Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gevraagd kantelbeugel  (gelezen 1583 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Gevraagd kantelbeugel
« Gepost op: september 22, 2018, 10:29:46 am »

Ik heb zojuist een cabanon Malawi 2.0 deluxe gekocht en ben op zoek naar de kantelbeugels om hem op zijn zijkant in de opslag te kunnen plaatsen.
Iemand nog tips voor tweedehands, kortingen of een goed adresje ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Gevraagd kantelbeugel
« Reactie #1 Gepost op: september 22, 2018, 03:34:54 pm »

De belangrijkste tip, maar dat heb je mogelijk al gedaan, eerst een keer goed kijken of je er echt wel winst mee hebt.

Weet niet hoe breed en hoog de Malawi juist is, maar bij onze wagen zouden we door hem op zijn kant te zetten hooguit 20 cm winnen. En hem op de beugels krijgen is een stevige klus die je niet zo makkelijk in je eentje klaart. Om deze redenen hebben wij er van afgezien daar in te investeren.

Maar het kan zijn dat je bij jouw wagen meer kan winnen en het daardoor de inspanningen uiteraard wel de moeite loont.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Gevraagd kantelbeugel
« Reactie #2 Gepost op: september 22, 2018, 11:17:55 pm »

Plus dat je ook veel spullen uit de wagen moet halen die ergens anders weer een plek moeten hebben. In ons geval zou dat betekenen dat we met kantelbeugels méér ruimte kwijt zouden zijn...om die reden dus vanaf gezien!
Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Gevraagd kantelbeugel
« Reactie #3 Gepost op: september 23, 2018, 05:06:06 pm »

Plus dat je ook veel spullen uit de wagen moet halen die ergens anders weer een plek moeten hebben. In ons geval zou dat betekenen dat we met kantelbeugels méér ruimte kwijt zouden zijn...om die reden dus vanaf gezien!
Dat is idd waar. Had ik nog niet over nagedacht. Ook als je t in kratten heb staan?

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Gevraagd kantelbeugel
« Reactie #4 Gepost op: september 24, 2018, 09:07:25 pm »

Niet per se, maar houd wel rekening met het gewicht dat op de onderste spullen drukt. Je kunt het drukgewicht eventueel beperken door in het midden van de wagenbak een tussenschot te maken. Maar dit alles is voor mij veel teveel gedoe.

Draai het eens om (nee, niet de vouwwagen, de vraag): waarvoor gebruik je de eventuele vrije ruimte als de vouwwagen op z'n kant staat?

Overigens is een beter alternatief om je vouwwagen aan het dak te hangen, heb je de hele vloer vrij!  I:
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Gevraagd kantelbeugel
« Reactie #5 Gepost op: september 24, 2018, 10:25:53 pm »

Dat is idd waar. Had ik nog niet over nagedacht. Ook als je t in kratten heb staan?

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Als die kratten afgesloten zijn of in ieder geval aansluiten op het bovenliggende bed zouden je spullen moeten blijven liggen. Dat lijkt mij al lastig. Maar al die spullen zorgen ook voor extra gewicht dat je moet tillen. En stiekem is dat dan best veel!
Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Gevraagd kantelbeugel
« Reactie #6 Gepost op: september 25, 2018, 12:06:24 am »

Niet per se, maar houd wel rekening met het gewicht dat op de onderste spullen drukt. Je kunt het drukgewicht eventueel beperken door in het midden van de wagenbak een tussenschot te maken. Maar dit alles is voor mij veel teveel gedoe.

Draai het eens om (nee, niet de vouwwagen, de vraag): waarvoor gebruik je de eventuele vrije ruimte als de vouwwagen op z'n kant staat?

Overigens is een beter alternatief om je vouwwagen aan het dak te hangen, heb je de hele vloer vrij!  I:
De overige ruimte, fiets booster kasten etc. Hij  zou dan ruimtebesparend in de garage zijn. Misschien een beautycase a maatje xxl?

Aan t dak...jij bent zeker de leukste thuis:)28]

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Gevraagd kantelbeugel
« Reactie #7 Gepost op: september 25, 2018, 12:07:03 am »

Als die kratten afgesloten zijn of in ieder geval aansluiten op het bovenliggende bed zouden je spullen moeten blijven liggen. Dat lijkt mij al lastig. Maar al die spullen zorgen ook voor extra gewicht dat je moet tillen. En stiekem is dat dan best veel!
Helemaal gelijk in hoor. Ik ga kijken voor een overdekte stalling.

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

PG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Binnenkort een Malawi 2.0
Re: Gevraagd kantelbeugel
« Reactie #8 Gepost op: januari 19, 2019, 07:13:05 pm »

Indien nog gezocht: ik heb er nog 1 liggen. Ongebruikt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal