Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Waaarom keuken eraf na het stellen?  (gelezen 5742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Norton

  • Gast
Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Gepost op: mei 17, 2014, 01:21:33 pm »

Hoi allemaal, volgens de opzetinstructies hoor je de keuken er pas af te halen als je de wagen gesteld hebt, waarom is dit? Ik haal de keuken er altijd als eerste af en zet dan de wagen waterpas, dit scheelt weer gewicht met draaien lijkt me. Ook gebruik ik de uitdraaipootjes om de wagen in de breedte te stellen. Volgens de intructies doe je dit door de pootjes diagonaal te laten vallen, vind dit een raar idee om het gewicht alleen te laten steunen op 1 pootje en het neuswiel al is het maar voor even. Vroeg me af hoe de ervaren klappers dit altijd doen?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2014, 02:26:52 pm »

als je de keuken er eerst afhaalt, gaat de vering van de vouwwagen al omhoog, minder gewicht daardoor komen straks de wielen niet van de grond.
En de keuken er afhalen na het stellen is ook makkelijk als je tenminste wielentjes onder de poten van de keuken hebt. Deze zijn wel een must vind ik persoonlijk en erg makkelijk.
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2014, 03:13:18 pm »

Met de keuken achterop is het gewicht beter verdeeld, en is het omhoogdraaien van de dissel ook makkelijker.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2014, 04:56:39 pm »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet eerder gehoord had dat de keuken moet blijven zitten. Zet je dan ook meteen het bed waterpas, of doe je dat pas later?
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2014, 06:04:02 pm »

Hmmmm. Ik kan mij nog vaag herinneren bij de demonstratie dat eers de keuken eraf ging en toen pas de uitzetpoten  gedraaid werden.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2014, 08:26:23 pm »

dan heb je niet goed opgelet en geluisterd.
de keuken werd er afgehaald om een andere reden. namelik het makkelijk afhaken van de keuken zonder wieltjes. als je bak moet laden.
wil eel een demo geven
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2014, 09:20:02 pm »

Bij onze demo werd gezegd dat we eerst het neuswiel moesten afstellen, dan de pootjes bij de dissel moesten uitdraaien (waterpas), dan de keuken eraf en dan de pootjes aan de keukenkant afstellen. (Waterpas bijstellen) Ik heb het opgeschreven  :#
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2014, 09:37:27 pm »

Zal het niet te maken hebben met het feit dat RM valpootjes heeft en de meeste andere klappers uitdraaipootjes heeft? Die laatste zijn veel makkelijker waterpas te zetten.
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2014, 09:42:28 pm »

sinds ik een roadmaster heb gaat het stellen van de wagen sneller (valpootjes) dan met mijn oude holtkamper famely met draaipootjes.
als je het systeem eenmaal door hebt staat ie zo! ( de roadmaster   :# :#)
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

jackodb

  • Gast
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #9 Gepost op: mei 17, 2014, 09:47:01 pm »


Zal het niet te maken hebben met het feit dat RM valpootjes heeft en de meeste andere klappers uitdraaipootjes heeft? Die laatste zijn veel makkelijker waterpas te zetten.

Zou best kunnen. Uiteindelijk is het volgens mij de bedoeling dat de Roadmaster op uitvalpoten staat. En dat moet op zich prima kunnen samen met het neuswiel. Maar ik kan me voorstellen dan uitdraaipootjes het wel wat makkelijker maken.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #10 Gepost op: mei 18, 2014, 12:45:13 am »

Bij onze demo werd gezegd dat we eerst het neuswiel moesten afstellen, dan de pootjes bij de dissel moesten uitdraaien (waterpas), dan de keuken eraf en dan de pootjes aan de keukenkant afstellen. (Waterpas bijstellen) Ik heb het opgeschreven  :#
Maar jij hebt ook geen RM  :# :P
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #11 Gepost op: mei 18, 2014, 12:46:47 am »

Zal het niet te maken hebben met het feit dat RM valpootjes heeft en de meeste andere klappers uitdraaipootjes heeft? Die laatste zijn veel makkelijker waterpas te zetten.
Waterpas zetten is een makkie. alleen een uitdaging als het pas echt schuin afloopt, maar als je dat eens heb meegemaakt ach valt het best wel mee achteraf.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #12 Gepost op: mei 18, 2014, 12:47:20 am »

sinds ik een roadmaster heb gaat het stellen van de wagen sneller (valpootjes) dan met mijn oude holtkamper famely met draaipootjes.
als je het systeem eenmaal door hebt staat ie zo! ( de roadmaster   :# :#)
+100  :P
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Waaarom keuken eraf na het stellen?
« Reactie #13 Gepost op: mei 18, 2014, 12:48:59 am »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet eerder gehoord had dat de keuken moet blijven zitten. Zet je dan ook meteen het bed waterpas, of doe je dat pas later?
Nog nooit een echte demo gehad.
eerst de bak waterpas zetten dan keuken er af dan uitklappen en bed waterpas zetten.

Voor een demo of bij Ad in Goirle of bij..... >:(
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal