Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Uitvalpootjes  (gelezen 3156 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wegbaas

  • Gast
Uitvalpootjes
« Gepost op: juli 25, 2012, 02:12:55 pm »

Wij hebben een RM Family S van 1998 waar de uitvalpootjes op miraculeuze wijze van waren verdwenen.....  :N
Ik heb bij de plaatselijke ijzerhandel 4 kokers laten zagen van 25mm doorsnede en 50cm lang.
Hierin aan de ene kant passende doppen en, voila, klaar waren de "nieuwe" uitval pootjes. :J
Het monteren; Dit had wat voeten in aarde......voor de voorste heb ik de VW helemaal opgedraaid, en toen moest ik tillen, omdat ze er niet rechtop in gingen.
De achterste daar heb ik hetzelfde bij gedaan met behulp van de buurman(effe getild.)
Toen de imbusboutjes erin...........Stop!......3x ging dat prima, maar 1 van de voorste boutjes was bij de vorige eigenaar helaas afgebroken. :(
Dit betekend dat ik deze na de vakantie uit moet boren, of de moer, waarin de bout zit af moet slijpen.
Dus.......we staan op dit moment in Tsjechie met 3 uitval pootjes en 1 uitdraai pootje.
Wie heeft dit soort acties ook wel meegemaakt?
gr.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Uitvalpootjes
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2012, 02:33:07 pm »

Wegbaas,

Dat heb ik nog niet mee gemaakt of gehoord.


Lijkt me niet  problematisch om met drie uitvalpoten en wat hulpmiddelen de 4 kant te ondersteunen voor tijdelijk.

Ik zeg thuis, dan de moer wegslijpen en er een nieuwe oplassen...

Succes.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Uitvalpootjes
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2012, 08:36:43 pm »

doorboren met een klein boortje en tappen.

Scheelt een hoop werk.
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: Uitvalpootjes
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2012, 08:31:00 am »

Mm... moet nog maar effe kijken hoe ik het oplos....
Tapje heb ik niet, maar slijptol kan ik misschien wel aankomen, maar dan moet er weer gelast worden....
Maar het moet wel gerepareerd worden.
Zoals gezegd; we staan nu op 3 uitval en 1 uitdraaipoot.
Ik vind trouwens dat, hoewel in een ander topic anders beweerd word, dat de vouwwagen er niet steviger op staat. :N
Ik heb nette plankjes van 10x10 cm eronder, maar vind het nog wiebelen.
Misschien toch maar de wielen op de grond laten?
Nou ja, voor de 1e keer valt het best mee!
gr.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Uitvalpootjes
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2012, 08:44:28 am »

bij de Doe het zelf zaken kan je een goedkoop tappen set halen.

boortje en een schroefmachine of boormachine zul je toch wel hebben.
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Uitvalpootjes
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2012, 10:13:25 am »


"vroeger" toen wij onze Roadmaster nog op zijn kant in de garage zetten, haalde ik de uitvalpootjes eruit zodat we ons er niet aan konden stoten. (wielen en onderstel haalde ik er ook af)  In het voorjaar weer terugkantelen, en dan ontdekken dat de uitvalpootjes er nog niet in zaten..... Dus ja, ik weet dat die pootjes langer zijn dan de afstand vloer garage, onderzijde vouwwagen. Inderdaad optillen of krikken met neuswiel.
Succes!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal