Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Bagageruimte Trigano Alpha  (gelezen 2694 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meinke Schouten

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Bagageruimte Trigano Alpha
« Gepost op: mei 29, 2018, 09:53:04 am »

We zijn op zoek naar een opvolger van onze Trigano Odyssee. De kinderen gaan naar een eigen tentje, dus we willen nu een echte snelle opzetter en denken aan de Trigano Alpha. Hoe zit het met de bagageruimte? Is deze vergelijkbaar met de Odyssee? Daar zijn we nu namelijk heel blij mee. Eenmaal op pad ligt er bijna niets meer in de auto....
Gelogd

Sparky

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha 2015
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2018, 10:28:34 am »

Ik ken de ruimte van de Odyssee niet.
In de ruimte van de Alpha, kunnen kratten van 24 cm hoog in.
Verder kun je ook op het bagagerek veel spullen kwijt of in een dakkoffer..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2018, 10:56:57 am »

Hoi Meinke, wij zijn van een Odyssee naar een Alpha gegaan en ik kan je vertellen dat de bagageruimte van de Alpha echt een stuk kleiner is. Bovendien zit je  ook nog met een extra pakket van de voortent omdat deze niet mee uitvouwt. Was voor ons ook wel even slikken de eerste keer.
Maar als je kritisch kijkt naar wat je allemaal meeneemt ( en eigenlijk niet gebruikt) dan kan je best een hoop thuislaten.
Daarentegen is de disselbak van de Alpha flink groter dan die van de Odyssee en ook in de keuken kan je veel meer kwijt. De koelbox hoeft niet meer in de disselbak of auto maar staat gewoon in de keuken.
Als je echt een vergelijkbare bagageruimte wilt, zou je kunnen kijken naar de nieuwe Combi Camp Country, die heeft sinds
vorig jaar een grote bagageruimte.
Wij zijn toch erg blij met onze Alpha, vooral het opzetgemak, het vaste deksel, de grote vaste keuken en het grote bed vinden wij erg fijn.
Succes met jullie zoektocht.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2018, 01:46:53 pm door astridG »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.349
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2018, 03:03:09 pm »

 Kijk.. Mooi eerlijk antwoord! Daar heeft de ts wat aan!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk

Gelogd
Adventure Awaits

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2018, 03:50:20 pm »

De Aart Kok Livingstone is ook een geschikte wagen: snel op te zetten, extra groot bed is mogelijk, veel ruimte onder het bed, vaste keuken  :J
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2018, 05:42:50 pm »

Als je de Alpha interessant vindt, kijk dan eens naar de Raclet Panama, die heeft echt heel veel bagageruimte! En staat ook supersnel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Meinke Schouten

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2018, 09:47:00 am »

Als je de Alpha interessant vindt, kijk dan eens naar de Raclet Panama, die heeft echt heel veel bagageruimte! En staat ook supersnel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is ook nog een optie. Wel iets langer bezig met opzetten, maar zo op het oog wel weer sneller dan de Odyssee...
Gelogd

Meinke Schouten

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2018, 09:52:43 am »

Hoi Meinke, wij zijn van een Odyssee naar een Alpha gegaan en ik kan je vertellen dat de bagageruimte van de Alpha echt een stuk kleiner is. Bovendien zit je  ook nog met een extra pakket van de voortent omdat deze niet mee uitvouwt. Was voor ons ook wel even slikken de eerste keer.
Maar als je kritisch kijkt naar wat je allemaal meeneemt ( en eigenlijk niet gebruikt) dan kan je best een hoop thuislaten.
Daarentegen is de disselbak van de Alpha flink groter dan die van de Odyssee en ook in de keuken kan je veel meer kwijt. De koelbox hoeft niet meer in de disselbak of auto maar staat gewoon in de keuken.
Als je echt een vergelijkbare bagageruimte wilt, zou je kunnen kijken naar de nieuwe Combi Camp Country, die heeft sinds
vorig jaar een grote bagageruimte.
Wij zijn toch erg blij met onze Alpha, vooral het opzetgemak, het vaste deksel, de grote vaste keuken en het grote bed vinden wij erg fijn.
Succes met jullie zoektocht.

Dank je. Daar hebben we wat aan. Op dit moment hebben we geen disselbak op de Odyssee. Dus ik schatte in dat we in totale ruimte met de Alpha op hetzelfde uit zouden komen. We willen ook een dekzeil. Nu leggen we daaronder de tafel en stoelen, stokken, grondzeil en nog wat klein grut.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2018, 10:57:33 am »

Dekzeil hebben wij idd ook. Als we met z'n tweeën op stap gaan gebruiken we die niet, dan gaan de stoelen e.d. gewoon in de auto. Gaan er wel 1 of meer kinderen mee dan gaan stoelen, wasrek en gaatjesmatten op de deksel onder het zeil. Onze Crespo stoelen passen precies tussen het rek, dat is ook nog een puntje om op te letten. Omdat er een rek op de deksel zit, ben je minder flexibel met bovenop laden dan bij de Odyssee.
Het zeil wordt trouwens verkocht als een stallingshoes,  je zou er officieel max. 100 km per uur mee mogen rijden.
Wij hebben er wel harder mee gereden, ging ook goed, maar is wel belangrijk om te weten, denk ik.
Gelogd

Meinke Schouten

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #9 Gepost op: mei 31, 2018, 11:15:01 am »

Dekzeil hebben wij idd ook. Als we met z'n tweeën op stap gaan gebruiken we die niet, dan gaan de stoelen e.d. gewoon in de auto. Gaan er wel 1 of meer kinderen mee dan gaan stoelen, wasrek en gaatjesmatten op de deksel onder het zeil. Onze Crespo stoelen passen precies tussen het rek, dat is ook nog een puntje om op te letten. Omdat er een rek op de deksel zit, ben je minder flexibel met bovenop laden dan bij de Odyssee.
Het zeil wordt trouwens verkocht als een stallingshoes,  je zou er officieel max. 100 km per uur mee mogen rijden.
Wij hebben er wel harder mee gereden, ging ook goed, maar is wel belangrijk om te weten, denk ik.

Ik denk dat we die hoes hiervoor ook hadden. Na twee jaar doorjakkeren hebben we er spanbanden overheen getrokken. Dat helpt.
Gelogd

Meinke Schouten

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #10 Gepost op: juni 12, 2018, 04:37:42 pm »

Even een aanvullende vraag. Wat voor maat kratjes passen het beste in de Alpha? We weten al dat de AH klapkratten helaas niet passen.
Gelogd

240

  • Gast
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #11 Gepost op: juni 24, 2018, 09:52:10 am »

Nog een vraagje, kan de Trigrano Alpha ook geladen worden met de tent dicht? Dus door alleen het deksel op te tillen?
Gelogd

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #12 Gepost op: juni 26, 2018, 05:28:15 pm »

In onze alpha passen kratten van 21 cm hoog precies. Ik geef zelf de voorkeur aan stapelbare lades (bv bij Kwantum) en die passen er precies in. De luifel laten wij eraan zitten als we de wagen weer dichtklappen, die vouwt gezellig mee in de klapper. De rest van de voortent hebben we in de auto liggen, maar dat is persoonlijke voorkeur. Niet iedereen gebruikt de voortent van de Alpha, dat ligt ook een beetje aan je bestemming.
Ik vind zelf de harde deksel heel fijn en lekker stabiel.
Gelogd

Meinke Schouten

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Bagageruimte Trigano Alpha
« Reactie #13 Gepost op: juni 29, 2018, 09:06:40 am »

Nog een vraagje, kan de Trigrano Alpha ook geladen worden met de tent dicht? Dus door alleen het deksel op te tillen?

Nee, dat kan niet. Op onze recente zoektocht zagen we alleen vouwwagens met een zeil als afsluiting die dat kunnen. Voordeel is dat je er dan makkelijk bij kan. Nadeel is dat je toch nog haringen nodig hebt om hem op te zetten. Ik heb geen vouwwagens met harde deksel gezien waar je kan vullen met de tent dicht. Overigens heb je die vouwwagens met harde deksel wel in korte tijd opgezet, dus de tijdswinst is wel minimaal.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal