Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: gemiddelde reistijd naar Oostenrijk  (gelezen 7894 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HermanH

  • Gast
gemiddelde reistijd naar Oostenrijk
« Gepost op: december 05, 2011, 09:57:43 pm »

Wie kan mij een redelijke indicatie geven van de reistijd van auto + vouwwagen naar het zillertal in oostenrijk vanuit overijssel.

Welke gemiddelde afstand moet ik per uur aanhouden?? ik dacht zelf zo ongeveer aan 75 a 80 km /u gemiddeld (rijdt zelf ongeveer rond de 100 KM/U met vouwwagen)

Om de 2 uur willen we half uurtje stoppen ivm kinderen en onze benen strekken, en tussen de middag even ergens hapje eten.
 :P
Gelogd

francofiel

  • Gast
Re:gemiddelde reistijd naar Oostenrijk
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2011, 10:20:06 pm »

hoi,

wij zijn in 1997 naar t zillerthal in oostenrijk geweest vanuit noordlimburg en wij hebben er onderweg overnacht ergens voor munchen, lekker eten en knorren en de volgende dag rustig verder zodat je fris en fruitig op de camping komt, wij zijn naar aschau geweest, toen was die camping van t jaar en schijnbaar is er veel verandert nadien we er geweest zijn.

toen liep er een stoomtrein in t dal van fugen naar mayerhofen en vv. wij vonden dit erg leuk, zeker met kids zal t nog leuker zijn. mayhofen is een leuk toerisch stadje.
Maar om terug te komen op je vraag: ik zou er 2 dagen over rijden. van overijssel naar limburg is met vw toch 3 uurtjes en dan naar t zillerthal is t toch nog 850 km.
wij vonden de duitse autobahn onrustig rijden tegenover de autoroute du soleil, dat is veel relaxer rijden , maar dat is onze mening.

succes, als je nog vragen hebt, stel ze maar
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:gemiddelde reistijd naar Oostenrijk
« Reactie #2 Gepost op: december 06, 2011, 11:57:56 am »

wij vonden de duitse autobahn onrustig rijden tegenover de autoroute du soleil, dat is veel relaxer rijden , maar dat is onze mening.
/quote]]



Zeer herkenbaar!

Daarom is ons bezoek aan Italie tot één keer beperkt gebleven. Voortaan lekker naar Frankrijk of Spanje. Over de brede mooie peages met 130 km/uur op weg naar de zon!

OT: Oostenrijk in één dag is goed mogelijk, zo tegen de 100 km/uur, vroeg vertrekken en korte stops op een doordeweekse dag.
« Laatst bewerkt op: december 06, 2011, 11:59:34 am door Spiegelbeeld »
Gelogd

HermanH

  • Gast
Re:gemiddelde reistijd naar Oostenrijk
« Reactie #3 Gepost op: december 06, 2011, 04:32:42 pm »

Ik ben ook van plan om er 2 dagen over te doen, idd de 2e dag vanaf Munchen of omgeving, dan kunnen we idd lekker ontspannen de vouwwagen opzetten.

Ik ben dit jaar ook in het Zillertal geweest maar dit was zonder vouwwagen,toen hebben we er vanaf ons huis heenweg 10,5 uur en terug 10 uur over gedaan,met 2 of 3 stops varierend van gelijk overstappen tot een half uurtje.... :P
Als ik zelf een schatting zou maken denk ik dat ik nu zo`n 12,5 a 13 uur onderweg ben (incl stops) , dit wordt dus een uurtje of 10 op dag 1 en de resterende paar uurtjes op dag 2.

Weet iemand trouwens nog leuke overnachtings campings omgeving Ingolstadt/ Munchen???? :J
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:gemiddelde reistijd naar Oostenrijk
« Reactie #4 Gepost op: december 06, 2011, 06:49:14 pm »

wij zijn nog niet met de vouwwagen op pad geweest, net gekocht... Maar we zijn al een paar keer naar Oostenrijk geweest. Wel een ander gedeelte, Montafon.(Vorarlberg) Erg leuk voor kids, maar dat terzijde. Want jullie gaan naar het Zillertal. Maar ik wilde even reageren op de tussenstop in duitsland. Wij hebben al twee keer een tussen stop gemaakt bij Legoland in Gunzburg (ligt dichtbij Ulm.) Ligt dus wel voor Munchen...Maar we hebben daar op de camping gestaan (met tent) om 2 dagen legoland te bezoeken en daarna door naar Oostenrijk. We willen dat dit jaar ook weer gaan doen maar dan met onze vw.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re:gemiddelde reistijd naar Oostenrijk
« Reactie #5 Gepost op: december 06, 2011, 08:11:35 pm »

Misschien een heel andere suggestie, maar wie weet heeft iemand er wat aan: ieder jaar op weg naar wintersport vertrekken wij op vrijdagmorgen om voor de files uit te rijden. We slapen dan altijd in een B&B hotel (zo'n franse keten) in Ingolstadt. Toen ik dit las moest ik daar direct aan denken. Ik weet natuurlijk niet over wat voor klapper het gaat, maar wij gaan de onze (en oude AK Select) niet opzetten voor een nacht, veel te bewerkelijk, en de kans dat hij nat wordt willen we niet lopen. Dan is het denk ik best een goede oplossing zo'n snelweghotel, afgesloten parkeerplaats zodat je klapper niet gejat wordt of opengebroken, en 's ochtends staat het ontbijt en de koffie gewoon klaar, en je kunt snel weer op weg. Ben je lekker vroeg op lokatie en heb je de hele dag om relaxt op te bouwen. (Maar misschien ben ik de enige die dat fijn vindt, ik beschouw de reis ergens naar toe niet als vakantie, en die moet voor mij zo snel mogelijk verlopen  :I).
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal