Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: afzetten kampeerplek voor kind  (gelezen 7840 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #30 Gepost op: april 15, 2018, 02:49:28 pm »

Walkie talkie inderdaad erg handig. Wij gebruikten die ook. Kosten 10 jaar geleden 35 euro voor 3 stuks. Dochter gebruikte die ook. En anders een aftands mobieltje met prepaid kaart er in. Wie heeft er niet 1 of 2 in de  la liggen?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

patser

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Violist 2020 ex Arizona 2015
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #31 Gepost op: april 20, 2018, 01:13:30 pm »

Veldje met speeltuin en achter op het veldje staan. Heeft prima gewerkt bij onze adhd-er. Vanaf 2 gekampeerd en net als thuis regels. WW
Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #32 Gepost op: april 30, 2018, 09:34:10 pm »

Ik krijg echt grote jeuk van die opmerking ‘Je hebt kinderen en een verantwoordelijkheid’ blabla. Je bent ouder en dat hoor je van nature te hebben lijkt me. Die opmerking kan eigenlijk best kwetsend zijn. Maar goed...

Dan kunnen we samen gaan krassen... daar heb ik ook wel een beetje last van. Maar goed, ik heb in die 5 jaar dat het geduurd heeft voor ons manneke er was zoveel clichés gehoord dat je er erg genoeg ook wel aan begint te wennen...  :Z

Maar goed het komt wel goed. Ben er nog wel niet helemaal uit wat het gaat worden, maar we hebben nog even  :#
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #33 Gepost op: mei 07, 2018, 11:54:35 pm »


Dus de vraag is: hoe kunnen we onze kampeerplaats afzetten zodat hij niet weg kan?

Ik was zelf al aan een volleybal net aan het denken. Als ik op internet zoek vind ik ook afrasteringen voor huisdieren, maar die zijn best prijzig. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zo iets?
Tips en tricks zijn welkom :)

Wij hebben er twee. Eentje was een onderzoekend ontsnappertje en dol op mensen en de andere bleef eigenlijk uit zich zelf binnen gezichtsveld (steeds even omkijken onder het kruipen).

Wij hebben nooit aan afrasteringen gedaan of aan parasolstokken met touw ofzo. Eerlijk gezegd zie ik het ook nooit op campings terwijl ik al levenslang kampeer.

Maar goed, ik herinner me onze eerste kampeervakantie met ons mannetje van anderhalf denk ik (het ontsnappertje). Met de tent in Frankrijk. Tijdens opzetten en 's ochtends als het gras nog nat was even in de Ikea kinderstoel. Daarna kreeg hij de vrijheid. Veel buurkinderen vonden hem reuzeinteressant en kropen zo een beetje met hem mee of speelden even met hem. Dan is er ook nog het slaapje. Dus de tijd die overbleef viel mee....
Wij spraken dan gewoon af dat eentje 'corvee' had en de ander mocht dan chill in zijn boek blijven zitten. En dan uiteraard eerlijk afwisselen :-). Dit laatste is mijn tip, werkt goed, is duidelijk of je de achteraan-sjokker bent of dat je 'vrij' bent. Beter dan de hele tijd van beide een beetje.

Verder zou ik zeggen: Kies een veld met overzicht, zandbak ik het midden is perfect. Ga zitten op je luie stoel en kijk af en toe op. Voordat hij echt het veld af is, is hij wel even bezig. Dan sta je op en zet je hem weer dichtbij. Of even samen spelen. En dan begint het weer van voor af aan. En ja, dat is een tijdelijke fase (gelukkig) die erbij hoort. Eerlijk delen met je partner!

We staan nu overigens op een veld met volop gezinnen, meivakantie, echt een heel groot veld, maar de ukken zitten gewoon lekker in het zand of schooieren wat rond. De grote voetballende kinderen doen dat in een andere hoek. Fietsen is meer over de paden en als ze op het veld fietsen gaat het prima met de ukken.

Succes!
Ben wel benieuwd naar jullie uiteindelijke ervaring ter plaatse.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #34 Gepost op: mei 08, 2018, 11:06:57 am »

Soms heb je mazzel ;) Vorige week in de Noord-Vogezen

Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #35 Gepost op: mei 08, 2018, 09:56:40 pm »

Ik zie het ook als onderdeel van het ouderschap. In mijn jeugd, ik ben 44, hadden we geen volg middelen en dat soort zaken.
De lantaarnpalen waren er om je te waarschuwen dat je naar binnen moest.
Ons zoontje is nu vier en een half, speelt sinds een jaar buiten met vriendjes.
Elke week laat je meer los en gaat hij iets verder.
Je geeft ze opdrachtjes mee in de hoop dat ze er iets van meekrijgen.
Tot van de week hij voor het raam stond, papa, mag ik een koekje van de buurvrouw?
Ben nog nooit zo trots geweest.
Tuurlijk, het is eng, tuurlijk, we houden hem in de gaten, maar je moet ook leren loslaten.
Ze zullen je er later dankbaar voor zijn.
Gelogd

samantha

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: gerjak tago
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #36 Gepost op: juli 03, 2018, 06:10:19 pm »

wij hebben, niet perse voor de kinderen maar voor de honden, een schapennet rond de vouwwagen met een deurtje. we doen dit al 6 jaar. er kan stroom op maar dat hoeft niet. ieder jaar hebben we bekijks. maar moet zeggen dat ik wel blij was met het net toen de jongste net kroop.
Gelogd

Wolbert

  • Gast
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #37 Gepost op: juli 05, 2018, 09:50:34 am »

Sinds ze kunnen lopen, beginnen wij standaard 5km van de camping met een dropping,

Dan heb je alle tijd om alles op te zetten, en leverd een 2 ochtende uitslapen op, voor ze gebracht worden  :H
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #38 Gepost op: juli 17, 2018, 10:11:17 am »

die van ons zijn al wat ouder, maar nooit problemen mee gehad hoewel ze alle drie wel avontuurlijk zijn ingesteld. Nu hebben we het probleem dat we ze de tent niet meer uitkrijgen, de jongens met hun mobiel, en mijn dochter met boeken (afgelopen jaar 40 boeken mee terug gesleept uit Engeland)…..
Toen ze klein waren hielden we ze in de gaten, en we keken vooral waar ze konden spelen omdat er ouders met vergelijkbare leeftijden stonden, even polsen of zij het ook goed vinden als het kroost samen rondslingert en klaar. Voor kleintjes is de Eekhoorn een aanrader (Gasselte geloof ik) daar hebben ze een rond opgezet veld met een heuveltje met waterpomp en blubber in het midden..... daar hadden we alle tijd om boeken te lezen.... :#
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #39 Gepost op: maart 20, 2019, 10:46:03 am »

Wat in elk geval niet werkt is zo'n elastiekje dat je kunt gebruiken om om de pols van je kind te doen.
Wij hadden dat elastiek aan de broek van onze jongste zoon gedaan toen hij 14 maanden was, en de andere kant met een haring in grond.
Als een geitje vastgezet zeg maar.
Onze overburen (en wijzelf) hebben ons kapot gelachen, want meneer kroop en bleef kruipen net zolang tot hij uit zijn broek gekropen was. We hebben die vakantie niet langer dan 2 minuten in onze stoel kunnen zitten als hij wakker was. gelukkig worden ze vanzelf ouder.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #40 Gepost op: maart 20, 2019, 12:14:47 pm »

Wij hebben altijd een plek in de buurt van een speeltuintje gezocht toen de kinderen nog klein waren.
Een Ikea kinderstoel is ideaal als ze even echt op de plek moeten blijven (gasstel van de vouwwagen is binnen bereik van grijpgrage handjes)
Opvoeden is natuurlijk ook belangrijk, en ja bij jongere kids was een campingbedje ook een box.
Wat bij ons ook altijd heeft geholpen is kamperen samen met schoonouders/zwager, schoonzus met kids dan heb je altijd meer ogen en hebben de kids wat te doen.
En verder, kijk wat er op je veld leeft en koppel de kleine aan vriendjes, geef ze allemaal een waterpistool en ze blijven bezig. Latere leeftijd een pakje kaarten en leren pesten.....
Schapengaas kan ook natuurlijk, maar dat is primair voor die dieren die ik niet op de camping wil.... honden.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #41 Gepost op: maart 20, 2019, 02:44:24 pm »

Hier ook een plek met uitzicht op een speeltuintje, Ikeastoel, campingbed ook als box. Verder een plek met geen water in de buurt.

We hebben in het begin onze verwachtingen bijgesteld. Het blijft constant veel opletten. Nu ze wat ouder zijn nog steeds in het speeltuintje voor de tent maar wel veel relaxter voor pa en ma  KK
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #42 Gepost op: maart 21, 2019, 12:17:22 am »

En inderdaad, voor je het weet komen ze de tent juist niet meer uit door mobieltje of tablet. Hopelijk gaat die fase ook weer voorbij ::)
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #43 Gepost op: maart 21, 2019, 07:52:35 am »

Hier ook ikeastoel en campingbedje om tijdens koken ongelukken te voorkomen. Ook geen plek direct aan het water. Ook gaat de tablet mee om af en toe tekenfilmpjes te laten kijken. Papa en mama willen soms ook ff rust zonder achter meneer aan te rennen. Zeker op zijn loopfiets (die dit jaar natuurlijk meegaat) is hij bijna niet bij te houden  :#
Gelogd

PaulvdH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up
Re: afzetten kampeerplek voor kind
« Reactie #44 Gepost op: maart 22, 2019, 07:09:25 am »



en mijn dochter met boeken (afgelopen jaar 40 boeken mee terug gesleept uit Engeland)….

Al eens aan een ebook gedacht? Dochterlief hier hetzelfde, heeft nu een hele bende boeken op haar ebook gezet. Kompakt, gaat lang mee en je houdt plaats over in de auto... (die dan wel weer gevuld wordt met iets anders... :))

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal