Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Aantal kratten in Roadmaster family S  (gelezen 8629 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tjaptjoice

  • Gast
Aantal kratten in Roadmaster family S
« Gepost op: november 04, 2012, 11:01:05 pm »

Hallo,

Wie weet hoeveel inklapbare boodschappenkratjes je in de bak van een Roadmaster Family S kwijt kunt?
Of heeft iemand nog handige tips over andere kratjes? Al dan niet inklapbaar, afsluitbaar, etc.?
Gelogd

scootracer

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #1 Gepost op: november 04, 2012, 11:53:57 pm »

Ik zou zeggen twee keer de helft :>
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #2 Gepost op: november 05, 2012, 02:20:02 pm »

Het antwoord hierboven is helaas niet helemaal correct, er kan toch tot wel vier keer een kwart in.

Volgens mij is de Roadmaster niet een praktische wagen om je gewone bagage in boodschappenkratjes erin te zetten. Ik denk dat je niet gemakkelijk op je oprit bij de bagage ruimte kan. Het is waarschijnlijk praktischer om de ruimte te gebruiken voor alle andere vaste dingen die mee moeten.

Een Roadmaster eigenaar kan eigenlijk deze vraag beter beantwoorden.
Gelogd

scootracer

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #3 Gepost op: november 05, 2012, 06:45:28 pm »

@ Qwaqa

Ik ben het volledig eens met je stelling van dat een Roadmaster eigenaar dat het beste zal weten.

Wij zijn namelijk ook in het bezit van een Roadmaster familie S, en als we daar bagage mee willen nemen doen we dat in de zelfgemaakte bagage bak bovenop de wagen, want in de wagen kun je er moeilijk bij, daarvoor moet je eerst de zware keuken verweideren en dan moet je er in kruipen om voorin wat te kunnen plaatsen, nee dat hebben we een keer gedaan maar nooit weer, doe de spullen maar achter in de auto en doe de vaste camping spul in de bak van de vouwwagen.
Zie onze zelfgemaakte bagagebak.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #4 Gepost op: november 05, 2012, 07:14:34 pm »

Beetje  :off maar is die bak ook de reden dat de vw op kenteken is gezet?
Gelogd

scootracer

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2012, 07:25:15 pm »

Nee dat is niet de reden dat er een kenteken op zit.

Wij hadden bij aanschaf van onze Roadmaster de keuze om er een zwaardere as onder te laten zetten aangezien je altijd heel snel aan je laadvermogen komt, met een 1000 kg as hoef je niet meer zo op te letten wat je wel en wat je niet mee kunt nemen.
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #6 Gepost op: november 05, 2012, 07:26:33 pm »

Wij hebben jarenlang met een Roadmaster Family S (model 2004) gekampeerd met 3 kinderen.

In onze roadmaster hadden we vooral de vaste campingspullen in de wagen die er in de stalling in kunnen blijven. Naast de voortent, luifel en stokken waren dat 2 opbouwkasten, een electrisch kacheltje, campingtafel, twee grote stoelen, zo'n koffer-familie-tafel, matten, kokosmatten voor onder de matrassen (vochtafdrijvend), twee grote tenttapijten (voor voortent en luifel), opstapje, emmer met schoonmaakspullen, krat met haringen en nog wat kleine dingen. Kratten belemmeren je in dit geval meer dan dat ze voordeel opleveren.
In de kastjes hadden we naast de ondertent en slaapzakken nog allerlei kleine dingetjes. Daarnaast kan er heel erg veel in de disselbak en in de keuken. Kun je ook mooi de kogeldruk mee regelen. In de auto namen alleen kleding en (binnen)speelgoed mee.

Ik noem het bouwjaar want vanaf 2005 is de bak hoger (onze buren hadden een nieuwer model) en is er onderscheid gekomen tussen een wagen met en zonder kastjes. In de nieuwere wagen kun je meer meenemen en de ruimte "boven de plank" in de bak is ook groter (dikkere matras is mogelijk, of slaapzakken op matras tijdens opklappen).
« Laatst bewerkt op: november 05, 2012, 09:20:04 pm door rvesan »
Gelogd

tjaptjoice

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #7 Gepost op: november 06, 2012, 12:05:19 pm »

OK bedankt.
Wij zijn nieuw in het vouwwagen gebeuren dus de praktijk zal het uitwijzen.
Had inderdaad ook het idee om de vaste spullen die in de stalling erin moeten blijven in wagenbak zelf te zetten.
We hebben er eentje uit 2007 dus inderdaad het hogere model.
Luifel, voortent, e.d. willen we allemaal in de wagenbak laten.
Maar inderdaad ook wat opklapkastjes e.d. en het leek mij ook wel handig om de borden en 't bestek er gewoon in te laten, zitten we thuis op zolder niet allemaal met die 'rommel' ;)

We hebben 'm afgelopen weekend gekocht, toen goot het het hele weekend jammergenoeg. Als het zaterdag droog is, gaan we 'm niet helemaal opzetten maar wel 'n keer de kar openklappen om eens te kijken wat we erin kwijt kunnen/willen.
@scootracer: mooi gemaakt die bagagebak. Die gaat er op plaats van bestemming weer af neem ik aan? Nemen jullie nooit fietsen mee by the way?

Wij willen de fietsen nog op het deksel kwijt kunnen dus een dakkoffer op het deksel of iets dergelijks is voor ons geen optie. Maar we gaan het gewoon allemaal eens lekker uitproberen, heerlijk die voorpret voor komende vakanties, kan niet wachten tot 't voorjaar zich weer aandient  :)

Tnx!
Gelogd

scootracer

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #8 Gepost op: november 06, 2012, 12:42:58 pm »

@ tjaptjoice
Die bagage bak zit er vast aan en klapt met de deksel open, er zitten ook twe pijpen van 125 rond in voor alle tentstokken das ook makkelijk hoeven ze niet in de wagenbak te liggen. ik zeg maar zo gemakzucht dient de mens bier
En nee wij nemen nooit geen fietsen meer mee, ik ben namelijk gehandicapt en mag niet meer op een fiets i.v.m. stoten in de rug, dus ga ik overal met de toet toet heen en dan mogen vrouw en boy's ook mee in toet toet, ik heb wel een scootmobiel maar dat is zon gedoel om die mee te nemen, en dan moet je daar nog een extra verzekering voor afsluiten omdat wij ieder jaar naar Tsjechie gaan.
« Laatst bewerkt op: november 06, 2012, 01:38:25 pm door scootracer »
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #9 Gepost op: november 06, 2012, 01:21:24 pm »

Wij hebben zelf geen Roadmaster en ook niet gehad, maar wij maakte altijd gebruik van die rolboxen die je ook onder een bed in een slaapkamer gebruikt zeg maar. Wij vonden dat wel makkelijk die zijn best lang en kun je (wanneer je de keuken er af hebt gehaald) er zo uitrollen.
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #10 Gepost op: november 06, 2012, 06:46:24 pm »

We hebben 'm afgelopen weekend gekocht, toen goot het het hele weekend jammergenoeg. Als het zaterdag droog is, gaan we 'm niet helemaal opzetten maar wel 'n keer de kar openklappen om eens te kijken wat we erin kwijt kunnen/willen.
@scootracer: mooi gemaakt die bagagebak. Die gaat er op plaats van bestemming weer af neem ik aan? Nemen jullie nooit fietsen mee by the way?

Wij willen de fietsen nog op het deksel kwijt kunnen dus een dakkoffer op het deksel of iets dergelijks is voor ons geen optie. Maar we gaan het gewoon allemaal eens lekker uitproberen, heerlijk die voorpret voor komende vakanties, kan niet wachten tot 't voorjaar zich weer aandient  :)

Tnx!

Alvast veel vakantieplezier en voorpret gewenst met deze mooie en ruime vouwwagen.
Op naar het voorjaar!
Gelogd

RM family

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #11 Gepost op: november 06, 2012, 07:26:28 pm »

Hoi,
Wij laten net als in de eerdere reacties, onze vaste spullen in de bak. Dus stokken, tent, haringen, tapijt en plastic, opstapje, droogrek, tafel (groot) en 5 stoelen netjes in de bak.
Als we het goed inpakken blijft er precies een ruimte vrij, welke we voor vertrek opvullen met 3 slaapzakken, 2 slaapmatjes en 2 vouwkratjes met allerlei spulletjes of boodschappen.
Voor bovenop de wagen hebben we een thule bagagebox, voor de kleding, schoenen enz... (licht spul)
Naast de box hou je ruimte voor een fiets, maar dat gebruiken wij niet.

Hoop dat we jullie hiermee een beetje helpen.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #12 Gepost op: november 06, 2012, 08:40:49 pm »

Hoi,

Kratjes gebruiken we, maar dan max drie stuks...
de stokken gaan tussen de matrassen dat levert weer wat extra ruimte op..
net zoals de luifel en zijwanden van de luifel gaan tussen de matrassen.

Voor de rest alles goed verdelen.
Tafel en stoelen gaan op de bak.
Neem nog geen fietsen mee...
 :zw
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2013, 09:27:26 pm door Mr Roadmaster »
Gelogd

RonaldB

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #13 Gepost op: februari 12, 2013, 11:27:21 pm »


Mooie bak maar is het openklappen niet een ramp? Is toch loodzwaar zo?

Groeten Ronald


@ Qwaqa

Ik ben het volledig eens met je stelling van dat een Roadmaster eigenaar dat het beste zal weten.

Wij zijn namelijk ook in het bezit van een Roadmaster familie S, en als we daar bagage mee willen nemen doen we dat in de zelfgemaakte bagage bak bovenop de wagen, want in de wagen kun je er moeilijk bij, daarvoor moet je eerst de zware keuken verweideren en dan moet je er in kruipen om voorin wat te kunnen plaatsen, nee dat hebben we een keer gedaan maar nooit weer, doe de spullen maar achter in de auto en doe de vaste camping spul in de bak van de vouwwagen.
Zie onze zelfgemaakte bagagebak.
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Aantal kratten in Roadmaster family S
« Reactie #14 Gepost op: februari 13, 2013, 08:10:20 am »

Mooie bak maar is het openklappen niet een ramp? Is toch loodzwaar zo?

Groeten Ronald

Ik zal niet beweren dat het echt licht is, maar dankzij de veer is het door één persoon te doen. Meestal deden we het open en dichtklappen toch even met z'n tweeën omdat je dan met één hand het uit- of invouwen van de tent kunt begeleiden.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal