,
Mrijn
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Holtkamper spacer inklaperikelen: tentdoek tussen het frame
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2016, 11:14:14 pm »

Niks te vinden op joeptjoep?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Holtkamper spacer inklaperikelen: tentdoek tussen het frame
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2016, 10:36:36 pm »

Wij lieten bij onze spacer alles gewoon zakken tot ongeveer 45 graden. Voortent op het dak leggen helpt ook, Iemand van ons hield het zo vast de andere veegt alles netjes naar binnen. We keken wel dat er niks tussen de buizen zelf stak. Je ziet dan vanzelf waar er wat meer plaats is om nog wat tentzeil naar toe te leggen.
We deden wel  goed alle ritsen los dat ging eigenlijk het makkelijkste zo kon alle lucht overal weg en had je wat meer vrijheid in dingen weg "vegen".
Hoe minder je op het bed legt, hoe makkelijker alles gaat.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal