Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Binnenhemel  (gelezen 6307 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fast1978Eddie

  • Gast
Binnenhemel
« Gepost op: juli 26, 2012, 10:11:58 pm »

Hallo,

Wij hebben bij onze roadmaster Family S twee binnenhemels. Wat is nou de functie van deze dingen en is het aan te raden om ze mee te nemen naar Frankrijk??
Is er dan 1 voor boven de slaapcabines? En 1 voor in de voortent? Zijn ze evengroot?

Wie o wie kan het mij uitleggen??

Alvast bedankt!
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Binnenhemel
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2012, 10:26:33 pm »

wij hebben ze niet in onze family S, maar ik denk dat het enerzijds sier is en anderzijds isolerend werkt en de warmte overdag wat meer buiten houdt en de 's avonds er voor zorgt dat het minder snel afkoelt, maar of dat echt zo is, geen idee.

Kun je met de binnenhemels trouwens de nokbuizen gebruiken? Daar hangt bij ons bijvoorbeeld een lamp aan en leidt ik stroomkabels langs (soms overweeg ik een systeemplafond te nemen  :H :H)
Gelogd

busjeh

  • Gast
Re: Binnenhemel
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2012, 10:35:02 pm »

volgens mij is het om te voorkomen dat je naast je bed valt, en dan met name als je op de plank slaapt. (ik neem aan dat je die 2 binnententjes bedoel?) volgens mij kun je ze niet in je voortent gebruiken). Verder zijn ze om muggen e.d. tegen te houden en voor wat privacy, maar ze zijn niet geluidwerend ;)
Isolerend werken ze absoluut niet, is gewoon katoen, met wat 'gaas' (let op met evt. wassen dat ze niet krimpen, want dan pas je matras niet meer..
De nokstang kun je gewoon bliven gebruiken, want daaraan worden ze niet bevestigd.
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2012, 10:38:01 pm door busjeh »
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Binnenhemel
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2012, 10:44:14 pm »

volgens mij is het om te voorkomen dat je naast je bed valt, en dan met name als je op de plank slaapt. (ik neem aan dat je die 2 binnententjes bedoel?) volgens mij kun je ze niet in je voortent gebruiken). Verder zijn ze om muggen e.d. tegen te houden en voor wat privacy, maar ze zijn niet geluidwerend ;)
Isolerend werken ze absoluut niet, is gewoon katoen, met wat 'gaas' (let op met evt. wassen dat ze niet krimpen, want dan pas je matras niet meer..
De nokstang kun je gewoon bliven gebruiken, want daaraan worden ze niet bevestigd.

nee dat zijn geen binnenhemels :#. Binnenhemels zijn een soort van tweede doek dat opgespannen wordt onder het daadwerkelijke tentdoek.
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Binnenhemel
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2012, 10:47:33 pm »

Wij hebben een cabanon met een binnen hemel. Dus hoe je die in de roadmaster vast moet maken wveet ik niet. Maar het werkt bij ons wel isolerend. Als het warm is is het minder warm en bij koud minder koud.

Je moet hier overigens natuurlijk niet aan 15 graden denken
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Binnenhemel
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2012, 10:48:52 pm »

Wij hebben een cabanon met een binnen hemel. Dus hoe je die in de roadmaster vast moet maken wveet ik niet. Maar het werkt bij ons wel isolerend. Als het warm is is het minder warm en bij koud minder koud.

Je moet hier overigens natuurlijk niet aan 15 graden denken

nee dan heet het een airco  :# :# :H :H O0
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: Binnenhemel
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2012, 05:08:59 pm »

Wij hebben een RM met binnenhemel in de tent EN in de wagen.
Enerzijds werkt het idd isolerend en anderzijds is het een mooi afgewerkt geheel.(kijk je niet tegen de stokken en dak)
Wij hebben de hemels er expres bij gekocht bij RM in Goirle.
De hemel maak je vast door rondom de ronde klikkers vast te maken aan de dakliggers.
Hetzelfde geld voor de wagenhemel.
Wij staan op dit moment in Tsjechie, en ik ben blij dat ik ze bij me heb, want `s avonds kan het koud zijn.
gr.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Binnenhemel
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2012, 02:52:31 pm »

Die hemel zou ik er ook wel graag bij willen hebben. In weze stelt het maken van zo'n hemel niet zo heel erg veel voor, als je de maten maar weet.

Zou iemand met een hemel deze eventueel eens op willen meten? Ik zie ze op de site van RM niet meer staan. We hadden ze ook in onze vorige VW. Het werkt inderdaad mooi af en houdt de warmte een beetje buiten, althans, het gaat het doorstralen van de warmte (doordat de zo op je tent schijnt) je tent in een beetje tegen.

Groeten,
Mischa
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: Binnenhemel
« Reactie #8 Gepost op: augustus 19, 2012, 12:36:59 pm »

Ik heb bij RM voor de 2 binnenhemels(bak en tent) 100 eu betaald,zou voor dat geld ze niet zelf gaan maken.....
Er zit ook nog een "hangend" randje aan de gehele zijkant, voor de sier, in de kleur van de gordijnen.
Gewoon een telefoontje aan wagen naar RM.
Sucses!
gr.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Binnenhemel
« Reactie #9 Gepost op: augustus 27, 2012, 01:31:18 pm »

Hm, dat valt nog wel mee ja. Als je alles moet gaan kopen en dan de tijd die er nog in gaat zitten.....

Bedankt voor de tip !!
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: Binnenhemel
« Reactie #10 Gepost op: augustus 28, 2012, 01:10:23 am »

Ik ben er in de chantilly in ieder geval blij mee. Werkt echt isolerend en helpt het licht een beetje buiten te houden.
En idd, het ziet er een stuk afgewerkter uit.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal