Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kan iemand uitleggen of je nou een wielkeg of leveler moet hebben voor vouwwagen  (gelezen 1311 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Cabanon

Hoi hoi,

Als ik op internet zoek zie ik meerdere spullen voor de banden. Van wielkeggen, tot aan opblaasbare levelers etc.

Maar wat moet je nou hebben voor een vouwwagen? En maakt grootte of zwaarte nog uit?

Alvast bedankt;-)
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Kan iemand uitleggen of je nou een wielkeg of leveler moet hebben voor vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2023, 05:55:32 pm »

Gebruiken niets van dat alles, twee bigfoots onder de keuken en het neuswiel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Kan iemand uitleggen of je nou een wielkeg of leveler moet hebben voor vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2023, 06:27:39 pm »

Hoi hoi,

Als ik op internet zoek zie ik meerdere spullen voor de banden. Van wielkeggen, tot aan opblaasbare levelers etc.

Maar wat moet je nou hebben voor een vouwwagen? En maakt grootte of zwaarte nog uit?

Alvast bedankt;-)
Wat je moet hebben is een eigen keuze. Zelf heb ik nu een keg als een wiel van de grond moet, maar hoe vaak komt dat nou voor?
Heb ook een tijdje een stalen leveler gehad. Dat vond ik nogal een onding om mee te zuilen. Maar sommigen vinden het heel fijn. Zo'n opblaasbare zak zie je ook steeds vaker, zelf vind ik hem vrij duur voor iets wat ik zelden verwacht te gebruiken.
Maar het meeste kun je wel leveren met het neuswiel. Een plankje meenemen wil vaak ook al genoeg zijn mocht je wel je wielen moeten levelen.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Kan iemand uitleggen of je nou een wielkeg of leveler moet hebben voor vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2023, 07:36:40 pm »

Levelen kan ook betekenen: een kuiltje graven voor je andere wiel.  Dat is vaak veel handiger; je komt dan ook geen doek te kort aan de kant waar je het wiel hoger zet. Sta je op een mooi gazon, dan kan je dat niet maken natuurlijk. Maar vaak kan het wel.
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2023, 09:35:30 pm door Johan »
Gelogd
Johan ZRL 2020

Markvv

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon modulair
Re: Kan iemand uitleggen of je nou een wielkeg of leveler moet hebben voor vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2023, 08:29:13 pm »

Gewoon een paar plankjes meenemen.
Die schuif je er zo onder als het nodig is.



Gelogd

JanW

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp
Re: Kan iemand uitleggen of je nou een wielkeg of leveler moet hebben voor vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2023, 09:25:15 pm »

Het hangt ook heel erg af van het type vouwwagen. Wij hadden een combi camp en daar mag je niet krikken. Daarbij moet de wagen een klein stukje omhoog om lekker open te klappen.
Wij deden dit altijd met keggen en dan moet je toch flink sjorren aan de wagen om deze daarop te krijgen en te blokkeren. Levelers werken dan echt een stuk makkelijker.
Gelogd

f2ride2001

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Prestige 1991
Re: Kan iemand uitleggen of je nou een wielkeg of leveler moet hebben voor vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 04, 2023, 09:14:46 pm »

Voor onze AlpenKreuzer plankjes gezaagd en deze zijn al 32 jaar gebruikt. Nog nooit iets anders nodig gehad
Gelogd
AlpenKreuzer Prestige 1991

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Kan iemand uitleggen of je nou een wielkeg of leveler moet hebben voor vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 04, 2023, 10:38:27 pm »

Wij hebben altijd een leveller gebruikt, eerst een "normale" nu een Gibson leveller. Deze werkt veel makkelijker, je rijdt de wagen er veel makkelijker op.
https://www.obelink.nl/obelink-gibson-leveller.html
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Kan iemand uitleggen of je nou een wielkeg of leveler moet hebben voor vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2023, 11:14:25 pm »

Ik neem altijd een grote rei mee, en bestel preventief een paar kuub zand. Het eerste wat ik doe is de plek vlaktrekken. Als dat is gebeurd haal ik van mijn bulk rol worteldoek voldoende om de hele plek te plastificeren. En dan netjes de vouwwagen erop.

En nu zonder gekheid: ik heb van die gele oprij dingen, en druk mijn vouwwagen er ‘in zijn achteruit’ op, terwijl ik hem op de rem heb staan (1 tikje, dan werkt de terugrij automaat en kan hij alleen achteruit, eenmaal op de helling rolt hij dan niet terug)

Bij veel hoogte verschil draai ikjes middels een bochtje erop.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kan iemand uitleggen of je nou een wielkeg of leveler moet hebben voor vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2023, 06:50:35 am »

Ik gebruikte een gele "keg". Indien nodig. Licht en makkelijk mee te nemen. Het gebruik is ook eenvoudig, maar je moet wel begrijpen hoe je dit gebruikt. Maar het ligt aan je zelf wat je handig vindt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal