Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: aansluiten van een slang aan afvoer bermkeuken  (gelezen 9289 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: aansluiten van een slang aan afvoer bermkeuken
« Reactie #15 Gepost op: juli 08, 2012, 06:54:13 pm »

Nee, dat gaat niet stinken. Er gaat sowieso niet zo veel water door, en dat is in no-time in de grond verdwenen. Veel campings hebben ook geen put bij de plek, dus dan kun je ook niet anders. Als je dat niet wilt moet je een emmer of vuilwater jerrycan gebruiken.

Dat doen wij ook aangezien ik het niet netjes vind om je afval water zo in het gras te laten lopen, vind het ook niet netjes voor de mensen die na jou op die plek komen te staan.  :( :(

De vorige posters hebben het over een lange slang voor als er wel een afvoerput is bij de plek, is deze er niet vind ik dat je je afval water hoort op te vangen en netjes in een put of daarvoor bestemde plek te lozen...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: aansluiten van een slang aan afvoer bermkeuken
« Reactie #16 Gepost op: juli 08, 2012, 07:01:04 pm »

Lijkt mij ook de reden van het bestaan van 'schoon' en 'vuilwatertanks' toch? Als je een afvoerputje hebt bij je plek waar je je slang in kan hangen prima, anders moet je dus met je vuil water lopen.

(geloof wel dat dit al eens eerder in een draadje aan bod is gekomen trouwens)
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

mars

  • Gast
Re: aansluiten van een slang aan afvoer bermkeuken
« Reactie #17 Gepost op: juli 08, 2012, 08:25:07 pm »

Dat doen wij ook aangezien ik het niet netjes vind om je afval water zo in het gras te laten lopen, vind het ook niet netjes voor de mensen die na jou op die plek komen te staan.  :( :(

De vorige posters hebben het over een lange slang voor als er wel een afvoerput is bij de plek, is deze er niet vind ik dat je je afval water hoort op te vangen en netjes in een put of daarvoor bestemde plek te lozen...

+1
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: aansluiten van een slang aan afvoer bermkeuken
« Reactie #18 Gepost op: juli 08, 2012, 08:27:01 pm »

+1  :K
Gelogd

villeke

  • Gast
aansluiten van een slang aan afvoer bermkeuken
« Reactie #19 Gepost op: juli 08, 2012, 08:56:20 pm »

Ik heb het nu aangesloten zoals op de foto. De zandstuve is zeer luxe uitgevoerd wat dat betreft. Inderdaad loopt het water niet altijd even goed weg maar ik ben vooralsnog tevreden. Scheelt een boel gezeul met emmers water...
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: aansluiten van een slang aan afvoer bermkeuken
« Reactie #20 Gepost op: juli 08, 2012, 10:28:35 pm »

Lijkt mij ook de reden van het bestaan van 'schoon' en 'vuilwatertanks' toch? Als je een afvoerputje hebt bij je plek waar je je slang in kan hangen prima, anders moet je dus met je vuil water lopen.

(geloof wel dat dit al eens eerder in een draadje aan bod is gekomen trouwens)

Of gewoon niet in de tent afwassen, maar op de afwasplek. Kijk, als het echt alleen maar water is. o.k. maar als er ook zeep of iets anders bij zit, en volgens mij is dat al heel snel het geval,  dat is echt "not done!" voor medekampeerders, voor de campingeigenaar en misschien toch ook nog wel voor het milieu.

geloof inderdaad ook dat dit al eerder aan bod is gekomen.
Gelogd
Adventure Awaits

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: aansluiten van een slang aan afvoer bermkeuken
« Reactie #21 Gepost op: juli 09, 2012, 12:27:31 pm »

Ik begrijp dat nogal wat mensen vallen over het 'lozen in het gras'. Om duidelijk te zijn: we gebruiken deze afvoer zeer minimaal, alleen maar voor wat restwater van het koken / koude koffie e.d. Afwassen hebben we nog nooit hierin gedaan en zijn we ook niet van plan. Daarvoor lopen we altijd naar de afwasgelegenheid. En vwb de eventuele zeep van handen wassen, tegenwoordig zijn die gelukkig allemaal biologisch afbreekbaar.

Ik check ook altijd mijn plek bij vertrek, en ruim al mijn rotzooi op, want ook ik wil graag een schone plek als ik er kom. En tot nu toe was er nooit iets terug te vinden bij de afvoer.
En mocht er wel een put aanwezig zijn, dan heb ik een verlengslang bij mij, die dan natuurlijk wordt gebruikt.

Hoop dat iedereen zo weer blij is. WW

« Laatst bewerkt op: juli 09, 2012, 12:29:25 pm door Drikusniet »
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal