Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: roadmaster ideaal  (gelezen 4501 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elmoiwan

  • Gast
roadmaster ideaal
« Gepost op: juli 30, 2012, 03:30:14 pm »

Hallo,

Na een zoektocht een Roadmaster ideaal gekocht. Verkoper zei dat de Roadmaster uit 1998 kwam. Wie heeft er tips en tools voor mij over deze vouwwagen!!!

 
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: roadmaster ideaal
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2012, 04:32:08 pm »

Hallo mede Ideal-bezitter. Momenteel staan we er zelf mee in Frankrijk.
Om zeker te zijn van het bouwjaar: Op de linker voorpoot staat een 6-cijferig nummer. De eerste 2 staan voor het jaartal. Latere modellen hebben een type-plaatje op de zijkant met het bouwjaar.
De handleiding vind ik zelf niet erg duidelijk en bij het opzetten heb ik dusdanig veel fouten gemaakt, dat ik 'm nu zowat kan dromen.
Dit begint al bij het waterpas zetten. Het is de bedoeling dat de de wielen los van de grond komen, zodat de wagen alleen op de uitvalpoten staat.
Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust. Het vraag-en-antwoord gedeelte op de Roadmaster website is natuurlijk ook een goeie bron.
Succes,
Gelogd

elmoiwan

  • Gast
Re: roadmaster ideaal
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2012, 08:58:18 pm »

Bedankt voor de tips. Hoop dat meer mensen met een ideal ook zulke handige tips hebben. Scheelt als beginner!!
Gelogd

Chucky69

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family extra S
  • Roadmaster Family extra S
Re: roadmaster ideaal
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2012, 12:57:40 am »

Ikzelf ben heel wat jaren met een RM ideal op pad geweest, en ik weet dat het een goede vw is. Maar ik twijfel eraan dat de ideal zo jong is. Heb net vorig jaar een 27 jaar oude ideal omgeruild naar een 17 jaar oude family extra s uit 1995. Check het jaar eens na zoals Jacobd hierboven beschreven heeft.

Mijn reden om te upgraden had niks te maken met de leeftijd van de ideal, maar met de lengte van de slaap plaatsen. Ik lag al jaren met hoofd en voeten tegen het tentdoek aan....
Wilde eens wat comfortabeler liggen.....
Ondanks de leeftijd en het natte zomer klimaat van NL de laatste jaren geen enkele druppel erdoorheen gehad..

Ik denk dat je er nog verschillende jaren plezier van kan hebben.....

Verstuurd van mijn XPeria S via Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2012, 08:59:13 am door Chucky69 »
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: roadmaster ideaal
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2012, 05:51:51 pm »


Dit begint al bij het waterpas zetten. Het is de bedoeling dat de de wielen los van de grond komen, zodat de wagen alleen op de uitvalpoten staat.


Wij hebben een RM Family Xtra, maar wat de uitvalpootjes betreft vind ik het GEEN verbetering als de wielen totaal los van de grond zijn.
Ik vind het toch een beetje wiebelen....
Beter vind ik het als de wielen nog net een beetje steunen op de ondergrond.
Kan best dat RM adviseert om het zo te doen, maar persoonlijk kies ik voor optie 2
Maar probeer het vooral uit!
gr.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: roadmaster ideaal
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2012, 06:24:39 pm »

Wij hebben een RM Family Xtra, maar wat de uitvalpootjes betreft vind ik het GEEN verbetering als de wielen totaal los van de grond zijn.
Ik vind het toch een beetje wiebelen....
Beter vind ik het als de wielen nog net een beetje steunen op de ondergrond.
Kan best dat RM adviseert om het zo te doen, maar persoonlijk kies ik voor optie 2
Maar probeer het vooral uit!
gr.
Draai je ook het neuswiel omhoog?  want dat kan enorm veel verschil uitmaken.
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: roadmaster ideaal
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2012, 08:53:23 am »

Neuswiel is idd los.......
gr.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal