Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?  (gelezen 3721 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ed Sluijter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Gepost op: augustus 25, 2020, 07:16:48 pm »

Beste mede-Trigano-liehebbers. Elke keer als ik de Odyssee wil
opklappen(liefst droog en proper) erger ik mij aan de gigantische lappen slikrand die moeten worden schoongemaakt en ook moeten drogen voor vertrek. Als de stal in zicht is, willen we zo snel mogelijk inklappen en wegwezen(dus liever geen late checkout). Bij onze vaste stek in de Ardennen komt de zon pas rond een uur of 9 piepen. Is altijd een heel geschrob om alles proper te krijgen en te laten drogen om tegen een uur of 11 weg te zijn. Hoe doen jullie dat? Slikranden avond vantevoren schoonmaken en hopen dat het niet gaat regenen? Afwachten tot alles droog is? Ochtend van vertrek slikranden schoonmaken en zo goed als het kan proper maken en met een keukenhanddoek (of3)proberen te drogen om thuis terug open te klappen? Rest van de tent is kurkdroog nu, en zou hem eens graag droog inklappen en meteen op zijn plaatsje zetten thuis.
Is er trouwens een reden waarom deze zo breed zijn? Hebben toch een kuipzeil dus nat wordt het binnen niet.
Dankjulliewel voor gefundeerde (of niet-gefundeerde)meningen.
Ed
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2020, 07:29:10 pm »

 Wij hebben een Olympe ( met gastencabine) en die randen zijn (lijken) net zo breed.  Het zijn heel wat metertjes om schoon te maken. 
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2020, 08:40:36 pm »

Ik loop al jaren met het idee rondom de slikranden bij de voortent te verwijderen. Het water loopt dan zo op de grond en als het opspat komt het tegen de onderkant van het overstekende deel en tegen het inritsgrondzeil. Dat zou dan een kwestie zijn van doek eroverheen en en het droogt sneller. Maar ja, nogal drastisch dus nog niet durven te doen.

De oplossing die we nu gebruiken is de slikrand met wat wasknijpers omhoog vast te zetten. Dat werkt op zich prima. Voor de rest: veel oude handdoeken meenemen en poetsen. Ben razend benieuwd naar andere ideeën want die slikranden blijven een uitdaging.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2020, 08:43:15 pm »

anti-worteldoek onder je hele wagen en deze een 20cm onder de slikranden uit laten steken zodat je met regen geen opspattend vuil hebt
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2020, 10:40:38 pm »

anti-worteldoek onder je hele wagen en deze een 20cm onder de slikranden uit laten steken zodat je met regen geen opspattend vuil hebt


Moet dat uit 1 stuk zijn? Onze vouwwagen is exclusief die grote randen ongeveer 7 meter breed en 7 meter diep. 

Als het worteldoek nog onder die randen vandaan komen, loopt er dan geen water naar binnen bij een flinke bui?

Leg je dan eerst het worteldoek neer en rijdt je dan pas de vouwwagen erop?
Gelogd

Ed Sluijter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2020, 11:04:25 pm »

Volgens mij is de oplossing van Hemertje nog het beste. (hoewel het ook een goede oplossing kan zijn deze met wasknijpers naar boven te hangen, maar waar bevestig je deze aan).Een heeele hoop worteldoek(of schildersplastic, wat sommigen verkiezen omdat dit achteraf kan worden weggegooid-niet mijn eerste optie moet ik zeggen) kopen (breed genoeg zodat de slikranden er mooi bovenop komen liggen ). Eerst leggen en dan de vouwwagen eroprijden.
Bij ons in het tuincentrum (of zelfbouwmarkt) kan ik alleen rollen kopen van 1.5meter breedte Max.
Of inderdaad heeeeel veel doeken meenemen. Het vergeldende is echter dat de kleigrond in de Ardennen zelf nog vochtig is totdat het zonnetje erop,heeft gestaan. Frankrijk of Italië zal een ander paar mouwen zijn.
Bedankt voor het meedenken!
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2020, 11:42:52 pm »

Als je online zoekt naar worteldoek+tent, of gronddoek, kom je eerder uit op aanbieders zoals zwartgroen.nl, of worteldoek.nl. Daar kun je diverse afmetingen/zwaartes uitzoeken. B.v. maten van 5,25x10m. Wij hebben destijds bij een andere aanbieder 5x10m gekocht, in vlgs mij 230grams uitvoering. Inmiddels is dit verknipt in 2 stukken van plm. 5m voor onze CampooZ Lazy Jack. Dat bleek gemakkelijker te plaatsen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2020, 07:35:25 am »

Wij maakten bij onze Odyssée nooit de slikranden schoon... De grote brokken en natte meuk eraf en invouwen. Met de volgende keer kamperen valt het vuil er vanzelf af...

Bredere slikranden kunnen op ongelijke ondergronden toch nog de tocht tegenhouden.
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2020, 08:31:57 am door CEO »
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 26, 2020, 08:04:35 am »

Geen trigano, maar bij onze livingstone hadden we dit ook.
Wij hebben de slikranden van de binnentent waar we toch een kuip hebben ingekort. Dat werkt helemaal prima en veel minder schoonmaakwerk.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 26, 2020, 10:00:26 am »

Maak ze de dag voor vertrek goed schoon. Dan de dag van vertrek snel met een doek en wegwezen. dat scheelt bij vertrek al een hele hoop werk omdat alle vaste troep er af is.
De slikranden zijn handig als je erg ongelijke grond hebt.
Wij hadden bij onze tunneltent zonder slikranden en later de Jametic een goedkoop groot formaat bouwzeil mee. de Jametic had wel slikranden.
Maar je kunt de slikranden ook korter maken en indien nodig het bouwzeil eronder leggen en aan de binnenkant van de tent omhoog vouwen zodat je geen last hebt van inspattend water en modder. dat werkte prima bij de tunneltent zonder slikranden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

w@lter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
    • Vlaams Hobbybrouw Forum
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2020, 10:16:26 am »

Kan je ze bij het opzetten niet naar binnen toe vouwen? Ik heb er me bij onze Odyssee nooit aan gestoord eigenlijk, bij een stevig onweer in de Cevennen wel gemerk waar ze voor dienen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2020, 10:22:22 am »

Kan je ze bij het opzetten niet naar binnen toe vouwen? Ik heb er me bij onze Odyssee nooit aan gestoord eigenlijk, bij een stevig onweer in de Cevennen wel gemerk waar ze voor dienen.
Zo te zien op de foto's liggen ze over de haringen. was bij onze Jametic ook zo. Het is mogelijk door de flappen ter hoogte van de haringen in te knippen. Maar dat moet je wel willen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

w@lter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
    • Vlaams Hobbybrouw Forum
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2020, 11:58:35 am »

Klopt, zo ver had ik niet nagedacht.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 26, 2020, 12:04:24 pm »



Moet dat uit 1 stuk zijn? Onze vouwwagen is exclusief die grote randen ongeveer 7 meter breed en 7 meter diep. 

Als het worteldoek nog onder die randen vandaan komen, loopt er dan geen water naar binnen bij een flinke bui?

Leg je dan eerst het worteldoek neer en rijdt je dan pas de vouwwagen erop?
Anti-worteldoek onder je vouwwagen biedt een goede bescherming tegen scherpe steentjes e.d. en mocht het nat zijn dan is het daarna zo droog

Wij hebben van 2 stukken, standaard breedte was niet breed genoeg, 1 groot doek gemaakt
Het antiworteldoek is waterdoorlatend
En ja, eerst het doek neerleggen en daarna de wagen eroverheen

Laat de slikranden óp het antiworteldoek liggen, dat scheelt je een bult werk met opbreken.
Het antiwortel-doek  voorkomt namelijk het opspatten van modder tegen de tent bij regen en de slikranden blijven aan de onderkant ook nog eens veel schoner en droger.
Na het gebruik laat je het drogen en kan je het opvouwen en jaren hergebruiken.
Wanneer je dit doek bestelt, seal dan thuis even de randen, dat kan met b.v. een soldeerbout of een gasbrandertje / aansteker, want anders blijkt het rafelen.

https://www.gronddoekhandel.nl/anti-worteldoek/anti-worteldoek-gronddoek-120-gr-pm%C2%B2--europese-kwaliteit
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2020, 12:06:54 pm door Hemertje »
Gelogd

Ed Sluijter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Re: Zijn de slikranden van alle Trigano’s zo breed(Odyssee hier)?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 26, 2020, 04:26:56 pm »

Top, ga morgen afmetingen ff checken en morgen bestellen. Worteldoek dan gewoon bovenop de wagen onder het afdekzeil meenemen, neem,ik aan?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal