Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verbindingsstuk voortent Trigano Odyssee draait niet in juiste positie  (gelezen 1781 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanell

  • Gast

We hebben eerder dit jaar een 2ehands Trigano Odyssee aangeschaft. Intussen al meerdere keren opgezet - thuis, dagcamping en een weekendje weg; nooit problemen.

Nu staan we op een doortrekcamping in Denemarken (3 weken Zweden gepland!) en de eerste keer opzetten lopen we tegen een probleem aan: het verbindingsstuk in de voortent (het stuk dat links en rechts verbindt; waar je de middenstand langs het plafond in schuift) moet je altijd een beetje goed draaien zodat hij horizontaal staat. We krijgen dit echter met geen mogelijkheid voor elkaar: hij blijft schuin staan, ofwel op zo'n manier, dat de middenstang nooit horizontaal komt. Ik durf hem niet te forceren, bang dat ik iets sloop.

Foto's heb ik wel op m'n telefoon maar daarmee technische problemen (SIM-kaart leest niet plus brakke wifi, het zal eens meezitten!) dus die komen misschien later nog. Nu alleen tekst. Intussen foto's toegevoegd van het middenstuk en de linker- en rechterhoek (geen idee of daar iets aan te zien is).

We hopen dat iemand dit herkent en dat we iets heel stoms over het hoofd zien. Na 700km rijden zijn we ook niet zo heel helder meer... Kan het bijvoorbeeld te maken hebben met of de tent helemaal netjes recht staat? Of er is iets verbogen; niet voor de hand liggend (zou niet weten wanneer) maar wel een doemscenario...

We zien intussen wel een beetje op tegen de komende 3 weken... Zo jammer!
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2018, 07:11:19 am door sanell »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Verbindingsstuk voortent Trigano Odyssee draait niet in juiste positie
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2018, 10:20:12 pm »

Niet opgeven en lekker naar Zweden gaan! Volgende keer gaat het gewoon weer goed. Misschien als je morgen weer fris en fruitig bent dat jezelf het antwoord ziet.
Gister toevallig nog een odyssee neergezet van vrienden van ons. Ik neem aan dat je het kruisstuk bedoelt. Kan het niet zo zijn dat je hem verkeerd om ertussen hebt gezet? Maar ik kan mij vergissen of dit kan dan wel verschil maakt.
Succes en fijne vakantie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Verbindingsstuk voortent Trigano Odyssee draait niet in juiste positie
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2018, 06:25:01 am »

Is links en rechts wel gelijke lang uitgeschoven (op de zijkant)? Als dit verschilt kan je hem ook niet recht zetten.
Gelogd

sanell

  • Gast
Re: Verbindingsstuk voortent Trigano Odyssee draait niet in juiste positie
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2018, 07:12:43 am »

Is links en rechts wel gelijke lang uitgeschoven (op de zijkant)? Als dit verschilt kan je hem ook niet recht zetten.
Dat is wel een goede tip. We hebben dit tot nu toe nooit veranderd, maar gisteren zaten we er wel naar te kijken (maar zonder succes). Als jouw ervaring is dat dat problemen oplevert, dan is het zeker de moeite waard daar een beetje mee te testen later vandaag.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Verbindingsstuk voortent Trigano Odyssee draait niet in juiste positie
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2018, 08:14:12 am »

Waarom heb je die 2 steunstokken onder het verbindingsstuk gezet? Dat zijn toch de stokken die in de hoeken moeten staan? Er kan ook een stok  onder het verbindingsstuk, maar dan meer in het midden, daarvan is er maar 1, die is langer dan de andere 2.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Verbindingsstuk voortent Trigano Odyssee draait niet in juiste positie
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2018, 08:30:31 am »

Als je de 'verstellers' aan allebei de kanten open zet, kan je het t-stuk draaien.
De eerste twee keer kregen wij dit ook niet erin maar nu we de verstellers open zetten, lukt het wel.
Ik kan nog snel een foto maken, we vertrekken binnen een uurtje naar huis, na een maand in de Odyssee gewoond te hebben :'(

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

psvnr1

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: Verbindingsstuk voortent Trigano Odyssee draait niet in juiste positie
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2018, 08:57:40 am »

De stokken horen daar inderdaad niet. Zit het t stuk niet "klem"in het doek aan de buitenkant?
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Verbindingsstuk voortent Trigano Odyssee draait niet in juiste positie
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2018, 01:02:59 pm »

Die 2 stokken die nu in de midden staan moeten naar de hoeken en zo draaien dat de stokken verticaal staan.
Dan moet er nog een middenstok zijn die je onder het koppelstuk kunt zetten.
Daarna haringen erin en alles staat vast.
Gelogd

sanell

  • Gast
Re: Verbindingsstuk voortent Trigano Odyssee draait niet in juiste positie
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2018, 06:46:06 am »

Even heel kort (want via telefoon): stokken stomden nu alleen in het midden om de voorkant omhoog te houden - ik ben 2m lang :). Normaal staan ze in de hoeken. Tip van verstelknopjes: slim, gaan we naar kijken!

Wél pas de volgende keer, want op de camping waar we nu stan is het wel goed gekomen.

Dank voor de velenen snelle tips!
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Verbindingsstuk voortent Trigano Odyssee draait niet in juiste positie
« Reactie #9 Gepost op: augustus 03, 2018, 01:31:53 pm »

Wij halen ook altijd 1 versteller los bij het plaatsen van het kruisstuk dat gaat dan ook veel gemakkelijker omdat je de buis kunt draaien.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal