Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?  (gelezen 28135 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline74

  • Gast
Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Gepost op: december 23, 2013, 11:05:56 pm »

Hallo,
Wij (gezin met twee kinderen en hond) zijn voor de komende zomer op zoek naar een tweedehands vouwwagen. Vrienden van ons hebben een Roadmaster en die bevalt hun erg goed vanwege de ruimte en de grote bedden. Nu zijn we ons al een tijdje aan het oriënteren en we komen op marktplaatst steeds nieuwe advertenties tegen van Bron of Mar uit Liempde die Roadmasters verkopen (dan weer eentje uit 2002 en dan weer eentje uit 2008, nu weer een hele nieuwe). We hebben gevraagd hoe dit zat, maar dat willen ze pas uitleggen als we langskomen om de vouwwagen waar wij interesse voor hadden te bekijken. Misschien is er een hele logische verklaring voor en is het een prima adres om een vouwwagen te kopen (ik ben op internet geen negatieve berichten tegengekomen), maar ik ben heel nieuwsgierig of iemand weet hoe het zit met deze verkoper(s).
Alvast bedankt!
Carol
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #1 Gepost op: december 24, 2013, 12:14:50 am »

Hoi Caroline,  ik ben ook gaan speuren en ik kom op de naam h.m. Van abeelen op de hezelaarsstraat  6/a terecht. Geen info bij de kvk op dit adres bekend en verder ook geen enkele info te vinden. Op streetview is adres een twee onder 1kap woning .  Succes Paul
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #2 Gepost op: december 24, 2013, 09:19:21 am »

Blijkbaar een particulier die een zakcentje wil bijverdienen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #3 Gepost op: december 24, 2013, 10:44:37 am »

En daar geen belasting over wil betalen....
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #4 Gepost op: december 24, 2013, 11:26:43 am »

Vertel eens wat nieuws. :#
Niemand betaalt toch belasting over verkochte zaken op o.a marktplaats.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #5 Gepost op: december 24, 2013, 11:30:17 am »

Natuurlijk niet, maar aangezien de verkopers kennelijk nogal geheimzinnig zijn over hun identiteit gaat het of over iets meer dan een zakcentje, of zijn ze bang dat de belastingdienst iedereen die wel eens wat verkoopt op MP onderzoekt....
« Laatst bewerkt op: december 24, 2013, 12:13:10 pm door WimS »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #6 Gepost op: december 24, 2013, 11:36:13 am »

Hoeft niks mis mee te zijn.
Als ze gewoon goede spullen verkopen voor een goede prijs kun je best met ze in zee gaan.

Maar de belasting kijkt trouwens wel op mp of ze veel verkopers tegen komen.
Eb anders heb je misschien we een jaloerse buurman die even belt of ze even willen kijken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #7 Gepost op: december 24, 2013, 01:53:33 pm »

Waarschijnlijk betaal je via die mensen wat meer dan wanneer je een klapkar rechtstreeks van een particulier koopt.

Die handelaar heeft ook zijn marge!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #8 Gepost op: december 24, 2013, 01:57:00 pm »

Tja en wie zegt dat hij zijn btw niet gewoon afdraagt.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #9 Gepost op: december 24, 2013, 06:20:37 pm »

Liempde, Boxtel, Mar, May, en nog meer namen is bij Roadmaster een bekend verhaal.

Ik kwam tijdens onze speurtocht naar een gebruikte Roadmaster ook daar terecht.
Eerst hoorde ik het verhaal dat hij deze verkocht voor een zieke zwager!?!  :N

Het serienummer klopte niet met het bouwjaar wat hij in zijn advertentie. Ook zijn de opbouw van de advertenties vaak het zelfde van opbouw.
Meestal staan er veel hoge biedingen op zijn vouwwagen van personen die alleen op zijn wagens bieden. Een groot aantal bieders kwam ik ook bij andere Roadmasters tegen.

Wat nu grappig was dat ik twee weken later de zelfde foto bij een andere advertentie tegen kwam een andere naam maar met het zelfde 06 nummer??????

Ik heb hem toen d.m.v. een ander MP account benaderd en kreeg ook hier weer een vaag verhaal van een verhuizing van een vriend oid.
Later heb ik hem gevraagd naar de foto's en die waren een uur later van MP af?

Je (ik iig) komt steeds uit bij ene frank. Ik heb uit de wandelgangen (van een grote kampeer jongen in die buurt) begrepen dat bij deze vouwwagens buiten de boeken via verkoopt. In zijn speciaalzaak verkoopt hij schijnbaar geen Roadmaster.

Van Roadmaster kreeg ik onderstaande mail.

Beste Olaf

Daar heb je het weer
Dit is een wagen die in 2004 is geleverd en niet in 2005
Hij is naar n dealer gegaan in Ommen.
Deze wagen staat toch niet in Liemde/Boxel bij een zekere May???

Met vriendelijke groet

ROADMASTER Goirle


Ik heb toen al besloten om met hem verder niet in zee te gaan met name om de vage verhalen hoe hij deze vouwwagens verkoopt.
Dat wil niet zeggen dat deze wagens slecht zijn.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Caroline74

  • Gast
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #10 Gepost op: december 24, 2013, 07:40:54 pm »

Bedankt voor alle reacties.
De reactie van Olaf strookt een beetje met ons voorgevoel. Wij kwamen dus ook verschillende advertenties (waarbij gedeeltelijk dezelfde foto's werden gebruikt) tegen onder verschillende namen. En bij ons was het verhaal dat ze het geld goed konden gebruiken vanwege een verbouwing en dat ze een andere vouwwagen voor iemand anders verkochten (die zou bij hun gestald staan). Kan natuurlijk best waar zijn, maar waarom dan onder verschillende namen verkopen?
Wat ik ook een beetje apart vond is dat ze toen we een afspraak moesten annuleren wegens persoonlijke omstandigheden de betreffende vouwwagen wel een tijd voor ons vast wilden houden. Ik vind het niet meer dan logisch dat je als je van je vouwwagen af wilt hem gewoon verkoopt als je de kans krijgt, dus dit voorstel vond ik een beetje vreemd (zeker omdat we de koop nog niet gesloten hadden en wij ook nog over de prijs wilden onderhandelden).
Omdat Liempde en Boxtel relatief dicht bij elkaar liggen vroeg ik me af of het misschien een medewerker is van Roadmaster die zwart inruilwagens verkoopt ofzo, maar dat zal dus niet zo zijn als de reactie van het bedrijf zo is.
Nou ja, conclusie: wij kijken nog even verder! Met de wagens hoeft inderdaad niets mis te zijn en misschien zijn de bedoelingen van deze verkoper ook niet zo verkeerd, maar het geeft toch een prettiger gevoel als er gewoon open kaart gespeeld wordt, zeker bij zulke bedragen....
Nogmaals dank!
Gelogd

alkyone

  • Gast
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #11 Gepost op: december 24, 2013, 10:09:17 pm »

Wel goede bedoelingen en geen open kaart zijn voor mijn gevoel twee dingen die niet samen gaan.
Zeker als ik het verhaal zo lees is het voor mij geen zuivere koffie, in ieder geval is er iets wat vreemd in elkaar steekt.
Bij twijfel is een berichtje naar MP geen probleem.
Die kijken wat er loos is en halen de bewuste advertenties weg.
martin

Gelogd

Kamperfoelie

  • Gast
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #12 Gepost op: december 25, 2013, 09:09:42 pm »

Ook wij zijn gisteren gaan kijken voor een vouwwagen in Liempde. Er stond een nieuwe vouwwagen, zag er zo goed uit. Maar waar komt deze vandaan en is deze inderdaad nieuw? Er stond een raar nummer in wat volgens ons niet klopten. Vele vage verhalen doet hij. Je krijgt er van alles bij en hij hield de vouwwagen ook voor ons vast. Waarom niet de originele disselbak en er lag een dikker matras in, wat overigens wel prettig aanvoelde. Alleen de vaste wagen was uitgeklapt, moet ik vragen om de tent in zijn geheel op te zetten. Ik kan toch niet vertrouwen op de opgevouwen tentdoeken. Het totale beeld geeft een slecht gevoel, maar slechte ervaringen lees ik niet echt. Moeten we nu op ons gevoel vertrouwen en er niet op in gaan of voor een nieuwe roadmaster gaan voor een goede prijs? De roadmaster is inmiddels van MP afgehaald, terwijl wij nog niets hebben toegezegd.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #13 Gepost op: december 25, 2013, 10:02:42 pm »

Je moet ALTIJD vragen om de hele wagen op te zetten!!!!!!!!
Maakt niet uit bij wie of welk merk.

De wagen kan goed zijn terwijl de voortent ooit nat is ingepakt.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

PetraL

  • Gast
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #14 Gepost op: december 26, 2013, 01:12:32 am »

Ik vind de reactie van roadmaster wel een beetje vaag.
Hoezo zoeken zij dit niet tot de bodem uit???
« Laatst bewerkt op: december 26, 2013, 09:15:13 pm door PetraL »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal