Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: verschil tussen type Family, Runner en Ideal?  (gelezen 3134 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suzanne77

  • Gast
verschil tussen type Family, Runner en Ideal?
« Gepost op: april 12, 2012, 11:30:55 pm »

Wij zijn ons aan het oriƫnteren op een wat oudere vouwwagen van Roadmaster ('87-'97) en kan niet goed ontdekken wat de verschillen zijn tussen de Family extra, Ideal (family extra) en Runner. De laatste heeft een zeilafdektop, maar de afmetingen van de tenten zijn geloof ik gelijk. Is er verschil in keuken, tussenruimte slaapcabines etc?.?

Hopelijk weet iemand hier meer van of evt. tips?

Alvast super bedankt!
« Laatst bewerkt op: april 12, 2012, 11:33:47 pm door Suzanne77 »
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: verschil tussen type Family, Runner en Ideal?
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2012, 08:52:25 am »

http://www.onlinegastenboek.nl/gastenboek_.php?username=roadmaster

Ik zeg, ga even naar de site www.roadmaster.nl en stel daar je vraag onder het tabje: vraag en antwoord.

Komt het helemaal goed. :#
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: verschil tussen type Family, Runner en Ideal?
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2012, 12:36:19 am »

Zelf een bezitter van een Ideal uit '89. En volgens mij is dat de enige waar de keuken niet los te maken is van de wagen. Slapen gaat prima, maar door de standaard dunne matrassen slapen we op 2 matrassen. En op de bedplank aan de andere kant een luchtbed. Deze bedplank is prima, maar ik vraag me af of deze 2 volwassenen kan hebben.
Deze wagens van Roadmasters zijn door de flinke hoeveelheid metaal best zwaar maar ook heel stevig. Voor zover ik weet wegen ze zo tegen de 400 kilo. Omdat de wielen ongeveer 350 kg per stuk kunnen hebben, kan er nog best wat bagage in/op.
Het zijn overigens wel wat oudere modellen. Op zich niets mis mee, maar voor reparatie/reserve-onderdelen is dat niet altijd handig.
Al dat metaal heeft ook een nadeel. Ondanks de prima verf, is er kans op roest als je zoiets van die leeftijd zoekt. Maar met een beetje onderhoud is dat geen probleem.
De Ideal-wagen staat aan de zijkant van de wagentent en klapt dan vrij ver open. De Family en de Runner staan in het midden en klappen naar 2 kanten open.
De Runner met afdekzeil is lichter met opzetten. Het harde deksel bij de andere modellen is zwaar en 'moet' je eigenlijk wel met z'n 2en doen. Persoonlijk ga ik toch voor een hard deksel, want daar kun je nog wat bovenop zetten. Zeker als het imperiaal over het hele deksel doorloopt.
En op een paar uitzonderingen na, hebben de meeste tentstokken dezelfde lengte. De afmetingen van de tenten zijn volgens mij bij alledrie de modellen (vrijwel) gelijk.
Het verschil in keukens weet ik niet. Dat ligt misschien ook aan de uitvoering waar de eerste eigenaar voor heeft gekozen.
 
Overigens heb ik eenn groot deel van deze info ook uit de vraag/antwoord van de Roadmaster website.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal