Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsendrager  (gelezen 4344 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edwin1234

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: trigano olympe
Fietsendrager
« Gepost op: juli 19, 2013, 07:54:48 am »

Iemand ervaring met fietsen met kinderstoeltjes op de vouwwagen? maakt het veel uit of de kinderzitjes erop zitten in verband met bezine verbruik?

Groeten edwin
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Fietsendrager
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2013, 09:21:21 am »

zolang de extra spullen op de vouwwagen onder de daklijn blijft van de auto.
Stijgt het benzine verbruik niet veel.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Fietsendrager
« Reactie #2 Gepost op: juli 19, 2013, 11:57:49 am »

Ik zou de stoeltjes er zeker afhalen, stukje veiligheid. Ik had de fietsen met tassen erop, maar kwamen boven de auto uit( Opel Zafira). Hoog benzine verbruik. Vorig jaar zonder fietsen op de wagen, en dat scheelde aanmerkelijk in verbruik. Met fietsen 1 op 7/8 zonder fietsen 1op 10.
Henk
Gelogd

L4a

  • Gast
Re: Fietsendrager
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2013, 01:20:52 pm »

Toen wij nog een tent hadden, reden wij één vakantie met het fietszitje van Yepp op het stuur van de fiets. Simpelweg omdat er geen ruimte meer was in de auto voor het zitje. De fabrikant raadt het zelf af om het zitje te laten zitten tijdens vervoer met de auto.

Bij ons ging het prima, alhoewel ik mijzelf ook wel afvroeg of het niet een te grote windvanger zou zijn. Qua extra verbruik merken we er weinig van.Wij zijn ook altijd al gewend dat het verbruik iets omhoog gaat tijdens de vakantie, maar dat zou eerder komen van de fietsen zelf denk ik. .   
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Fietsendrager
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2013, 11:05:17 pm »

Vorig jaar reden we met 1 fiets met zitje op de vouwwagen. We hadden een redelijk hoog benzine verbruik. iig hoger dag ik verwacht had. Het weer werkte ook niet mee veel wind en regen.  Dit jaar gaan de fietsen niet mee. We rijden ongeveer de zelfde afstand. Zal mij benieuwen of ik dit jaar minder verbruik heb.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

damstrag

  • Gast
Re: Fietsendrager
« Reactie #5 Gepost op: oktober 07, 2013, 04:14:24 pm »

Mijn ervaring is dat het verbruik behoorlijk oploopt als je de fietsen op de vouwwagen (dissel) hebt staan. Ik had de fietsen dwars op de dissel staan en dat kost brandstof (2 km per liter), mijn vorige auto, een stationwagon, had daar minder last van. Omdat de fietsen bijna nooit gebruikt werden hebben we maar besloten om ze voortaan thuis te laten.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Fietsendrager
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2013, 05:51:10 pm »

Op de het bagagerek van onze trigano staan 4 fietsen op fietsendragers (2 volwassenen stads fietsen en twee tiener fietsen), en steekt het geheel een redelijk boven de daklijn van onze Skoda Fabia combi uit.
Tja inderdaad een redelijke windvanger en het diesel verbruik loopt dan op van 1 op 19/20 naar 1 op 14/15, als je dit vergelijkt met alleen de klapper zonder fietsen met 1 op 16 scheelt het niet zoveel. Zeker omdat we ook een dakkoffer op de auto hebben zitten. Waar we wel aanzienlijke verschillen in het verbruik zien, is als we harder dan 90 gaan rijden, dan loopt het verbruik behoorlijk op. Het maakte trouwens niet of nauwelijks uit of we (voorheen) met of zonder kinderstoeltjes reden.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Fietsendrager
« Reactie #7 Gepost op: oktober 07, 2013, 07:01:21 pm »

Vorig jaar reden we met 1 fiets met zitje op de vouwwagen. We hadden een redelijk hoog benzine verbruik. iig hoger dag ik verwacht had. Het weer werkte ook niet mee veel wind en regen.  Dit jaar gaan de fietsen niet mee. We rijden ongeveer de zelfde afstand. Zal mij benieuwen of ik dit jaar minder verbruik heb.
Dit jaar met de klapper maar zonder fiets. Het gemiddelde brandstof verbruik lag een stuk lager dan vorig jaar. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik de heenreis me redelijk netjes aan de snelheid heb gehouden. In de heuvels ging het verbruik wel snel omhoog.

2012 met fiets + zitje volgens de teller in de auto:   10.2 liter op de 100 Km (oja wel met veel wind onderweg)
2013 zonder fiets volgens de teller in de auto:          7.7 liter op de 100 Km ( :( :( Tot aan de omleiding van  2 x 30 Km die we achter af niet hadden te hoeven nemen. Maar daar kom je pas achter als je hem al gehad hebt  :( :( )
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Fietsendrager
« Reactie #8 Gepost op: oktober 08, 2013, 08:31:48 am »

Mijn ervaring is dat het verbruik behoorlijk oploopt als je de fietsen op de vouwwagen (dissel) hebt staan. Ik had de fietsen dwars op de dissel staan en dat kost brandstof (2 km per liter), mijn vorige auto, een stationwagon, had daar minder last van. Omdat de fietsen bijna nooit gebruikt werden hebben we maar besloten om ze voortaan thuis te laten.
Maar op de dissel zal minder verbruiken dan bovenop de vouwwagen.
Ik merk wel iets dat ze op de dissel staan bij mij maar het is maar minimaal meer denk ik (bij een vw golf 1.2tsi hb)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal