Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trigano oceane  (gelezen 6026 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riska6

  • Gast
Trigano oceane
« Gepost op: juni 22, 2014, 08:14:19 am »

goede morgen, ik heb gisteren een trigano oceane gekocht en ben al een dag bezig om de bijpassende folder te vinden op internet.  De bouwjaar is 2013 maar in alle trigano folders staat hij er niet in ???  klopt de bouwjaar dan niet of heeft het een andere naam gekregen het is een gl.
Wie kan mij helpen..
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Trigano oceane
« Reactie #1 Gepost op: juni 22, 2014, 08:32:35 am »

Weet je zeker dat het een Océane is?

Ikheb hier toevallig de folders van Trigano van 2011, 2012 en 2014 onder handbereik, maar die kennen allen de Océane niet. Ik durf de gok aan dat ze die niet alleen in 2013 wel gebouwd hebben. Is het geen 2003-er?

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

riska6

  • Gast
Re: Trigano oceane
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2014, 08:34:58 am »

nee er staat echt 2013 bij,  Ik kon hem ook niet vinden in de folders, heb de wagen nog niet opgehaald maar heb het idee dat dit niet goed is.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Trigano oceane
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2014, 08:35:49 am »

I rest my case...

Via een dealer of Marktplaats oid?

Enig googlen leert dat er in elk geval vanaf 2009 geen Océane meer in de folder werd getoond. Die info kwam overigens wel van deze site....
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2014, 08:45:14 am door CEO »
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

bosi

  • Gast
Re: Trigano oceane
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2014, 10:11:43 am »

De Trigano Oceane is in 2010 opgevolgd door de Trigano Galleon (met boog voortent zonder keuken uitbouw), en zoals ook de Oceane, de kleinste dubbelklapper uit de Trigano modellen reeks. De Galleon heeft de nieuwe kleur stelling met nog wel het diepe blauw maar een lichtere kleur beige voor oa het tent dak.
We hebben de Galleon in vol ornaat zien staan bij Ridderbecks in Echt waar we in 2010 onze 2006 Oceane 3.15 GL hebben gekocht. Er stond daar toen met de kerstdagen een Galleon in vol ornaat naast een Trigano Alpha (snel klapper met vaste deksel), we hebben bij beide staan kijken en kregen  toen uitgelegd dat de Galleon de opvolger is voor de Oceane.
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2014, 02:21:45 pm door bosi »
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Trigano oceane
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2014, 12:54:31 pm »

Conclusie. De informatie van het gebodende is niet juist
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Trigano oceane
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2014, 02:04:16 pm »

Wellicht een 2003 ipv een 2013 model Oceane? Wat is de kleur stelling van het doek? Is het licht en donker groen dan is hij van voor 2000 (groen is daarna vervangen door donker blauw en ecru).
Misschien een foto hier plaatsen?
Als je de klapper bij een dealer hebt gekocht moet het bouwjaar en het chassis nummer op factuur zijn vermeld. Via dit chasis nummer kun je mbv een officiële Trigano dealer het werkelijke bouwjaar laten achterhalen (de klapper kan dan 1 a 2 jaar jonger zijn omdat deze op voorraad staan en de wagen later gebouwd kan zijn).
Heb je via een tweedehands site gekocht en voel je je bedonderd neem contact op met de verkoper en/of site hoster en dien een klacht in.
Een reële prijs voor een jonge Oceane zal ongeveer rond de €1500,- en €2000,- liggen bij een dealer (met bovag garantie en en onderhoudbeurt en een setje nieuwe banden). Particulier moet je een paar honderd euro lager inzetten afhankelijk wat de staat is en hoe oud de banden zijn en wat er allemaal bij zit aan extra's zoals luifel (en luifelwanden) en grondzeilen en extra uitrusting.
Hopelijk niet te erg geschrokken,  en als de koop prijs en de staat inorde is toch veel plezier met jullie Oceane.
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2014, 02:24:17 pm door bosi »
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Trigano oceane
« Reactie #7 Gepost op: juni 22, 2014, 02:39:36 pm »


goede morgen, ik heb gisteren een trigano oceane gekocht en ben al een dag bezig om de bijpassende folder te vinden op internet.  De bouwjaar is 2013 maar in alle trigano folders staat hij er niet in ???  klopt de bouwjaar dan niet of heeft het een andere naam gekregen het is een gl.
Wie kan mij helpen..

Ik neem aan dat je koop hebt gesloten na bezichtiging van de Oceane. Dan moet haast wel zichtbaar zijn of het uiterlijk en de staat past bij een vw van 1 jaar oud of mogelijk van 10 jaar oud. Wat is prijs die je bent overeengekomen als ik vragen mag?
Gelogd

riska6

  • Gast
Re: Trigano oceane
« Reactie #8 Gepost op: juni 23, 2014, 08:25:22 am »

Ik heb hem bij een dealer gekocht, de kleuren waren donker blauw en ecru.  Hij zag er inderdaad nieuw uit.  Wel wat gebruik sporen maar ja dat kan je verwachten.  Misschien is het inderdaad een galleon.  In ieder geval ik ben heel blij met jullie reacties misschien kan de koop wel door gaan.  ik heb uiteraard de dealer al een mail gestuurd om te vragen hoe het zit.  En heb er bijna 3000 euro voor gegeven
Gelogd

riska6

  • Gast
Re: Trigano oceane
« Reactie #9 Gepost op: juni 23, 2014, 08:37:59 am »

Echter de kleuren zijn niet hetzelfde als de nieuw galleon.  Het is de kleurstelling van de oceane.. pff
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Trigano oceane
« Reactie #10 Gepost op: juni 23, 2014, 09:00:24 am »

Ik heb hem bij een dealer gekocht, de kleuren waren donker blauw en ecru.  Hij zag er inderdaad nieuw uit.  Wel wat gebruik sporen maar ja dat kan je verwachten.  Misschien is het inderdaad een galleon.  In ieder geval ik ben heel blij met jullie reacties misschien kan de koop wel door gaan.  ik heb uiteraard de dealer al een mail gestuurd om te vragen hoe het zit.  En heb er bijna 3000 euro voor gegeven

Je mag er op vertrouwen dat een dealer je goed informeert. Komt vast goed dan. Als het een 2013 is dan zal het geen oceane zijn, maar voor die prijs verwacht ik niet dat het een wagen uit 2013 is, tenzij je natuurlijk een superdeal hebt  :#
Houd vertrouwen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Trigano oceane
« Reactie #11 Gepost op: juni 23, 2014, 11:03:33 am »

Was het misschien eenn wagen die pas in 2013 is verkocht, en dat daardoor de verwarring is ontstaan? Overigens is het snel te controleren door het plaatje op het onderstel, meestal is die van het echte bouwjaar, of van 1 jaar daarvoor.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Trigano oceane
« Reactie #12 Gepost op: juni 23, 2014, 03:59:14 pm »

Ik heb hem bij een dealer gekocht, de kleuren waren donker blauw en ecru.  Hij zag er inderdaad nieuw uit.  Wel wat gebruik sporen maar ja dat kan je verwachten.  Misschien is het inderdaad een galleon.  In ieder geval ik ben heel blij met jullie reacties misschien kan de koop wel door gaan.  ik heb uiteraard de dealer al een mail gestuurd om te vragen hoe het zit.  En heb er bijna 3000 euro voor gegeven
alleen met een boog voortent ipv van een rechthoekige, is het een Galleon.
Gelogd

riska6

  • Gast
Re: Trigano oceane
« Reactie #13 Gepost op: juni 25, 2014, 07:56:25 am »

Ik ben er uit, het was inderdaad een oceane maar niet van 2013, de dealer had een foutje gemaakt, helaas voor ons, maar we kijken verder.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Trigano oceane
« Reactie #14 Gepost op: juni 25, 2014, 11:44:33 am »

Ik ben er uit, het was inderdaad een oceane maar niet van 2013, de dealer had een foutje gemaakt, helaas voor ons, maar we kijken verder.

Had begrepen dat je hem al had gekocht? Heb je de koop terug kunnen draaien?
Trouwens wel een erug slordige fout van de "dealer", was het wel een Trigano dealer?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal