Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen  (gelezen 16796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #45 Gepost op: juni 10, 2015, 10:01:48 pm »

Ik heb zelf louisane en ben met 3kinderen en zelfs afgelopen voorjaarsweekend met 4kinderen weg geweest. En in de voortent voor twee meiden een popup tent in geplaatst. Dat vonden de meiden leuk en wat zou het toch genoeg ruimte. Wat mij in de advertentie aanspreekt is de openhartigheid van de gebreken. Ik zou zelf de roadmasters en de jamet gaan bekijken.
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Chantilly GL 2001
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #46 Gepost op: juni 10, 2015, 10:11:00 pm »

Ik heb zelf louisane en ben met 3kinderen en zelfs afgelopen voorjaarsweekend met 4kinderen weg geweest. En in de voortent voor twee meiden een popup tent in geplaatst. Dat vonden de meiden leuk en wat zou het toch genoeg ruimte. Wat mij in de advertentie aanspreekt is de openhartigheid van de gebreken. Ik zou zelf de roadmasters en de jamet gaan bekijken.

Had je de meiden in de popup tent omdat ze het leuk vonden? Het is toch een dubbelklapper en mogelijkheid tot ondertenten?

Wat me ook opvalt is dat de ene louisiana luifel een middelste tentstok heeft en die andere advertentie niet. Is dat optioneel?
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #47 Gepost op: juni 10, 2015, 10:22:11 pm »

Ik ben je even kwijt. Zitten er geen matrassen in?
Jawel, maar in eerdere posts wordt gesproken over slaap comfort. Bij de Roadmaster slaap je op een relatief dunne matras op een plank, dus niet op een lattenbodem. En plank lucht niet en veert minder mee dan een lattenbodem, vanwaar mijn goedbedoelde "tips".
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #48 Gepost op: juni 10, 2015, 11:48:14 pm »

Conway zijn vouwwagens is  overgenomen door Cabanon. Ze maakten de tenten daar altijd al voor. Is ook Frans, maar van duidelijk betere kwaliteit als de Jamets.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #49 Gepost op: juni 10, 2015, 11:55:09 pm »

Had je de meiden in de popup tent omdat ze het leuk vonden? Het is toch een dubbelklapper en mogelijkheid tot ondertenten?

Wat me ook opvalt is dat de ene louisiana luifel een middelste tentstok heeft en die andere advertentie niet. Is dat optioneel?
Klopt ik heb een onder tent maar de dames wilden graag in een tentje dus mijn oudste lag prinsesse heerlijk in en twee persoonsbed   De kleine man in de ondertent ook tweepersoons en de twee meiden dus in de voortent in de popup tent
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Chantilly GL 2001
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #50 Gepost op: juni 11, 2015, 07:00:58 pm »

Snap het!

Hebben al deze modellen eigenlijk een oplooprem? Echt bij elk antwoord in mijn speurtocht ontdek ik weer een nieuwe onderzoeksvraag ;)
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Chantilly GL 2001
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #51 Gepost op: juni 15, 2015, 05:00:09 pm »

BREAKING
!
Yeah! Eindelijk vouwwagen gescoord. Trigano Chantilly uit 2001. In concoursstaat en met 1001 toeters en bellen zoals aardlekschakkelaar CEE naar 220V blok, verlengsnoer, complete keuken, stormbanden, etc.
Zelfs de slang van het gas is net vervangen. Toevallig ook nog in een stalling op 10 minuten van mijn huis die ik tot het einde van het jaar/seizoen sowieso gratis heb. En voor zeer scherpe prijs kunnen kopen :)

Alleen de banden, die er op zich super uitzagen, maar dat zegt niets, kon ik zo geen dot code vinden aan binnen of buitenkant. Ergste geval nog rondje banden kwijt, maar dat kan nog steeds prima uit denk ik.

Nu inventariseren wat ik nog erbij nodig heb zoals kacheltje, trapje, etc. En hoe werkt dat hier? Eigen projecttopic openen? Niet dat het een project is.

Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk: kampeermiddel : camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #52 Gepost op: juni 15, 2015, 07:01:24 pm »

Super Jazzper, gefeliciteerd met je klapper, en het hele forum staat vol met tips wat betreft de rest van je aankopen, maar dat wist je onderhand wel al natuurlijk.....
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster Family S
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #53 Gepost op: juni 15, 2015, 07:20:57 pm »

Proficiat met jullie aankoop en vel plezier gewenst.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #54 Gepost op: juni 15, 2015, 08:55:24 pm »

Gefeliciteerd!  :> :> Veel plezier met de aanwinst!

De dot-code staat aan de buitenkant van de band, maar is geen (europese) verplichting voor een fabrikant het is een keurmerk uit Amerika die Internationaal geaccepteerd wordt maar dus niet verplicht is. Hier een afbeelding wat er nog meer op een band kan staan:



1. Banden maat
2. Velgrand bescherming
3. Tubeless
4. Specificaties voor de VS
5. Informatie over ontwerp
6. DOT - merkteken
7. DOT - code
8. Productiedatum
9. Goedkeuringstekens
10. Rijrichting
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #55 Gepost op: juni 16, 2015, 09:50:55 am »

Gefeliciteerd!
Veel vakantieplezier!

Als je twijfels hebt over de banden.. gewoon vervangen. Een gerust gevoel is toch onbetaalbaar? (veiligheid ook trouwens)
Gelogd
Adventure Awaits

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Chantilly GL 2001
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #56 Gepost op: juni 16, 2015, 10:54:41 am »

Dank dank

Voor de beeldvorming; waar moet ik aan denken bij drie 13" bandjes?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #57 Gepost op: juni 16, 2015, 11:36:35 am »

Qua kosten bedoel je? Ik zou rekenen op max 80 euro p/st voor de bekendere merken. We hebben op het forum regelmatig discussies over banden gevoerd, het nut van een merkband etc etc. je kan met de zoekfunctie een hoop info vinden.

Je zou trouwens ook kunnen kijken naar goede tweedehands banden, immers slijten banden onder een vouwwagen bijna niet en drogen ze alleen maar uit (scheurtjes in de zijkanten). ik heb eens snel op MP gekeken en daar staan 2 Michelin Energy banden voor 50 euro: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m836183474-gebruikte-banden-175-70-13-25-00-per-stuk-incl-montage.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Michellin's zijn prima banden en het reservebandje kan je dan nieuw doen. Scheelt een hoop geld.

Je kan ook banden online bestellen dat scheelt héél veel geld soms maar dan moet je ze bij de bandenboer (kwikfit ofzo) laten monteren en uitlijnen. En ook daar moet je een belrondje voor maken, want er zijn garages die het weigeren en/ of belachelijk hoge bedragen vragen voor het klusje van 5 minuten per band.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal