Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Met VW overnachten met ski vakantie  (gelezen 6570 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Met VW overnachten met ski vakantie
« Gepost op: januari 02, 2017, 04:26:45 pm »

Beste klappers,

Na jaren de wereld rondgereisd te hebben doen we het met kinderen wat rustiger aan. Toch zijn we nog steeds avontuurlijk. Aankomende zomer gaan we naar Griekenland met onze Kyte S, we zitten er echter aan te denken om ook de ski vakantie met de Kyte te gaan doen. Wie heeft er ervaring met camperen in de sneeuw. We hebben namelijk een camping gevonden naast een wellness resort met zwembad en restaurant (voor nood)
- vriezen de stokken vast bij inklappen
- inklappen bij vrieskou
- drogeren bij thuiskomst (we hebben geen schuur alleen een garage waar we niet kunnen uitklappen)
- warmte vasthouden (lees dat je met gas- en electrische kachel al ver moet komen). Slaapzakken hebben we al van onze trackingmethodes door Himalaya (over 5500 meter :-)).

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, heb er nog niet veel over kunnen lezen dan een link naar de cc weekeinden.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Met VW overnachten met ski vakantie
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2017, 04:30:21 pm »

Vanuit Camp-let is een aantal keer een gezamelijke reis gemaakt naar de wintersport  http://www.camp-let.com/info/news/camp-let-winter-challenge/
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Met VW overnachten met ski vakantie
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2017, 05:15:35 pm »

Wat ik gehoord heb is dat je even moeten kijken hoeveel sneeuw je doek kan verdragen ivm door lekken. Ik zou voor de zekerheid even naar Holtkamper bellen voor advies

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Met VW overnachten met ski vakantie
« Reactie #3 Gepost op: januari 02, 2017, 05:29:30 pm »

Vanuit Camp-let is een aantal keer een gezamelijke reis gemaakt naar de wintersport  http://www.camp-let.com/info/news/camp-let-winter-challenge/

Dank voor het delen van de video. Leuk om te zien! Vond de video alleen wat oppervlakkig, weinig concreet over inhoudelijke punten die ik vanuit mijn VW ervaring zie. Maar moet zeggen wordt er wel enthousiast van!

Ben erg benieuwd naar meer reacties en ervaringen!!!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Met VW overnachten met ski vakantie
« Reactie #4 Gepost op: januari 02, 2017, 09:04:14 pm »

Ik weet dat Laurens Bos van de Vouwwagenzaak (Zeist) deze reis ook gemaakt heeft.  Hij kan je er vast meer over vertellen.  Waarschijnlijk zijn er wel meer filmpjes van.  Ik zal even zoeken of ik het bijbehorende verslag kan vinden  :J
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Met VW overnachten met ski vakantie
« Reactie #5 Gepost op: januari 02, 2017, 09:22:00 pm »

Op de Facebook pagina van Camp-let staat het eea bij februari 2016. Op YouTube zijn verschillende filmpjes te vinden. 

3 DOG heeft trouwens ook een winterkampeer meeting gehad  :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal