Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: 2vragen trigano cheverny  (gelezen 821 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ssantifort

  • Gast
2vragen trigano cheverny
« Gepost op: augustus 08, 2018, 07:59:12 pm »

Goede avond ik ben hier nieuw.

Ik ben Stephan Santifortik heb een vouwwagen gekocht via marktplaats vanmiddag. Ik en mijn vrouw willen gaan kamperen met onze 2 kinderen 1meid van 2,5 en een jonge van 8weken.  .


Nu heb ik 2 vragen waar ik  niet achter kan komen.
1.  Welke kantelbeugels heb ik nodig om de trigano cheverny  op de zijkant te kunnen stallen. 

En 2. Hoe werkt het met een vouwwagen als het bij.  Een paar dagen of de nacht voor het vertrek geregend heeft.   Moet je dan net als met een tent de tentdoek uithangen om te laten drogen of kan je pas inpakken als alles droog is?

Ik kampeer al heel wat jaren dus uitklappen en inklappen zal geen probleem zijn. 

Hebben jullie nog tips of tricks voor ons als beginnende vouwwagen kampeerders. Bijv. Hoe je hem opzet ten opzichte van de wind of iets. 

B.v.d. we willen volgende week al een paar dagen gaan kamperen met de vouwwagen dus we staan te trappelen
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: 2vragen trigano cheverny
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2018, 08:49:07 pm »

Welke kantelbeugels voor deze wagen weet ik niet direct.

Wel eerst goed bekijken of je ze wel wilt. Heb even opgezocht, jouw vouwwagen is niet zo hoog. Het komt op een 115 cm meter uit. De vouwwagen is een 140 cm breed. Door hem op zijn kant te zetten kan je dus 25 cm ruimte winnen. Bij andere vouwwagens ligt dat vaak nog lager. Weet niet of die 25 cm jou de nodige extra ruimte geeft om hem goed te kunnen bergen. Wel is het ook zo dat het heel wat kracht en inspanning vraagt om hem op zijn zei te krijgen. Niet iedereen is dus gebaat bij kantelbeugels.

Het doek kan nat ingeplooid worden, maar je moet wel binnen de 24 uur luchten, of dus even terug openstellen. Je kan dus eventueel nat opbreken en dan als je thuis bent of op je volgende locatie bent, hem terug open zetten om hem te laten drogen. Wij trachten de voortent meestal een dag eerder droog op te breken, zodat we alleen het slaapgedeelte nog moeten openzetten op een volgende locatie of thuis om voldoende droog te krijgen.
Gelogd

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi T&T
Re: 2vragen trigano cheverny
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2018, 12:10:35 am »

Tentdoek moet goed droog zijn. Als hij ook maar enigszins vochtig is klappen we in met schoon/droog goedkoop afdekfolie tussen de natte en droge delen. Daarna binnen 24 uur weer opzetten en laten drogen. Vanwege mogelijke regen en ook dauw breek ik de avond van tevoren al zoveel mogelijk af.

Doordieselen met de Flexi T&T

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal