Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)  (gelezen 2625 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reiniero

  • Gast
Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Gepost op: oktober 22, 2019, 11:20:25 am »

Hallo Allemaal,

deze zomer hebben wij een Trigano Chatan (wordt in NL als Camprider verkocht) gekocht in Duitsland. Gebruikt uit 2018, als nieuw eigenlijk. Tijdens de vakantie hebben we twee dagen zware regen gehad (er zat een droge dag tussendoor). Daarbij kregen we twee problem:
1)   Vlekken, na het opdrogen verdwenen ze weer.
2)   Lekkage op alle punten waar de tentstokken door het doek gaan.

Ik heb contact opgenomen met Trigano Duitsland. Zij waren redelijk onbeschoft en wilden er niets  over zeggen. Uiteindelijk begrepen heb ik begrepen dat het niet zo hoort te zijn. Als einige optie bieden ze aan de tent naar Frankrijk te sturen en ze er in Frankrijk naar te laten kijken. Kosten minimaal €350. Omdat we hem niet direkt bij ze hebben gekocht doen ze moeilijk over de wettelijke garantie.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? De vlekken kann impregneer zijn, voor zover ik het heb begrepen ist dat niet zo erg. Ik maak me meer zorgen over de lekkage.

Bedank en groeten,

Reinier
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2019, 11:36:34 am door Reiniero »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #1 Gepost op: oktober 22, 2019, 04:22:27 pm »

Vlekken bij regen is normaal. Heeft te maken met het soort (milieuvriendelijke) impregneermiddel. Zitten die lekkages toevallig bij ritsen in de buurt?
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #2 Gepost op: oktober 22, 2019, 04:41:15 pm »

Impregneer lijkt me sterk. De tent is 100% katoen, dat wordt niet geïmpregneerd. Het lijkt eerder alsof op de lekkende plekken en de vlekken een detergent o.i.d. aanwezig is (bv zeep of schoonmaakmiddelen). Misschien dat dat van de wagenbak en/of stokken afkomt. Heeft de vorige eigenaar de wagen toevallig ook gebruikt als transportmiddel (dus zonder de tent unit)? Wellicht is het er op die manier op gekomen...

Zijn de vlekken ook vochtig aan de binnenzijde? Of is dat enkel een kleurverschil?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #3 Gepost op: oktober 22, 2019, 06:12:54 pm »

Vraag het eens na bij een serieuze NL Trigano dealer.... wellicht zit er iets in het opzetten.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #4 Gepost op: oktober 22, 2019, 07:10:40 pm »

Elke katoenen tent wordt behandeld met impregneer, anders us het geen tentdoek maar een 'gewone' lap katoen. 

Het kan idd heel goed van het impregneerbad komen.

Lekkage is waardeloos,  het kan zijn dat het doek zich nog moest 'zetten'  Dit  is dat de vezels uit gaan zetten waarna hij niet meer lekt. De vraag is dus of dat het geval is.  Je kunt dit testen door de tent nat te maken met de tuinslang.  Wast ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat de waterkolom te groot was maar dat zou bijna niet kunnen lijkt mij.
Bel eens met Bravo Vouwwagenwereld, die weten er heel veel van
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #5 Gepost op: oktober 22, 2019, 08:24:34 pm »

Balen zeg.. Hopelijk een oplossing voor handen. Succes!
Gelogd

Reiniero

  • Gast
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #6 Gepost op: oktober 23, 2019, 09:20:22 am »

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

De vorige eigenaar heeft er niets bijzonders mee gedaan. Hij heeft hem maar een dag of tien gebruikt. Tijdens die dagen heeft het niet geregend. Schoon gemaakt heeft hij hem niet. Trigano Duitsland stelt zich op het standpunt dat we dat niet zeker weten en dat we daarom een probleem hebben met de Europese Garantie (in het Duits heet dat Gewährleistung en ligt de bewijslast na 6 maanden bij de gebruiker).

De vlekken waren gewoon droog aan de binnenkant. Van buiten zijn ze donker.

De lekkage was aan alle punten waar de stokken door het doek gaan. Zowel aan de voorkant, achterkant als aan de overgang tussen de hoofdtent en de voortent. Daar komen een aantal naden bij elkaar. Ook dat zou volgens Trigano Duitsland aan de vorige eigenaar kunnen liggen. Vooral dat laatste lijkt me sterk.

Trigano Duitsland wilde niet eens advies geven... Na een aantal keren met Trigano in Frankrijk te hebben gemaild bieden ze vanuit Duitsland nu aan om hem op te sturen voor eventuele reparatie. Kostenpost voor het transport ligt bij €350 (zelf dat wilde de 'dealer' eigenlijk niet eens zeggen). Ik weet niet wat er dan nog voor verdere kosten overheen kunnen komen.   
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #7 Gepost op: oktober 23, 2019, 09:23:21 am »

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Ik zou even helder willen krijgen wat nu de rechten en plichten zijn.
Gelogd

Reiniero

  • Gast
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #8 Gepost op: oktober 23, 2019, 10:29:11 am »

Rechtsbijstandverzekering heb ik. Het is echter geen makkelijk verhaal. Het komt er op neer dat ik onafhankelijk moet laten bepalen wat het probleem is en waar de schuld ligt. Ik kan dat (gecompliceerde) traject beginnen. Ik wilde echter eerst jullie mening horen.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #9 Gepost op: oktober 23, 2019, 11:19:03 am »

Rechtsbijstandverzekering heb ik. Het is echter geen makkelijk verhaal. Het komt er op neer dat ik onafhankelijk moet laten bepalen wat het probleem is en waar de schuld ligt. Ik kan dat (gecompliceerde) traject beginnen. Ik wilde echter eerst jullie mening horen.

Ja dat begrijp ik! Ik denk even met je mee. Heb je misschien een caravan of reisverzekering waar je nog op terug kan vallen? En kun je de vouwwagen eerst niet in Nederland door een schade-expert laten beoordelen?
Gelogd

Reiniero

  • Gast
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #10 Gepost op: oktober 23, 2019, 11:47:44 am »

Ik denk niet dat er schade is. Misschien een productiefout of misschien moet het doek daadwerkelijk dicht trekken. Ik hoop het laatste. Ik weet ook niet wat er gebeurd als het hier een productieprobleem betreft. Ik heb de indruk van Trigano Duitland dat ik in dat geval ook geen support kan verwachten.

Wil ik dat werkzaam doen, dan zal het via Duitsland moeten lopen, ook de schade expert (ik woon in Duitsland).

Aan de tent zelf is overigens ook niets bijzonders te zien, althans niet door mij.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #11 Gepost op: oktober 23, 2019, 11:53:44 am »

De impregneer moet na 1 a 2 keer goed nat te zijn geweest er goed zijn ingetrokken en mag dan zeker geen lekkage of vlekken meer geven. Ik ben inderdaad bang dat hier wat anders aan de hand is.
Gelogd

Reiniero

  • Gast
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #12 Gepost op: oktober 23, 2019, 01:22:08 pm »

Daar ben ik ook bang voor... de vraag blijft dan wat het is.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #13 Gepost op: oktober 23, 2019, 01:49:40 pm »

De vlekken zou ik me persoonlijk niet druk om maken, zeker niet als ze niet lekken. Wij hadden dat met onze Cabanon ook.

Die andere lekkages vind ik er wel ernstiger uitzien. Om vast te kunnen stellen dat het niet het zetten van de garens en het doek is zou je hem nogmaals in de regen op moeten zetten of de tuinslang erop zetten. Het zou kunnen dat het nu niet meer lekt...

Mocht de tent toch blijven lekken zit er niet veel anders op dan toch terug naar de dealer. Sterkte ermee!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Reiniero

  • Gast
Re: Lekkage en vlekken Trigano Chatan (Camprider)
« Reactie #14 Gepost op: oktober 23, 2019, 04:13:30 pm »

Die dealer is nou net het probleem. Die wil er geen moeite in steken en al helemaal geen geld...
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal