Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Luifel trigano Odyssee  (gelezen 7277 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amad0522

  • Gast
Luifel trigano Odyssee
« Gepost op: september 02, 2013, 01:39:53 pm »

Wij hebben momenteel een trigano Odyssee uit 2007 en overwegen een nieuwe Odyssee te kopen met inritsbaar grondzeil, 2 lattenbodems en aanritsbare luifel. Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de nieuwe Odyssee tov de oude en met name met de nieuwe luifel. Hij lijkt namelijk op foto een stuk kleiner (minder diep) dan de oude luifel en het lijkt ook nogal een benenbreekwerk met al die scheerlijnen om er langs te lopen, klopt dit?? En zijn er ook mensen die wat kunnen zeggen over de Odyssee tov Jametic Blue Style want daar zijn we ook wel erg van gecharmeerd. Bedankt alvast!
Gelogd

villeke

  • Gast
Luifel trigano Odyssee
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2013, 01:55:51 pm »

Overweeg wellicht ook de combi camp flexi. Minder haringwerk. Praktische doorloopkeuken en een superhandige varioluifel.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Luifel trigano Odyssee
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2013, 04:39:05 pm »

- De luifel is niet onzettend diep, je kunt er met 2 stoelen naast elkaar net onder zitten, maar des te dieper, des te meer ruimte je nodig hebt op een plek om hem op te kunnen zetten.
Ik zit er aan te denken of we een extra los stuk erbij kunnen maken met ritsen aan beide zijden, zodat je hem ook dieper kunt maken als je dat wilt, maar ook op deze diepte, als je die extra ruimte niet hebt op de camping.
- De scheerlijnen steken net zover uit als de andere scheerlijnen, dus voor ons geen probleem.
- Persoonlijk vindt ik de kwaliteit van de Jamet over het algemeen duidelijk minder als de Trigano, dus voor mij geen Jamet.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Luifel trigano Odyssee
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2013, 05:42:05 pm »

Wij zitten met 5 onder de luifel: een kindaande kopse kant en twee mensen aan weerszijden. Wel zit degene aan de buitenkan redelijk aan de rand van de luifel. Wij zijn er erg tevreden mee.

Geen last van de scheerlijnen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Amad0522

  • Gast
Re: Luifel trigano Odyssee
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2013, 10:06:07 pm »

Bedankt voor jullie reacties! Het maakt me wel nog meer aan het twijfelen of we over moeten stappen op een nieuwer model. Onze huidige trigano odyssee bevalt erg goed, onder andere om de ruimte onder de luifel. Het inritsbaar kuipzeil zou dan voor ons de zwaarwegende reden zijn om over te stappen en de bijbetaling is dan wel behoorlijk......
Gelogd

villeke

  • Gast
Luifel trigano Odyssee
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2013, 10:46:23 pm »


Bedankt voor jullie reacties! Het maakt me wel nog meer aan het twijfelen of we over moeten stappen op een nieuwer model. Onze huidige trigano odyssee bevalt erg goed, onder andere om de ruimte onder de luifel. Het inritsbaar kuipzeil zou dan voor ons de zwaarwegende reden zijn om over te stappen en de bijbetaling is dan wel behoorlijk......
Het hangt natuurlijk sterk af van je kampeerbehoeftes. Ik moet zeggen dat wij dit kampeerseizoen meerdere keren helemaal geen grondzeil gebruikte laat staan het ingeritst kuipgrondzeil. Het hangt met name af hoe het weer en de ondergrond is natuurlijk. Uiteraard is het prettig om het te hebben maar om een nieuwe vw aan te schaffen alleen daarom?
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Luifel trigano Odyssee
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2013, 10:27:49 am »

Air barrier? http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/tenttapijt-grondzeil/airbarrier-dry-camper.html
Kost bijna niks en geen water meer in de voortent. Standaardmaat past prima in de odyssee.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Luifel trigano Odyssee
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2013, 03:45:57 pm »

Voor alleen een inritsbaar kuipgrondzeil zou ik niet een nieuwe kopen, alhoewel ik die ook weer niet kwijt wil. Maar iets als de air-barrier zou ook al het water buiten houden. Je hebt dan van het inritsbaar kuipgrondzeil alleen nog maar als voordeel dat het ook beter afsluit tegen wind. Andere optie zou wellicht kunnen zijn om een nieuw kuipgrondzeil te kopen en ritsen in te laten naaien. Is hoogstwaarschijnlijk vele malen goedkoper.
Gelogd

BertR

  • Gast
Re: Luifel trigano Odyssee
« Reactie #8 Gepost op: september 06, 2013, 02:22:00 pm »

Een grondzeil laten voorzien van ritsen of klitteband vind ik zelf ook nog een interessante optie. Bij de aanschaf van onze gebruikte Odyssee zat ook zo'n air-barrier. De keer dat wij er profijt van hadden kunnen hebben bleek tie zo lek als een mandje. Je moet zo'n grondzeil wel erg voorzichtig behandelen en opbergen. De opblaasbare rand vind ik erg kwetsbaar.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Luifel trigano Odyssee
« Reactie #9 Gepost op: september 06, 2013, 05:06:39 pm »

Voor het plaatsen van ritsen, let er wel op dat er speelruimte op zit. Het grondzeil is aan de grote kant, zodat je bij een ongelijke grond, toch nog genoeg ruimte overhoud. Klitteband kan ik dan ook niet aanraden, ik ben bang dat het te makkelijk loskomt, en het vastdrukken lijkt me ook erg moeilijk.
Ikzelf zou kijken of ik bij een dealer een officieel kuipgrondzeil kan kopen, inclusief de ritsen die aan de tent horen. Een goed naaiatelier kan ze dan zo voor je eraan zetten. (Meet direkt de hoogte bij diezelfde dealer, en waar wel/niet vastgezet moet worden)
Gelogd

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Luifel trigano Odyssee
« Reactie #10 Gepost op: oktober 19, 2013, 03:24:56 pm »

Wat de luifel betreft, volgens mij past de luifel van het oude model ook op de nieuwe modellen.... Misschien even navragen bij de dealer? Je kan er dan voor kiezen om die gewoon mee te nemen.
Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Luifel trigano Odyssee
« Reactie #11 Gepost op: mei 08, 2014, 10:08:43 pm »

Zie hier de luifel van de Odyssee model 2014, de diepte is zo'n 2 meter. Je kunt met 4 stoelen riant aan tafel onder de luifel zitten. De zijkanten van de luifel zijn vanaf dit model oprolbaar, evenals de gordijntjes in de zijramen van de luifel. Er komen 3 scheerlijnen aan de voorkant van de luifel, die zie je niet snel over het hoofd want ze zijn van een soort sjorband gemaakt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal