Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kroatië: Rovinj, camp Val Vidal  (gelezen 7572 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Kroatië: Rovinj, camp Val Vidal
« Gepost op: september 01, 2019, 06:51:40 pm »

Onze tweede week hebben we doorgebracht op camp Val Vidal. Een kleine 2-sterren camping (32 plaatsen) die pas 3 jaar bestaat. Wij hadden een premium-plek en die was enorm! Zeker na de ervaring in Ujca  :J

Deze plek bood veel schaduw en door de boompjes konden we ook de hangmat kwijt. De camping wordt gerund door Zoran en Natasha, een koppel wat al jaren van een camping droomde en oas nu de stap heeft gezet.
Het sanitair is nieuw, en wordt redelijk goed schoon gehouden. Het is voldoende voor het aantal gasten.
Er is een barretje waar je drank en ijs kan krijgen, en er is een broodjes-service. Op de camping verblijft Danko, een kroaat die naar verluidt de allerbeste thaise massseur van het hele land is. En ik geloof dat, die man heeft gouden handen  :** Voor 30 euro het hij me van heupklachten afgeholpen waar ik al 3 jaar mee bij de fysio loop...

De camping heeft geen eigen zwemwater, maar aan het eind van een zandpad kom je bijnde baai waar ook camping Vestar aan ligt. We zijn er 1 keer (vlak na aankomst) geweest maar het water was troebel en onaantrekkelijk. Als je (met de auto of een (gehuurde) fiets meer naar het zuiden gaat zijn daar heerlijke strandjes te vinden met kraakhelder water.

De eigenaren zijn ontzettend vriendelijk, al hadden ze door de drukte iets teveel hooi op hun vork, en dat was aan hun vermoeide blik af te lezen. Zo beschikt de camping (nog) niet over een wasmachine voor gasten dus de was werd door Natasja en Zoran bij hen thuis voor je gedaan. Ik verwacht dat dit volgend seizoen is opgelost.
Bij de bar is ook een buitenbbq/oven gebouwd welke je als gast ook mag gebruiken. Wij hebben onze laatste avond pizza's gebakken (ook voor de eigenaren).

De sfeer op de camping is relaxed, er komt een enigzins alternatief publiek. De naastgelegen camping vestar geeft soms wel geluidsoverlast (Aquagym, kinderdisco of een ABBA-quiz) dat was wel een beetje jammer, maar kan je Val Vidal niet aanrekenen.

De omgeving is fantastisch, de ruines van Dvigrad, Porec (heerlijke vegetarische en vegan maaltijd in Artha gegeten) het collosseum in Pula, De Grisia in Rovinj, het Lymski Fjord en nog veel meer.... Meer dan genoeg te doen daar.



Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal