Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster  (gelezen 6629 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wkmp

  • Gast
"Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Gepost op: augustus 05, 2012, 06:29:44 pm »

Hallo ,

Bij onze roadmaster werkt het aansteekmechanisme van de bermkeuken niet , iemand enig idee hoe ik deze weer werkend kan maken , we eten al 4 dagen buiten de deur hierdoor  :P

Groet Werner
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2012, 06:33:41 pm »


Hoi Werner  Weet je zeker dat het gas niet op is :O  :#
Als eerste gas open draaien lucifer erbij en de knop ff ingehouden houden 3 a 5 seconden.
dan knop los laten en zou ie moeten branden. Doet ie het dan nog niet probeer dan de buis door te blazen met een stofzuiger o.i.d.
wel eerst de gasslang eraf halen ... I:

succes met het buiten de deur eten... :#
Gelogd

Wkmp

  • Gast
Re: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2012, 06:42:39 pm »

Hallo mr roadmaster ,

Het ligt niet aan het gas , het werkt allemaal naar behoren , maar als ik onder het gastel kijk zie ik stroomkabeltjes die naar de gaspitten  lopen , en naast de pitten staan van die ontstekers ?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2012, 07:14:49 pm »

Hallo mr roadmaster ,

Het ligt niet aan het gas , het werkt allemaal naar behoren , maar als ik onder het gastel kijk zie ik stroomkabeltjes die naar de gaspitten  lopen , en naast de pitten staan van die ontstekers ?
Ik heb geen ontstekers  en ook geen elektrische draden!!!!
mss heb je een foto van de onderkant voor me..
Gelogd

Wkmp

  • Gast
Re: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2012, 08:25:44 am »

Foto onderkant
Gelogd

villeke

  • Gast
"Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2012, 09:22:42 am »

Dat ziet er bij ons ook zo uit. Impliceert een elektronische ontsteking. Maar hoe het werkt, geen idee. Ik heb de vraag nog niet aan ad in goirle voorgelegd.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2012, 09:31:57 am »

Ik gebruik, als we 'm al hebben, de elektronische ontsteking niet. Gewoon op de ouderwetse manier met een lucifer/aansteker.
Werkt prima. Inderdaad wel even de knop v/h gas vasthouden na ontbranding, anders gaat de vlam weer uit.
Back to basic heb ik thuis helaas ook al eens aan de hand gehad. Door deze oplossing niet "buiten" hoeven eten.
Gelogd

Wkmp

  • Gast
Re: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2012, 09:44:17 am »

Was ook een grapje hoor , buiten eten . :)
Het aansteken op de ouderwetse manier met de lucifer was ook gelukt :J
Ik was alleen benieuwd waarom het niet werkte, het zit er niet voor niets toch ?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:00:28 am »

Als het inderdaad een ontsteking is dan moet je een vonk zien naast de branders als je de drukknop gebruikt. Zo niet dan kan het piezo-element kaduuk zijn (zit in de drukknop). Deze is bij de betere kampeerzaak los te krijgen.

Maar is het geen thermische beveiliging waar je naar kijkt? (<- ik heb er verder ook weinig verstand van  :I )
Gelogd

Wkmp

  • Gast
Re: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:34:39 am »

Ontstekers
Gelogd

villeke

  • Gast
"Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:36:19 am »

Ad weet vast meer.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #11 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:37:14 am »

Als het inderdaad een ontsteking is dan moet je een vonk zien naast de branders als je de drukknop gebruikt. Zo niet dan kan het piezo-element kaduuk zijn (zit in de drukknop). Deze is bij de betere kampeerzaak los te krijgen.

Maar is het geen thermische beveiliging waar je naar kijkt? (<- ik heb er verder ook weinig verstand van  :I )

De "draadjes"op de foto zijn inderdaad van de vlam beveiliging, mocht onverhoopt de vlam uitwaaien wordt automatisch de gas toevoer naar die pit afgesloten, als je de pit/brander onsteekt (lucifer/aansteker) moet je de knop ingedrukt houden totdat de sensor (dat koperen pennetje naast de pit) voldoende heet is geworden, hierdoor wordt de gas toevoer opengehouden, waait/gaat de vlam uit en koelt de sensor af wordt de gastoevoer onderbroken.
Een zoganaamde piezo onstekker lijkt me voor dit soort toepassingen onwaarschijnlijk, je ziet weleens op (campinggaz) gas lampen een piezo onsteker, deze zit vlak bij de pit/kous en wordt geactiveerd door de druk/draaiknop actie (spoel onsteker). Bij alle overige gas toestellen waar de knop met de spoel niet direct naast de brander kan zitten wordt gebruikt mbv een trafo een hoogspanning stroom opgewekt die de vonkbrug maakt voor de onstekking. Hiervoor moet je dus wel een 12V of 220V aansluiting hebben op je keuken die de trafo voed (dus niet voor je waterpomp alleen). Piezo onstekkers op kampeer apparatuur is zo wie zo niet echt betrouwbaar, doordat de vonk werking wordt beinvloed door de vochtigheid van de omgeving (dauw/condens).
Gelogd

Wkmp

  • Gast
Re: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2012, 11:06:12 am »

Even getest ,
Het gas aangestoken met lucifers en even laten branden , hierna uitgeblazen met het gas nog aan .
Na een seconde of 10 was de gastoevoer nog steeds niet gesloten .
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2012, 11:10:17 am »

Ontstekers

Dat zijn inderdaad geen ontstekers, denk dat Bosi het verhaal erg goed uitgelegd heeft.
Gelogd

Wkmp

  • Gast
Re: "Aansteekmechanisme" bermkeuken Roadmaster
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2012, 11:56:05 am »

Net even vanuit frankrijk met roadmaster gebeld en het is inderdaad een beveiliging , alleen werkt hij bij bij niet  :N.
Dank voor alle reakties  WW
Groet Werner
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal