Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Op zoek naar handige tips m.b.t. beladen Roadmaster Family s  (gelezen 5580 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linnepin79

  • Gast
Op zoek naar handige tips m.b.t. beladen Roadmaster Family s
« Gepost op: juni 25, 2014, 05:34:25 pm »

Hallo,

Wij gaan over een maand voor het eerst weg met onze nieuwe (tweedehandse) RM family s,  :>
Omdat dit de eerste keer is, hebben wij nog niet echt een idee hoe we de vouwwagen het beste kunnen beladen.  :#
Waar leggen jullie bijvoorbeeld de stokken? De hoekstokken? De voortent? Hoe vol proppen jullie de vouwwagen?
Kortom, ik ben benieuwd hoe anderen dit doen. De koelkast kan als het goed is in de disselbak. Past daar dan ook nog een chemisch toilet naast?

Wat vervoer je o.a. in de auto?
Kleding?? etc.

Misschien heb je er zelfs wel foto's van. Deze zijn zeer welkom.

Gr,
Linnepin79
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Op zoek naar handige tips m.b.t. beladen Roadmaster Family s
« Reactie #1 Gepost op: juni 25, 2014, 08:36:05 pm »

Ik weet niet of jij er bankjes in hebt. Ik heb aan 1 kant een bankje, daar zit schoonmaakmiddel, verlichting, gordijntjes met roedes en wat ander klein spul in. Naast het bankje heb ik de zakken met de stokken. Omdat ze erg zwaar zijn til ik ze dus niet uit de bak. Ik haal de stokken stuk voor stuk uit. Tegen de kant van de disselbak heb ik de voortent en het gaatjesdoek voor onder de luifel en de luifel op elkaar. Aan de andere kant past net het oventje en kacheltje. naast de stokken heb ik de tafel en een kastje. Daarbovenop de jerrycan en de hoekstokken. Die leg ik zo dat de punten niet uitsteken. Daarbovenop heb ik nog een wasrekje en bezem en de kussens van de bankjes. Aan de kant waar de keuken hangt heb ik overdwars de stoelen liggen, die passen er makkelijk tussen en dan aan de zijkant ook het opstapje nog. Voor vertrek leg ik mijn dekbed en slaapzak van mijn dochter bovenop de kussens.

In de disselbak heb ik gondzeil, tas met haringen, elektra kabel, gasfles, skottel en wat klein licht spul. In de keuken heb ik een blauwe gasfles en natuurlijk de keukenspullen. Heb wel door dat ik die minder vol moet proppen.  Ik heb de koelbox en bak met etenswaar altijd in de auto. Verder heb ik een dak koffer waar kleding, kussens, tent en slaapzak van mijn zoon ligt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Op zoek naar handige tips m.b.t. beladen Roadmaster Family s
« Reactie #2 Gepost op: juni 25, 2014, 08:48:45 pm »

Let goed op de gewichtsverdeling!
en een kogeldruk van rond 50 Kg
De zwaarste spullen op de as.

En natuurlijk een beetje passen en meten
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Linnepin79

  • Gast
Re: Op zoek naar handige tips m.b.t. beladen Roadmaster Family s
« Reactie #3 Gepost op: juni 25, 2014, 11:30:00 pm »

Super, dank jullie wel. Ik heb er zeker wat aan.
Mochten anderen nog tips hebben, dan zijn ze zeer zeker welkom!!
Gelogd

Norton

  • Gast
Re: Op zoek naar handige tips m.b.t. beladen Roadmaster Family s
« Reactie #4 Gepost op: juni 26, 2014, 08:16:29 am »

In het bankje gaat idd klein spul, ondertent, slaaptentjes, kachel. De zakken met stokken liggen ieders aan één kant tegen de wielkasten met de voortent er tussen. Tegen het voorschot 2 kastjes. Dan nog van voor naar achter in het middenpad: grondzeil met luifel en zijwanden. Tassen met kleren en beddengoed. Achterin tegen de keuken heb ik de skottel en 2 afwasteilen opgevuld met klein spul. De stoelen, tafel en droogrek doe ik bovenop het deksel met daarvoor een skibox met kinderwagen, schoenen en kinderstoel. In de dissel de gasfles, hoek stukken, elektra, haringen en grondzeil. De auto zit vol met koelkast, speelgoed, kussens, opvouwbare bolderkar en klein spul. In het deksel zitten de 2 matrassen, een topdekmatras voor ons en de dekbedden. In de keuken de keukenspullen en voorraad. Al met al aardig wat......
Gelogd

fotograaf

  • Gast
Re: Op zoek naar handige tips m.b.t. beladen Roadmaster Family s
« Reactie #5 Gepost op: juni 27, 2014, 12:38:54 pm »

Toevallig met hemelvaart een foto gemaakt met mijn telefoon.
De roadmaster zit niet helemaal vol, het was maar een lang weekend weg. Straks naar Frankrijk zit er meer in  :)

In het bankje de gordijnen, ondertenten en nog wat klein spul.
Naast de bank de stokken en de tafel, op de tafel een kastje.
rechts op de wielkast ligt een kacheltje.
Achterin de stoelen (en de hoekstukken) en aan de keukenkant de tent/luifel/tenttapijt. (Straks naar Frankrijk doe in dat andersom ivm de overnachting)

In de disselbak spullen waar ik snel bij moet kunnen, zoals grondzeil, de plankjes voor onder de poten, hamer en haringen.
Maar ook stroomkabel, koelkastje.

Ik weeg altijd voor vertrek en probeer op 50kg kogeldruk te zitten
Gelogd

Linnepin79

  • Gast
Re: Op zoek naar handige tips m.b.t. beladen Roadmaster Family s
« Reactie #6 Gepost op: juni 27, 2014, 10:51:15 pm »

Fotograaf, je bent geweldig!!!!

 :>

Dank je wel!!
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.756
Op zoek naar handige tips m.b.t. beladen Roadmaster Family s
« Reactie #7 Gepost op: juni 28, 2014, 10:40:18 am »

Even met alle respect, maar.....
Ik heb dan wel een bak voor de stokken onder de wagen maar voor die tijd deed ik het volgende ook al.
Alle spullen die wij standaard in de wagen hebben liggen liggen in de bakken aan de zijkanten en voorin deze hebben gewoon een vaste plek. Geld ook voor de inhoud van de keuken. En de spullen die ik als eerste nodig heb liggen in het midden. Dit zijn het grondzeil, de voortent en de luifel. Deze vouwen wij zo op dat ze (bijna) precies er tussen passen. Hoe groter je het opvouwt hoe dunner het pakket. Daar liggen dan nog de 2 kasten en 2 kinderstoelen bij. Deze zouden bij ons ook nog onder het dekzeil kunnen. De tafel en koelkast gaan in de kofferbak samen met de tassen met kleding. Hiervoor krijgt ieder 1 bigshopper en daar moet het in passen. En zoals door andere geschreven liggen haringen, stroom, gasfles e.d in de disselbak. En onze stoelen liggen onder het dekzeil.
Nog 1 tip van wat ik handig en verstandig vind: als je reservewiel onder de mat van je kofferbak ligt haal hem er daar uit. Ik leg die kuip dan vol met schoenen (die hoeven niet in diezelfde tas te passen). En als er onderweg iets gebeurd hoeft niet eerst de kofferbak leeg. Het reservewiel heeft ook weleens op het fietsenrek gelegen. Denk ook na waar je sleepoog, krik e.d. liggen! Dit onder het mom liever thuis 5 min. extra dan onderweg een hoop gekl.....
Succes met inpakken.
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2014, 10:44:14 am door Theu »
Gelogd

Mister-Lee

  • Gast
Re: Op zoek naar handige tips m.b.t. beladen Roadmaster Family s
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2015, 04:04:12 pm »

Wij hebben de RM Family S uit 2009. In het bankje gaan de haringen, grondzeiltjes, luifel, ondertentje, gordijntjes en andere flapjes. Dan loop ik altijd nog te hannesen om alle tentstokken erin te krijgen omdat ze eigenlijk 1 cm te lang zijn voor dit bankje. Heel frusterend! Diagonaal kan het net! Nu lees ik hier dat mensen de tentstokken er gewoon naast leggen. Ga ik denk ik ook maar eens doen.

Verder laten wij steeds meer onderdelen van de bankjes lekker thuis. We zitten er nooit en je loopt tijdens het in- en uitpakken alleen maar die planken en kussens te verplaatsen.

Het inpakken van de wagenbak:

Voorin (onder het bankje) gaan 4 kampeerstoelen en een klapkrukje. Daartussen frutsel ik alle tentstokkruisen. Dit gaat strak tot onderkant bankje.

Tussen de wielkasten leg ik eerst 2 kampeertafels, daarop het gaatjes-vloerkleed van de voortent en vervolgens de voortent.

Dit is het moment dat ik 'm dichtklap.

Hierna schuif ik via de open achterzijde de kledingtassen (van 4 personen) en wat losse tasjes met beddengoed enz. erin. Als laatste de kabelhaspel en het opstapje want die heb ik als eerste weer nodig bij het uitpakken.

Keuken erop rollen en dicht dat ding.

De keuken zelf is altijd aardig compleet ingericht van zichzelf. Daar doe ik de luchtbedden en andere zware spullen bij om het gewicht van de dissenbak te compenseren.

In de disselbak doe ik altijd grote, lichte spullen ivm kogeldruk. Bijvoorbeeld kussens, dekbedden, campingspeelgoed, emmer, voetbal enz.


Het enige dat dan achterin de auto gaat is dan: koelkastje, krat met boodschappen, jassen en wat kleine restspulletjes.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Op zoek naar handige tips m.b.t. beladen Roadmaster Family s
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2015, 08:13:27 pm »

Wij hebben de RM Family S uit 2009. In het bankje gaan de haringen, grondzeiltjes, luifel, ondertentje, gordijntjes en andere flapjes. Dan loop ik altijd nog te hannesen om alle tentstokken erin te krijgen omdat ze eigenlijk 1 cm te lang zijn voor dit bankje. Heel frusterend! Diagonaal kan het net!

De stokken kun je ook in de deksel kwijt.
Naast het matras,wel goed riempjes eromheen kun je gewoon inklappen.

Pas op met zwaar gewicht achterin te leggen om kogeldruk te compenseren.
Hier om http://www.towingstabilitystudies.co.uk/stability-studies-simulator.php

Een VW is dan geen caravan maar het principe blijft het zelfde.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal