Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: gaatjes afdekzeil  (gelezen 8655 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruub

  • Gast
gaatjes afdekzeil
« Gepost op: januari 18, 2010, 09:11:05 pm »

hjallo,

Ik heb in het afdekzeil een aantal gaatjes / beschadigingen zitten.
Dit ter hoogte van de keuken (schuurplekken)
weet iemand of dat te repareren is? En op welke manier?
Bij mijn vorige werkgever smolten we er een nieuw stukje in, maar ik heb geen idee waar en of dat ergens te verkrijgen is.
We hadden daar stroken dekzeil (knalgeel, dus geen optie voor m'n VW)
 
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:gaatjes afdekzeil
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2010, 09:14:40 pm »

nieuwe laten maken ,of repareren bij een zijlmakerij.

kort maar bondig, kan er niet meer van maken, zelf repareren lijkt me hier best onhandig.

kun je er gelijk een iets hoger zeiltje laten maken, heb je weer meer ruimte voor bagage  :)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:gaatjes afdekzeil
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2010, 09:20:30 pm »

En denk eraan dat je het zeil minimaal 10 cm over de zijkant van de bak heentrekt, anders heb je kans dat bij regen het water naar binnen stroomt,,en dat tijdens de terugreis terwijl je droog hebt afgebroken.
Kom je bij de volgende vakantie erachter dat er vocht in is gekomen , en je maar afvragen hoe dat kon??!!!
 ::)
dus neem ditr  advies terharte... :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re:gaatjes afdekzeil
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2010, 09:57:16 pm »

Reparatiesetje Bison zacht plastic lijm. Dit is een speciale lijm met een stuk doorzichtig, zacht plastic erbij. Wij hebben dit gebruikt voor reparatie van de slikranden van onze vorige vouwwagen en voor het afdekzeil van de huidige. Echt superspul.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:gaatjes afdekzeil
« Reactie #4 Gepost op: maart 14, 2010, 04:22:23 pm »

Sabaplast 70T  http://www.saba.nl/index.php?id=619&L=4///&product_id=1387

echt superspul en niet al te duur, werkt als simson plakspul voor de banden, effe stukje zeil regelen rond knipper en opruwen en de rest weet je wel van het fietsbandplakken. stevig evt. met een rubbere hamer op een gladde ondergrond (dus geen tegels etc.) aanslaan.

heb de hele slikrand ermee gedaan, ook het dekzeil zit al 2 jaar.

1 nadeel potje gaat 1 jaar mee dus lekker dik erop evt. en opmaken die zooi dus alles meteen nalopen
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:gaatjes afdekzeil
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2010, 08:29:45 pm »

En voor noodreparaties onderweg rolletje ducktape in de vw. Altijd handig. Rolletje touw, wat klein gereedschap als een tang, schroevendraaier etc. Kan altijd van alles gebeuren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

muis

  • Gast
Re:gaatjes afdekzeil
« Reactie #6 Gepost op: april 05, 2010, 09:29:04 pm »

Ik wil je dan toch  wel waarschuwen voor de lijmresten van het tape. Dat hebben de vorige eigenaren bij onze vouwwagen ook gedaan op het afdekzeil en we kregen de resten er bijna niet af.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:gaatjes afdekzeil
« Reactie #7 Gepost op: april 06, 2010, 02:47:24 am »

Ik wil je dan toch  wel waarschuwen voor de lijmresten van het tape. Dat hebben de vorige eigenaren bij onze vouwwagen ook gedaan op het afdekzeil en we kregen de resten er bijna niet af.

effe doekje met WD 40 en weg is het ;), coleman fuel gaat ook geweldig al heeft niet ieder dat bij de hand
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:gaatjes afdekzeil
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2010, 07:30:27 am »

Ik wil je dan toch  wel waarschuwen voor de lijmresten van het tape. Dat hebben de vorige eigenaren bij onze vouwwagen ook gedaan op het afdekzeil en we kregen de resten er bijna niet af.
Lijmresten zit ik minder mee dan de lekkage tijdens je vakantie en al je spullen nat en alle ergernis. Er zijn zat middeltjes om die lijmresten weer te verwijderen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bsb2010

  • Gast
Re:gaatjes afdekzeil
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2010, 01:53:40 pm »

Nu vraag ik me dus af of de genoemde "reparatie-opties" ook geschikt zouden zijn voor het repareren van een gescheurd stukje grondzeil van slaaptent.... Zou dat kunnen?
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:gaatjes afdekzeil
« Reactie #10 Gepost op: april 16, 2010, 03:07:07 pm »

ik zou eerst een laag ducktape aan de onderkant plakken en dan met lijm aan de binnenkant een stukje zeil op lijmen is denk ik het goedkoopste anders moet je naar een zeil maker er een stukje op laten lassen maar weet niet hoeveel dat kost
Gelogd

muis

  • Gast
Re:gaatjes afdekzeil
« Reactie #11 Gepost op: april 16, 2010, 04:43:21 pm »

Nu vraag ik me dus af of de genoemde "reparatie-opties" ook geschikt zouden zijn voor het repareren van een gescheurd stukje grondzeil van slaaptent.... Zou dat kunnen?
Dat kan heel goed met de bison zacht plastic lijm, wij hebben er ook slikranden mee geplakt. De rest van de lijm en het stuk plastic bewaar je gewoon in de wagenbak als reserve. Het kost ongeveer ? 6.00
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal