Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?  (gelezen 3632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Gepost op: februari 11, 2024, 01:44:53 pm »

Onze jongste dochter die nog altijd genoot van de luxe lattenbodem in de de Teun liet onlangs weten niet meer mee te gaan op vakantie..
Tja.. dan is een 4 tot 6 persoonsvouwwagen wel een beetje aan de grote kant als je samen op vakantie gaat.

Ik had beloofd om hier een apart topic over aan te maken dus bij deze:

Onze huidige vouwwagen is een Teun TTT4, en dat is dus echt een hele fijne wagen en ik ben er nog altijd een beetje verliefd op. In die zin moeilijk om afscheid te nemen.  Maar we willen op zich best wel wat meer campings aandoen en we zitten (dit jaar nog wel want weken reeds vastgezet) aan het hoogseizoen vast.

Wat zijn de keuzes die voorliggen...

1) We hebben een compact kampeerbusje voor het voor en naseizoen en gaan die ook gebruiken in het hoofdseizoen.  Een optie zou kunnen zijn om een iets ruimer busje te kopen op termijn of zelfs een elektrische  E-fixxter. voor nu hebben we een aanbouwkoepeltentje gekocht en gaan we zien hoe dat bevalt.

2) We kopen een andere en dan 2 persoonsvouwwagen.
eisen : geen keuken, tent klapt mee, geen grondzeil aan de meeklappende tent IQ/all season doek en voorkeur voor harde deksel.
We hebben de Keijzer weekender bekeken dat lijkt ons snel genoeg, maar nadeel is dat deze geen hade deksel heeft en dat je er geen luifel direct aan vast kan maken, en de Combi-Camp Valley. 
De Trigano Camptrail viel af want te veel grondzeil en eigenlijk bewerkelijker dan je denkt, en de Itenea is wel hardtop, maar heeft een keuken die we echt niet willen.

De Valley lijkt de beste papieren te hebben.

Maar.. waar je ook rekening mee moet houden is dat de elektrische auto meer en meer zijn intrede doet en de auto's die ik zou willen mogen nog geen trekhaak... wat niet is kan nog komen, maar toch wel relevant.

3) we gaan voortaan met de fiets op vakantie en trekken en dan langs campings en evt. hotel/b&B er zou dan een Bturtle vouwwagentje kunnen komen voor achter de fiets. 

als suggestie gekregen, maar afgevallen : daktent.

oh ja. onze kampeercarriere was: tenten ->caravans -> vouwwagens -> vouwwagen en kampeerbusje. 
dus tja.. what's next. 


Gelogd
Adventure Awaits

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #1 Gepost op: februari 11, 2024, 02:05:03 pm »

Wat zijn de voor en nadelen voor jullie van de opties?
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #2 Gepost op: februari 11, 2024, 03:24:29 pm »

ipv de Valley zou je ook kunnen kijken naar de Trigano Itinea zonder keuken. Volgens mij had die ten opzichte van de Valley dat er helemaal geen spatlappen op de grond komen. Scheelt weer schoonmaakwerk. En een mooie ruime disselbak die er standaard op zit. Scheelt weer geld.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #3 Gepost op: februari 11, 2024, 04:18:42 pm »

Wat zijn de voor en nadelen voor jullie van de opties?
In een notendop:

Nadeel van het busje: huidige busje is lekker compact maar wel in de avond bed opbouwen.  En er kunnen maar 2 fietsen mee...

Voordeel : veel flexibeler wordt het niet! Slecht weer boeit niet.

Vouwwagen nadeel: rondom de vakanties plek nodig bij huis, inpakken rondom slecht weer is gewoon irritant. Toekomst met elektrisch rijden onzeker (er bestaan voor ons nog geen leuke auto's die wat mogen en kunnen trekken)
Voordeel ruimte, je bed staat altijd voor je klaar. Er kunnen 4 fietsen mee.(MTB en Race)

Fietsvakantie met Bturtle. Nadeel karretje is best zwaar, als je van a naar b gaat doe je dat ook als het minder weer is (voor mij geen punt, maar mw de Poldertoerist gaat daar wat anders mee om)
Voordeel: ultieme vrijheid en fietsen willen we sowieso.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2024, 04:20:32 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #4 Gepost op: februari 11, 2024, 04:22:45 pm »

ipv de Valley zou je ook kunnen kijken naar de Trigano Itinea zonder keuken. Volgens mij had die ten opzichte van de Valley dat er helemaal geen spatlappen op de grond komen. Scheelt weer schoonmaakwerk. En een mooie ruime disselbak die er standaard op zit. Scheelt weer geld.
Ik heb ze nog niet echt zonder keuken gezien. Is dat een echte of slechts een papieren optie? En wat bedoel je met spatlappen op de grond?
Gelogd
Adventure Awaits

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #5 Gepost op: februari 11, 2024, 04:42:32 pm »

Dat is een echte optie die heel wat geld scheelt.
Met spatlappen bedoel ik de onderkant van het doek. Als je enkel de basis opzet raken die als het goed is niet de grond.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #6 Gepost op: februari 11, 2024, 05:08:36 pm »

Ik heb nog even gekeken en gevonden,  is de standaard uitvoering.  Het lijkt wel of ie ook standaard met een voortent geleverd wordt.  En mijn voorkeur zou dan zijn alleen een luifel aan de tent.  Ik heb overigens ook nog niet helemaal duidelijk hoe dat zit bij de Combicam Valley ook die lijkt altijd de voortent te hebben.

Ik snap nu wat je met die slikranden bedoeld.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2024, 05:36:06 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #7 Gepost op: februari 11, 2024, 06:25:03 pm »

Mijn ouders hebben een vw california, kunnen 4 fietsen mee, bed opbouwen hoeft niet, wel naar boven klimmen, zijn vast meer opties dan deze, maar die nadelen zijn op te lossen.

Ja nat in en uitpakken blijft een drama

Fietsen met een aanhanger, meer weersafhankelijk en voor de rest ideaal;-) zeker voor de komende jaren andere camper is altijd nog een optie!

Als ik het zo lees zou optie 2 bij mij t eerste afvallen… (niet in mijn geval haha, ik fiets op vakantie niet :H)
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #8 Gepost op: februari 11, 2024, 06:32:40 pm »

Ik heb nog even gekeken en gevonden,  is de standaard uitvoering.  Het lijkt wel of ie ook standaard met een voortent geleverd wordt.  En mijn voorkeur zou dan zijn alleen een luifel aan de tent.  Ik heb overigens ook nog niet helemaal duidelijk hoe dat zit bij de Combicam Valley ook die lijkt altijd de voortent te hebben.

Ik snap nu wat je met die slikranden bedoeld.
Standaard wordt de voortent meegeleverd ja. Maar in overleg met de dealer zal het vast zonder kunnen voor een lagere prijs. Je kan de voortent ook als luifel opzetten. Maar indien je wil kan je ook de luifel direct op de basistent zetten. Dat laatste zal iets snelle gaan verwacht ik.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #9 Gepost op: februari 11, 2024, 09:22:36 pm »

Standaard wordt de voortent meegeleverd ja. Maar in overleg met de dealer zal het vast zonder kunnen voor een lagere prijs. Je kan de voortent ook als luifel opzetten. Maar indien je wil kan je ook de luifel direct op de basistent zetten. Dat laatste zal iets snelle gaan verwacht ik.
Het gaat me niet eens zozeer om de prijs, maar meer omdat het iets is wat ik niet wil. Ik weet dat je de voortent als een soort van luifel op kan zetten, maar dan moet je wel dat frame opbouwen en dat vind ik gewoon niet zo handig.
Mijn ouders hebben een vw california, kunnen 4 fietsen mee, bed opbouwen hoeft niet, wel naar boven klimmen, zijn vast meer opties dan deze, maar die nadelen zijn op te lossen.


Op onze huidige bus past helaas geen slaaphefdak. Maar met een ander fietsdrager kan 4 fietsen natuurlijk ook. Daarmee breng je me wel op een idee.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2024, 09:27:16 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #10 Gepost op: februari 12, 2024, 08:58:36 am »

En is anders zo'n druppel- of kleine (klap)caravan een optie? geen nat gedoe, makkelijk want beperkt inpakken. Gelijk in bed kunnen, wel knus en makkelijk een luifel of voortent aan opzetten. Helemaal als je er een 270graden luifel aan vastmaakt.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #11 Gepost op: februari 12, 2024, 04:42:14 pm »

Een Teardrop is wel erg leuk, maar ook echt wel superonpraktisch. Er in zitten kan je niet, je er in omkleden ook niet heel makkelijk, koken moet je.altijd buiten doen onder een klep. Bij slecht weer heb je echt.die voortent wel nodig, maar ja... dan heb je weer.een voortent.

 Een kip Shelter zou nog kunnen maar eigenlijk voegt dat niet zo heel veel toe t.o.v. de huidige situatie met het busje, en die wint het voor ons dan toch.
Gelogd
Adventure Awaits

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #12 Gepost op: februari 12, 2024, 05:00:56 pm »

Een Beachy is lekker simpel en toch bijna een caravan. ;)
De achterdeur kan lekker open voor een open gevoel en om de warmte kwijt te kunnen.
Mooie campooz luifel eraan voor het vouwwagen gevoel. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

kimopo

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Keizer Weekender 2021
  • Kimopo & Rumi zijn nu ook klappers
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #13 Gepost op: februari 12, 2024, 07:53:44 pm »



We hebben de Keijzer weekender bekeken dat lijkt ons snel genoeg, maar nadeel is dat deze geen hade deksel heeft en dat je er geen luifel direct aan vast kan maken


Hij heeft idd geen harde deksel maar de luifel kan wél direct aan de wagentent  :J
Bij gebruik van de voortent kan de onderzijde ipv met een vaste (met klittenband bevestigde) bodem ook met de standaard slikranden gewerkt worden.

Gelogd
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt


poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: vanaf nu samen op vakantie.. blijft het de(een) vouwwagen? en dan welke?
« Reactie #14 Gepost op: februari 12, 2024, 08:26:20 pm »

Ah.. dat is goed om te weten. Bij Bravo zeiden ze dat het niet kon omdat je dan de wagentent scheef trekt.
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal