Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?  (gelezen 28225 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #45 Gepost op: januari 04, 2015, 07:10:48 pm »

Klopt Yolanda. Ik heb ooit zo iets aan de hand gehad met een koper op 2dehands. Daar staat ook dat je het kan melden. Je krijgt dan wel een mail terug met tips hoe je in de toekomst je kan wapenen tegen zulke verkoper/koper, dat ze de koper/verkoper er zullen op aanspreken maar dat ze juridisch zelf niets kunnen ondernemen dat je dat als gedupeerde zelf moet doen en nog wat bla, bla.
Deze man zal dan onder een andere naam een nieuwe acount maken op MP en weer terug verkopen denk ik.
Andere namen op MP heeft hij al gehad. Je komt steeds bij de zelfde Frank uit.
In de 2 x dat ik contact gezocht heb, kreeg ik steeds de zelfde soort smoes.
1 x heb ik telefonisch contact gehad kreeg er direct geen goed gevoel bij.
Zijn verhaal was niet voor mij niet overtuigend. In 1 van mijn eerste reacties hier staat de mail van Roadmaster.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #47 Gepost op: februari 06, 2015, 04:32:37 pm »

« Laatst bewerkt op: februari 06, 2015, 04:34:50 pm door olaf73 »
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #48 Gepost op: februari 06, 2015, 04:41:49 pm »

Locatie ziet er idd hetzelfde uit. Die denken slim te zijn door verschillende namen te gebruiken.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #49 Gepost op: februari 06, 2015, 07:35:01 pm »

Locatie ziet er idd hetzelfde uit. Die denken slim te zijn door verschillende namen te gebruiken.
Grappig dat de meeste foto's uit Liempde altijd blauwe Roadmasters zijn.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #50 Gepost op: februari 06, 2015, 08:22:15 pm »

Dit waarschijnlijk omdat ze in alle kleuren te verkrijgen zijn als het maar blauw is
Gelogd

Marloesdus

  • Gast
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #51 Gepost op: juni 10, 2015, 12:41:44 pm »

Onze vouwwagen die we in september 2013 bij hem kochten blijkt nu helemaal verroest te zijn (in de deksel afwerking zit roest en aan de onderzijde). Dus we moeten op zoek naar iets anders, want we kunnen hier niet met vochtig weer mee rijden, dan is alles binnen nat... Zo balen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.341
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #52 Gepost op: juni 10, 2015, 01:59:13 pm »

Dat is zeker balen!

Heeft Roadmaster zelf geen oplossing voor je?  (nieuwe rubbers ofzo)
Gelogd
Adventure Awaits

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #53 Gepost op: juni 10, 2015, 09:15:21 pm »

Onze vouwwagen die we in september 2013 bij hem kochten blijkt nu helemaal verroest te zijn (in de deksel afwerking zit roest en aan de onderzijde). Dus we moeten op zoek naar iets anders, want we kunnen hier niet met vochtig weer mee rijden, dan is alles binnen nat... Zo balen.
idd net zoals Poldertoerist ook zegt bel even met Roadmaster Goirle misschien dat Ad jullie kan helpen.
Ik weet niet hoe jong jullie Roadmaster is maar zonde is het wel natuurlijk.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

meneer Marnix

  • Gast
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #54 Gepost op: juni 14, 2015, 07:13:38 pm »

Ik ben jaren terug toen we onze eerste Roadmaster wilden kopen door zowel Roadmaster in Goirle als Struckman in Zevenhuizen gewaarschuwd voor deze persoon/adverteerder. In eerste instantie vond ik het wel een beetje vreemd. Zijn er dan zoveel (slechte) Roadmasters in omloop die allemaal daar terecht komen?? Volgens Struckman zou dat inderdaad zo zijn omdat het vaak schadewagens zouden zijn. Het lijkt mij nog steeds bijzonder maar blijkbaar zijn er dus heel veel Roadmasters die schade hebben en daar terecht komen  ::)

Begin juni 2015 toen wij op Marktplaats naar onze nieuwe Roadmaster zochten, zagen we al snel een advertentie uit Liempde en heb ik deze adverteerder gewoon maar eens gebeld. Ik heb gewoon gezegd dat ik voor hem gewaarschuwd was maar wel interesse had in zijn vouwwagen (bouwjaar 2006) waarmee hij adverteerde. Aardig gesprekje gevoerd maar toen ik naar de dotcode van de banden vroeg waren deze van eind 2005 en dus wel aan vervanging toe. Ook het bouwjaar moest hij even recht zetten want dat was 2005 maar pas in 2006 voor het eerst in gebruik genomen. Tsja....

Wat betreft bouwjaar zie ik het bijna overal, een jaartje jonger in de advertentie want ja pas een jaar later in gebruik genomen. Zelfs bij caravancenters die echt meer dan de hoofdprijs vragen en heus wel het chassisnummer snappen doen ze dat zo. Maar goed, over Liempe en die adverteerder;

Vervolgens zag ik een andere advertentie met een Roadmaster van hetzelfde bouwjaar waar bieden niet was toegestaan en een zeer hoge vraagprijs. Die advertentie stond er al meer dan drie maanden op en er zat een zelfde foto tussen als de advertentie uit Liempde. De woonplaats was ook ergens in de buurt van Liempde dus 1 en 1 is 2 zeg maar. Ik denk dat op deze manier de prijzen op Marktplaats een beetje kunstmatig hoog worden gehouden door dezelfde adverteerder onder andere namen of acounts. Het zal vast lucratief zijn want het adverteren is ook niet gratis.

Een Marktplaats kan hier helemaal niks mee. Denk ook dat je, als je een vouwwagen overneemt je gezond verstand moet gebruiken en vooraf moet weten wat je gaat kopen. Bijvoorbeeld goed inlezen op dit forum en bij twijfel of vragen gewoon Roadmaster zelf bellen. Wij hebben daar altijd keurig en duidelijk antwoord op onze vragen gekregen en zeker veel wijsheid opgedaan.

Niet dat ik hier nu gelijk heel stoer wil doen maar ik denk dat als je bij de aanschaf van een gebruike Roadmaster eens onderstaande punten in ieder geval meeneemt je minder snel een kat in de zak koopt. Komt ie:


  • Controleer het chassisnummer zodat je zeker bent van het bouwjaar dat de wagen zou moeten hebben.
  • Bekijk de dotcode op de banden zodat je direct weet of deze nog mee kunnen of (al lang) vervangen hadden moeten worden.
  • Bekijk het doek en controleer hoeken risten en en vergelijk bijvoorbeeld de binnenkant eens met de buitenkant voor de verkleuring (verkleuring kan overigens geen kwaad volgens mij)
  • Vraag of de wagen regelmatig beurten of onderhoud heeft gehad (kan zeker bij een wat oudere nooit kwaad daar eens wat geld aan uit te geven.
  • Laat je emotie niet meespelen, hoe sympatiek de reden van verkoop ook is. Weet wat je zoekt en ga niet voor minder.










Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #55 Gepost op: juni 15, 2015, 11:03:55 pm »

Ook het bouwjaar moest hij even recht zetten want dat was 2005 maar pas in 2006 voor het eerst in gebruik genomen. Tsja....
Hij noemt het ook niet bouwjaar maar modeljaar ?

Altijd een verkoop smoes, hoge biedingen van de zelfde personen bij alleen zijn advertenties, vaak zelfde foto's bij verschillende advertenties.
Hij gebruikt verschillende namen met steeds het zelfde 06 nummer.
Oja bij de verspillende advertenties de zelfde verkoop smoes.
 
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

meneer Marnix

  • Gast
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #57 Gepost op: juni 16, 2015, 11:50:30 am »

En dit is ook dezelfde maar dan zonder bieden en een beeld te hoge vraagprijs. Als je de drie of vier na laatste foto bekijkt, dan zie je dat deze hetzelfde is als de foto van de andere advertentie:


http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m905819990-te-koop-roadmaster-family-s-2007.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #58 Gepost op: juni 16, 2015, 01:34:34 pm »

Dat wordt weer melding maken bij marktplaats. Mensen die er nu op reageren hebben vast geen idee.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Veel Roadmasters te koop in Liempde. Verklaring?
« Reactie #59 Gepost op: juni 16, 2015, 01:41:03 pm »

Omstebeurt hoge biedingen doen en dan niets van je laten horen. ....
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal