Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken  (gelezen 9086 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Korby323

  • Gast
pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Gepost op: augustus 13, 2012, 07:41:06 pm »


Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 weken een roadmaster family s overgenomen en heb tot in tevredenheid al gebruik gemaakt van de vouwwagen.
1 ding is 100% zeker, hij s waterdicht haha :)
Het opzetten verliep eigenlijk ook prima dankzij de foto instructie, alleen de foto's van de voortent en luifel opzetten liep naar mijn idee wat door elkaar heen. We hadden ook nog wat last met de keuken uitbouw, misshien dat iemand daar nog handige tips voor heeft?

Nu de belangrijkste vraag, ik zag een roadmaster met 2 pvc buizen gemonteerd op het frame van de bovenbak.
Ik vond dit een goed idee en zou graag hetzelfde willen, ik heb alleen nu de vraag hoe deze beste man ze heeft vast gezet.
Ik kwam deze man toevallig op de snelweg tegen en hij reed in een Hyundai I30 cw, kenteken heb ik ook maar dat vermeld ik eerst nog even niet. Mocht deze man ook op dit forum zitten of er zijn meerdere mensen die dit hebben, ik hoor graag jullie reactie.

Groetjes Martin :zw
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2012, 07:49:15 pm »

Hoi Korby,

welkom
De voortent en of luifel opbouwen is precies het zelfde, alleen de keuken uitbouw is een extra handeling.
Want heb je de luifel frame opgebouwd en je bedenk je kun je de luifel er halen en de voortent er over heen doen, je hoeft er geen stokken los te maken o.i.d.

Foto's van de keuken uitbouw worden mss komend weekend gemaakt als het mooi weer is.

Over de buizen op de deksel bevestigen is niet moeilijk... gewoon ff logisch nadenken welk materiaal je nodig hebt en hoe je zoiets vastmaakt...

Groet Mr.roadmaster
Gelogd

Korby323

  • Gast
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2012, 07:54:41 pm »

Hoi Mr Roadmaster,

Alvast bedankt voor je reactie, ik heb even gekeken hoe ik dit het beste kan vast maken.
Het gaat niet met pvc beugels, ik denk dat spanbanden een optie zijn.

Misschien hebben meer mensen een gedachte erover?
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2012, 09:53:16 am »

Nog makkelijker, je kunt de stokken naast je matrassen in het deksel leggen. Dus onder de spanband. Je schuift de matrassen zoveel mogelijk naar de buitenkant en legt de stoken aan de scharnierzijde. Deze methode wordt goedgekeurd door Roadmaster zelf.

Ik vond de stokken in de wagenbak ook in de weg liggen.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2012, 11:03:47 am »

Wij leggen ze ook langs het matras in de deksel.

Stuk makkelijker/goedkoper/mooier  imho dan op de deksel.
Mocht je toch pvc-buizen op je RM willen hebben er zijn mensen die maken hem eronder.

Hoe en wat precies weet ik niet omdat ik er zelf nooit opgelet heb maar er zijn hier vast mensen die weten hoe dat moet.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

villeke

  • Gast
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2012, 08:52:24 pm »

Nog makkelijker, je kunt de stokken naast je matrassen in het deksel leggen. Dus onder de spanband. Je schuift de matrassen zoveel mogelijk naar de buitenkant en legt de stoken aan de scharnierzijde. Deze methode wordt goedgekeurd door Roadmaster zelf.

Ik vond de stokken in de wagenbak ook in de weg liggen.

Alle stokken naast de matras?? Dat past nooit lijkt mij. Je praat dan over een stok of 40. En hoe gaat dat met klappen dan? Lijkt mij een aardig gewicht wat dan aan de spanbanden hangt.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2012, 09:01:55 pm »

Nee hoor Villeke.
Je kunt gewoon de stokken in de zak onder het matras leggen en dan met de spanbandjes vast zetten.
Zorg er wel voor dat de stokken dan tegen het schanierpunt aan liggen , anders word het idd zwaar.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2012, 10:29:07 pm »

Nee hoor Villeke.
Je kunt gewoon de stokken in de zak onder het matras leggen en dan met de spanbandjes vast zetten.
Zorg er wel voor dat de stokken dan tegen het schanierpunt aan liggen , anders word het idd zwaar.

Tis dat ik hem verkocht heb anders zou ik het alsnog gaan proberen  :#
in onze RM had ik genoeg ruimte in de berging onder het bankje om daar de stokken en luifel op te bergen. Was voor mij geen issue dus. Maar weer wat geleerd over de veelzijdigheid van de RM  :#
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2012, 02:13:58 pm »

Aan buizen op of onder de RM heb ik ook gedacht. Eronder in de breedte is bijna geen optie, want de buizen zijn bijna 160cm lang en de bak is maar 140cm breed. In de lengte is ook lastig omdat je zit met de as. Erop is voor ons ook geen optie, omdat er een hoes (zeil) op maat bij zit om op de kap nog spullen te leggen en droog te vervoeren. Wij hebben er de 2 schuimmatrasjes op liggen met 2 tafeltjes (het originele tafeltje x2) ertussen. In de bak ligt een schuimmatras van Ikea, die slaapt toch net wat beter dan de dunne lapjes schuim die er origineel in liggen. Deze 2 leggen we op elkaar en daar mogen de kinderen (5 en 8 ) op slapen.
De stokken en luifel liggen bij ons ook gewoon in het bankje, de voortent in de bak.

Om meer ruimte in de bak te krijgen zou je eventueel oom nog een aparte bak kunnen maken die tussen de wagenbak en de disselbak in geschoven kan worden waar je je plat opgevouwen voortent in kunt schuiven. Dit schiet me net te binnen en ga ik eens serieus overwegen of dat kan. De kogeldruk zal hiermee wel wat toenemen doordat het gewicht naar voren schuift, maar dit valt achterin de bak of in de keuken wel te compenseren dacht ik.

Groeten,
Mischa
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2012, 02:16:55 pm door mischa72 »
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2012, 02:20:56 pm »

Die bak moet dan wel afneembaar zijn want de ruimte tussen disselbak en wagenbak heb je nodig om je tent tussen te zetten.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2012, 02:26:05 pm »

Die bak moet dan wel afneembaar zijn want de ruimte tussen disselbak en wagenbak heb je nodig om je tent tussen te zetten.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat is met 2 beugels en 4 vleugelmoeren gemakkelijk op te lossen. Tijdens het kramperen kan de bak gewoon onder de klapdoos.

Groeten,
Mischa
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #11 Gepost op: augustus 16, 2012, 02:31:13 pm »

De kogeldruk is wel een aandachtspunt zoals je al zegt, want heb je wel andere zware spullen die je achterin kunt leggen? Je hebt makkelijker teveel dan te weinig kogeldruk.
Wij hebben de voortent in de bak boven de as liggen want anders hebben we teveel kogeldruk. En dan hebben we geeneens zware spullen voorin liggen.
Afgelopen vakantie moesten we de schoonwater jerrycan die in de keuken staat gevuld met water om te compenseren.

Bij ons zit het meeste gewicht op het deksel in de vorm van fietsen en/of surfplanken.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #12 Gepost op: augustus 16, 2012, 02:33:50 pm »

Nou ja, je kunt de fietsen zo ver mogelijk naar achteren zetten, heb je weet wat gewonnen.

Groeten,
Mischa
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #13 Gepost op: augustus 16, 2012, 02:36:14 pm »

Nee meneer, die staan op een vaste positie. Dat wordt bepaald door de dwarsliggers van de imperiaal.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: pvc buizen op de kap van de roadmaster t.b.v. de tentstokken
« Reactie #14 Gepost op: augustus 16, 2012, 02:47:39 pm »

Nee meneer, die staan op een vaste positie. Dat wordt bepaald door de dwarsliggers van de imperiaal.

En juist die kun je verschuiven over het dunne stuk van de imperiaal. Bij mij zitten die dwarsstukken er niet eens op (heb ze los bij de VW). Daar twijfel ik trouwens over, ik weet niet hoever die uit elkaar staan. Uiteindelijk is het dan nog een koud kunstje om andere dwarsstukken te maken zodat je toch gemakkelijk de fietsen naar achteren kun verplaatsen.

Groeten,
Mischa
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal