Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: dakkoffer  (gelezen 1610 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arent

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: CAMPwerk Family *Besteld
    • Arentschaap
Re: dakkoffer
« Reactie #15 Gepost op: maart 05, 2024, 09:24:58 pm »

Wij hebben de Hapro Traxer 8.6 gekocht. Deze ĺeek mij de beste keuze. Ik heb de originele skoda dakdragers gekocht en zit zo net onder de 2m totale hoogte zodat ik nog door de snelle tol poortjes kan. Deze koffer kan aan twee kanten open. Kunnen ook nog ski's in. Ruime inhoud. Aërodynamische vorm. En snel te monteren door draaigrijpers op de dakdragers.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2024, 09:27:37 pm door Arent »
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 387
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: dakkoffer
« Reactie #16 Gepost op: maart 05, 2024, 09:27:30 pm »

Wij hebben de Hapro Traxer 8.6 gekocht. Deze ĺeek mij de beste keuze. Ik heb de originele skoda dakdragers gekocht en zit zo net onder de 2m totale hoogte zodat ik nog door de snelle tol poortjes kan.
Ja, die Max hoogte is handig in parkeer garages en tolpoortjes en tolbruggen (Denemarken)
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

Arent

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: CAMPwerk Family *Besteld
    • Arentschaap
Re: dakkoffer
« Reactie #17 Gepost op: maart 05, 2024, 09:31:55 pm »

Tegenwoordig halen we hem er vaak af maar ben er al mee in parkeergarages geweest.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2024, 09:35:56 pm door Arent »
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 387
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
dakkoffer
« Reactie #18 Gepost op: maart 05, 2024, 09:38:15 pm »

Ah die traxer heeft ook van die sneldraai klemmen. Heerlijk zijn die.
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: dakkoffer
« Reactie #19 Gepost op: maart 06, 2024, 03:16:55 pm »

Hier ook al jaren een Hapro carver 8.5 op de auto.
Beide kanten openen is superfijn en ook het aandraaien van de klemmen en de klemmen kunnen schuiven is heel makkelijk zodat het niet zoveel uitmaakt waar de dragers zitten.
Gelogd

kimopo

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 367
  • Merk Vouwwagen: Keizer Weekender 2021
  • Kimopo & Rumi zijn nu ook klappers
Re: dakkoffer
« Reactie #20 Gepost op: maart 07, 2024, 08:31:25 pm »

Wij hebben (heel toepasselijk bij ons kleintje die ook Weekender heet) de Weekender dakkoffer gekocht om de eventuele natte voortent erin te vervoeren.
Tot nu toe droog kunnen inpakken en toen lag de weekendtas in de dakkoffer 😉
In geval van nat inpakken gaat de weekendtas in de auto. (Skoda Fabia)
Gelogd
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt


6ink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2019
Re: dakkoffer
« Reactie #21 Gepost op: mei 03, 2024, 11:46:14 am »

Ik heb ook een Seat Ibiza ST uit 2013 gehad en zat bij de geboorte van de eerste met hetzelfde dilemma. Mijn schoonouders hadden een dakkoffer (20 jaar oud) van Halfords liggen. Hij is 170 x 60 cm (lxb). Hij past op de Ibiza, wel een beetje lomp. Ik twijfelde destijds om een kleinere te kopen. Bij de komst van de tweede en de overgang naar autostoeltje, werd de Ibiza te klein en ben ik in een 308SW gaan rijden. Daar past de dakkoffer prima op en heb de ruimte ook altijd nodig. De dakkoffer heeft inmiddels op verschillende auto's gezeten en gaat nog steeds mee. Ik ben blij dat ik destijds niet een kleine dakkoffer heb gekocht. Mijn ervaring is dat dakkoffers langer meegaan dan auto's. Wij gebruiken hem zo'n 3x per jaar, maken hem schoon en bergen hem droog op. 
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: dakkoffer
« Reactie #22 Gepost op: mei 03, 2024, 05:41:57 pm »

Voordat wij een vouwwagen hadden kampeerden wij met een tent en vervoerden alle kampeermaterialen in de auto met een dakkoffer van 430 liter. Deze is later, vanwege groei gezin, ingeruild voor een dakkoffer van 650 liter. In de autokofferbak en dakkoffer laden wij ongeveer 300kg kampeermateriaal voor ons gezin van 5 personen.

In de dakkoffer plaatsen wij wat lichter materiaal; in de 430liter koffer (Hapro 500) ging 50kg en in de 650 liter (Thule Atlantis 900) 75kg bagage. Inclusief 25kg eigen gewicht van de dakkoffer er 75kg resp. 100kg op het dak. 100kg daklast is vaak alleen met een wat grotere auto toegestaan.

De door TS voorgestelde 250 tot 300 liter dakkoffer is kleiner dan je denkt, dit is aanzienlijk kleiner dan de 405 liter kofferbak ruimte (en tot ruim 500 liter indien tot het plafond geladen) van de Seat Ibiza.
Voor de auto van TS (Seat Ibiza) raad ik een dakkoffer van ongeveer 430 liter aan, dit past goed bij de maximale daklast en ook deze zit sneller vol dan je denkt.

Wij zijn trouwens van de tent naar vouwwagen overgestapt omdat wij trekkend kamperen en telkens 300kg in en uitladen belastend vonden worden.
Er is voor een vouwwagen gekozen waar de hele kampeeruitrusting in zit (het 'huis' met keuken (incl. koelbox), bedden en meubilair). Deze staat klaar voor vertrek in de stalling. Wij doen alleen de kleding (in weekendtassen) en toen de kinderen nog klein waren de wandelwagen, kinderbedjes en wat speelgoed in de kofferbak. Met de komst van de vouwwagen was bij ons de dakkoffer niet meer nodig. De kofferbak van onze auto is wel duidelijk groter dan die van de Seat van TS, maar hou in gedachten: Alles wat je thuis kan laten is mooi meegenomen.

Mijn advies is de dakkoffer op de auto te plaatsen. Alleen dan behoudt je zoveel mogelijk het gemak van de vouwwagen en hoef je niet elke keer voor het opzetten en afbreken de inhoud van de dakkoffer te verplaatsen.

Op locatie heb ik trouwens altijd de dakkoffer op de auto gelaten. Ik ben altijd erg voor het gemak en erop en eraf halen heeft dan meer nadelen dan voordelen. De auto met dakkoffer was ongeveer (ruim:)28]) 2 meter hoog en hiermee konden wij door alle 2 meter doorgangen, inclusief de franse tolpoorten. De seat Ibiza van TS is lager en blijft met dakkoffer waarschijnlijk ruim onder de 2meter, mogelijk zelfs onder de 1,9meter wat eigenlijk nergens beperkingen oplevert.

Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.833
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: dakkoffer
« Reactie #23 Gepost op: mei 03, 2024, 06:19:01 pm »

Let ook even op het maximale gewicht wat je op het dak van je auto mag laden
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal