Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge  (gelezen 21152 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Gepost op: mei 21, 2012, 08:09:39 pm »

Hoi allemaal,

We zijn inmiddels alweer 2 jaar in het trotse bezit van de zambezi riverlodge (afgekort zrl).
We hebben een one-20,dit is een limited edition;crossroad versie, zwarte lak, met traanplaten wielkassen, 14" lichtmetalen velgen, schrokbrekers. Net iets stoerder dan de gewone versie. Verder hebben we de keuken erop, achtertent, windhoeken, opbergvakken en voorwanden,. Heerlijk compleet dus en wat een fijne wagen!
Hij ligt als een dijk achter de auto en soms vergeten we wel eens dat hij erachter zit ;-)

Inmiddels al behoorlijk vaak geweest en in vele variaties opgezet: kaal (basis), maar wel altijd met de kuip erin, alleen met de vario, windhoeken eraan, met en zonder achtertent en de voorwanden erin of de voorwanden gebruikt als extra luifels.....

Het bed slaapt heerlijk, maar het matras is behoorlijk hard. Daarom hebben we er een 3cm traagschuimmat erover heen gelegd en dat ligt beter. Er is een grote bak met veel laadvermogen (1500liter)

Alleen maar lof? Nee hoor, het is een nieuw model en dus wat last van kinderziektes: de stokken vd luifel zijn bijv. Van aluminium en dat is echt een zwak punt. Sterker nog....bij ons zijn er al 2 stokken gesneuveld. Deze hebben we zelf vervangen door stokken vd Esvo (zo online te bestellen) en dat zijn dezelfde stokken als die van de Waard.
Ook de 2 steunstokken in de tent zijn dezelfde, maar deze houden het voor alsnog. Zonde:je maakt een dijk van een tenttrailer en je bespaard daarop! Enfin:in de huidige versie zijn de steunstokken overigens al wel vervangen door stalen stokken. Die vd luifel nog steeds niet.

Verder hebben we zelf wat naadjes losgetrokken, door ons eigen toedoen. Dit viel onder de verzekering, dus dat is inmiddels verholpen.

In basis zet je de tent zo op (max 10 minuten). De volledige tent met alle toebehoren zet je in ca.45 minuten op. Het grootste deel vd tijd ben je bezig met de wagen waterpas te zetten.

Enfin, een erg tevreden gebruiker.

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2012, 08:50:04 pm »

Mooie wagen.
Foto's mag je natuurlijk ook plaatsen :)
Heb zelf afgelopen dagen naast een livingstone gestaan wat bijna dezelfde wagen is (en zelf overigens er ook bijna 1 had).
Na 2 jaar heb je natuurlijk al mooi wat ervaring ermee wat je hier kan delen.
Het traagschuim was bij mij optie maar heb het niet genomen omdat men zei dat traagschuim warmer ligt en gezien ik meer kampeer met warm/mooi weer hebben we het niet gedaan.
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2012, 09:33:05 pm »

Dat valt reuze mee hoor met die warmte! We gaan het meemaken in toscane, dan wordt de hitte vast wel getest vrees ik ;-)
Foto's plaatsen doe ik nog wel een keertje als hij weer op staat. Ik heb ze wel op de harde schijf, maar die zijn wat lastiger te plaatsen met de ipad....
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2012, 09:35:04 pm »

Overigens hebben we zelf gtwijfeld tussen de kyte en de ZRL.....toendertijd was er alleen nog maar een demomodel en moesten we ?n een poos wachten op de wagen en aangezien de definitieve versie er nog niet was, vonden we dat te risicovol. Maar eh.....blijft ook een mooie wagen!
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2012, 09:36:28 pm »

klopt en hardisk aan ipad werkt niet.

had overigens even gezocht naar de verschillen.
Maar de riverlodge is een 250kg lichter dan de livingstone.
Komt door keuken van de livingstone en stalen bak natuurlijk.

Het uiterlijk was doorslag gevend voor mijn vrouw.
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2012, 09:55:25 pm »

Tent is identiek aan die van de riverlodge. De keuken en bak zijn idd de verschillen (ook in prijs overigen).de livingstone was er nog niet, maar ik had ws. toch voor de ZRL gekozen, vanwege de bak....persoonlijk vind ik die veel mooier en stoerder.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2012, 10:30:47 pm »

had overigens even gezocht naar de verschillen.
Maar de riverlodge is een 250kg lichter dan de livingstone.
Komt door keuken van de livingstone en stalen bak natuurlijk.
Het gewicht van de Livingstone is (evenals de prijs) inclusief keuken. Dus het werkelijke verschil in gewicht inclusief disselkeuken (dus geen ruimte voor een fietsendrager) op de River Lodge zal rond de 200kg zitten. De keuken kost je bij de River Lodge 2K extra.
Verder heb je bij de River Lodge de dissel onder de luifel, waardoor je dwars voor de dissel kookt en om de Dometic in te kunnen moet je om de tafel heen of over het gas heen reiken zoals deze foto van de site van AK laat zien:




En zoals Hanneke al aangaf: de tenten en het doek ervan zijn verder identiek. Eenmaal opgezet zijn de producten dan ook nauwelijks van elkaar te onderscheiden (matwitte tint van mijn raam is condens, tintverschil tussen groene delen zit deels in de foto maar kan ook voor een deel het gevolg zijn van de overstap door AK naar Ten Cate doek vanwege verkleuringsproblemen met een vroegere serie groen doek, zoals Laurens van Erica mij vertelde):


« Laatst bewerkt op: mei 21, 2012, 10:33:03 pm door Frankie »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2012, 10:40:34 pm »

Ah tnx voor de aanvulling franky.
Maar we houden het nog ckr een flink aantal jaren bij de kyte.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2012, 11:02:19 pm »

Hey leuk nog een Zrl gebruiker!
We hebben problen gehad met het verkleuren vh groene gedeelte vd achtertent. Die was binnen een week lichtgroen. Productiefoutje....werd zonder pardon verholpen.

Wat we nog wel hebben laten veranderen, gelijk bij aanschaf, zijn de gordijnen bij de zijwand. Origineel zou je die met embrasses opzij moeten houden. Dat vonden we een beetje sleurhutachtig (gewoon echt niet mooi en niet passend bij de tent).deze hebben we laten veranderen in oprolbare gordijnen. D.w.z. Ritsen aan weerszijden en koortjes waarmee je de gordijnen kan vastzetten.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #9 Gepost op: mei 22, 2012, 06:58:56 am »

Hanneke
Ter info:
De wagen van franky is een livingstone.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #10 Gepost op: mei 22, 2012, 04:11:37 pm »

Nou: ook ik heb zitten denken om één van die wagens te kopen. 2 jaar geleden kon HK niet op tijd leveren en bij Bravo bleek dat geen enkel punt. "Hoeveel wilt u er hebben en welke kleur mag het zijn?" Het zijn echt schitterende dingen.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #11 Gepost op: mei 22, 2012, 08:10:52 pm »

Ook voor ons was het óf de Livingstone óf de Cocoon. Na alle plussen en minnen................ :J
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #12 Gepost op: mei 22, 2012, 09:08:19 pm »

@ Mars
sluit ik me bij aan.
ook voor ons was het keuze tussen deze 2 superklappers (cocoon of livingstone)
doorslag van de keuze naar HK was:
* dat het tentdoek van hk wit is (kleur) dus niet zo somber (we hebben dewaard ervaring met beige/zandkleur)
* het ontbreken van slikranden bij cocoon (droogtijd binnenkant slikrand door wat langer.
* stokken en buizen van HK zien er wat degelijker uit.
en wat gaf bij jullie de doorslag?
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #13 Gepost op: mei 22, 2012, 09:34:00 pm »

@ Mars
sluit ik me bij aan.
ook voor ons was het keuze tussen deze 2 superklappers (cocoon of livingstone)
doorslag van de keuze naar HK was:
* dat het tentdoek van hk wit is (kleur) dus niet zo somber (we hebben dewaard ervaring met beige/zandkleur)
* het ontbreken van slikranden bij cocoon (droogtijd binnenkant slikrand door wat langer.
* stokken en buizen van HK zien er wat degelijker uit.
en wat gaf bij jullie de doorslag?

Ook ik sluit me hier bij aan. Wij vonden de cocoon net wat verder uitgewerkt!
Inderdaad de slikranden, maar ook de afneembare keuken die erg avontuurlijk is.
Bij mij ook de stokken. Uiteindelijk gaf de adventure tent i.c.m. een zeer complete demowagen (prijs) het laatste zetje.
Een uitspraak zegt. "voorstellingen sturen ons gedrag" nou ik zag mij al helemaal zitten. En ik zit nu zo vaak het maar mogelijk is en geniet intens. As weekend mannenweekend en ga ik met mijn zoon op stap bijvoorbeeld.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #14 Gepost op: mei 22, 2012, 09:54:51 pm »

Wij hadden al 8 jaar met een Flyer geklapt, dus automatisch gecharmeerd van de Cocoon. Destijds vonden wij de Flyer praktischer dan de Cocoon, ruim 2 weken op één camping. Maar je wordt wat ouder....... prioriteiten liggen anders. Meer rondtrekken.
Dan ga je eens rondkijken en merkt dat er in die jaren toch wel heel veel bijgekomen is.
De Livingstone vindt ik een prachtige kar. Zelfs 2 keer wezen kijken. Tis net als met een huis kopen, na de 1e bezichtiging komen de vragen.....

Maar idd dingen als kleur tentdoek, keuken, tentstokken en de uitstraling ( zowel open als dicht) gaf bij ons de klik. En het gevoel moet toch goed zijn.
Afgelopen weekend voor het eerst gekampeerd met de Cocoon en dat ging gewoon vanzelf. Heerlijk!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal