Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Havervlokken op de camping?!  (gelezen 14440 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #15 Gepost op: april 18, 2018, 11:45:33 pm »

Dat langzaam nagaren na het koken is inderdaad de truc. Misschien is het goed om de havervlokken aan de kook te brengen in een pannetje op een gaspit van de bermkeuken. En deze pan in een hooim.addameke de nacht door te laten trekken.

Nu nog ff uitzoeken hoe ik zo'n gevalletje maak. Ik geloof dat er weer wat bontbroeken van de landmacht gaan sneuvelen  :# tezamen met een lap wol en wat alu-isolatie-folie... Nu nog ff 'n pan vinden met 'n dikke bodem die niet te groot is. :)
Gelogd

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #17 Gepost op: april 23, 2018, 10:17:56 pm »

Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #19 Gepost op: april 24, 2018, 11:17:16 pm »

Ik heb die thermoskop van IKEA gekocht. Melk met havervlokken opgekookt, en kokend in de thermoskop gedaan. Morgen ochtend maar eens zien of het ongeveer hetzelfde resultaat geeft.

Kopen van zo'n thermoskop gaat sneller dan met m'n naaimachine een hooim.adam.meke te maken in ieder geval. Plus dat het minder ruimte inneemt, en lekvrij zou zijn, i.t.t. een pan in een hooim.adam.meke.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #20 Gepost op: april 24, 2018, 11:39:17 pm »

Joh ik snap het probleem echt niet.. je doet wat melk in een pannetje, doet er wat havervlokken bij en brengt het op laag vuur aan de kook. Zo nu en dan even goed roeren. Als het eventjes gekookt heeft in een soepkom eventjes laten staan en je kan binnen 30 minuten eten....  :?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #21 Gepost op: april 24, 2018, 11:56:33 pm »

Minder regelbaar vuur en pannen met een dunne bodem is het eerste wat in mij opkomt _Jeroen_
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #22 Gepost op: april 24, 2018, 11:59:43 pm »

Dat gaat voor havermout inderdaad op. Maar bij havervlokken geeft dat toch een minder samenhangend resultaat. Het zijn dan meer vlokken in melk dan pap zoals je van havermout zou maken.  Of je zou het meer dan een halfuur ::) op een laag vuur moeten blijven omroeren, maar dan is het nog steeds anders dan overnacht trekken. Het opkoken en overnacht langzaam nagaren geeft een consistentie waar je lepel niet gelijk omkukelt, als je die erin zet. Havervlokken zijn veel grover dan havermout.  Juist de havervlokkenpap geven bij mijn lijf een gelijkmatiger opname van koolhydraten dan pap van havermout.
En aangezien mijn bloedsuikerspiegel behoorlijk veel wegheeft van een achtbaan, zoek ik een oplossing voor de camping, zoals ik eerder opmerkte :)

Dus ik hoop dat die thermosbeker goeie resultaten geeft, want anders moet ik wel heel snel m'n hooim.adam.meke gaan afmaken voor aanstaande donderdag, als we weer gaan klappen in Zeewolde.  :> Zin in  :>
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #23 Gepost op: april 25, 2018, 12:05:33 am »

Dan regelen we wel een baal hooi voor je  :O ;)
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #24 Gepost op: april 25, 2018, 06:58:23 am »

De thermosbeker geeft op zich goed gegaarde havervlokken. De consistentie komt redelijk dicht in de buurt van het resultaat met de magnetron. Ik denk dat de thermosbeker meegaat naar de camping. En dan proberen of iets langer koken op een lage gasvlam een nog beter resultaat geeft, aangezien de havervlokken nog wat meelderig aandeden qua smaak, na even opkoken. De thermosbeker houdt het behoorlijk lang warm, gisteravond 17 uur gemaakt, vanochtend 06.45 uur was het nog lauw. Dus nieuwe poging gaat volgen. KK
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #25 Gepost op: april 25, 2018, 08:36:43 am »

Bij overnight oats komt er geen koken aan te pas. De basis hiervan ken ik vanuit Zwitserland (Bircher Muesli) en ik maak het regelmatig thuis (ook vanwege schommelende bloedsuikerspiegel). Het wordt dan echt een dikke substantie waar je lepel rechtop in blijft staan.

Dit recept gebruik ik altijd:

•   3 el havervlokken
•   5 el koud water
•   1 el citroensap
•   1 appel, grof geraspt met schil en klokhuis
•   2 el hazelnoten, grof gehakt
•   naar keuze evt. rozijnen
•   2 el gecondenseerde melk of kokosmelk

ZO GA JE TE WERK:
1.   Doe ’s avonds de havermoutvlokken met het water in een kommetje en roer het door.
2.   Zet het tot de volgende ochtend in de koelkast.
3.   Roer er ’s ochtends de overige ingrediënten door en laat het nog vijf minuten staan.

« Laatst bewerkt op: april 25, 2018, 09:14:41 am door Ccindy »
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #26 Gepost op: april 25, 2018, 10:55:31 am »

Zou een slowcooker een optie zijn?
Gelogd

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #27 Gepost op: april 25, 2018, 10:20:16 pm »

De thermosbeker geeft op zich goed gegaarde havervlokken. De consistentie komt redelijk dicht in de buurt van het resultaat met de magnetron. Ik denk dat de thermosbeker meegaat naar de camping. En dan proberen of iets langer koken op een lage gasvlam een nog beter resultaat geeft, aangezien de havervlokken nog wat meelderig aandeden qua smaak, na even opkoken. De thermosbeker houdt het behoorlijk lang warm, gisteravond 17 uur gemaakt, vanochtend 06.45 uur was het nog lauw. Dus nieuwe poging gaat volgen. KK

Top :)
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #28 Gepost op: april 26, 2018, 08:18:59 am »

Genoeg alternatieven dus, velen lijken mij ook vele malen gezonder dan zo'n magnetron. Heb je met veel liefde iets gezonds proberen te maken ga je het verpesten met die ongezonde straling....
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Havervlokken op de camping?!
« Reactie #29 Gepost op: april 26, 2018, 08:41:54 am »

En daar starten we geen discussie over  O0
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal