Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Roadmaster matrassen  (gelezen 9435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ottervanger

  • Gast
Roadmaster matrassen
« Gepost op: mei 31, 2012, 02:17:50 pm »

Hallo allemaal,

Allereerst: wat een leuke site is dit, heel nuttig! Leuk om alle reacties te lezen.

Wij hebben sinds een paar weken een nieuwe Roadmaster Family S (2012) gekocht.
Super blij zijn we ermee en afgelopen pinksterweekend hebben we alles uitgeprobeerd.

Wij vonden alleen de matrassen enorm hard liggen.
Matrasmaat is 1.40 x 2.10. Heeft iemand een idee wat we hier aan kunnen doen?
Ik las iets over een topper van Ikea?? Als je dat op beide matrassen legt, kan de bak dan nog gewoon dicht?

Bedankt vast!
Groetjes, Hanneke
Gelogd

Wkmp

  • Gast
Re: Roadmaster matrassen
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2012, 02:26:22 pm »

Hallo Ottervanger,

Wij hebben ook sinds kort een roadmaster Family s , en zijn hier kortgeleden voor het eerst 5 dagen mee op pad geweest .

Ik ben bij diverse kampeerwinkels met een foammatras (zoals de roadmaster matrasjes) , op verschillende andere matrassen gaan liggen.

Uiteindelijk bleek een opblaasbaar matras van 8 cm het lekkerst te liggen , dus eerst opblaasbaar matras en dan foammatras .

5 dagen heerlijk geslapen !!!!!!
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Roadmaster matrassen
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2012, 03:51:08 pm »

 :off mocht je zolang blijven liggen van die kampeerwinkel? [/off topic]

Ik ben ook nog niet kapot van het slaapcomfort. Wij dachten een luchtbed in de bak te leggen, daar hadden we al eerder goed op geslapen, maar dat paste niet.

Mijn vrouw had er niet zo'n last van, maar ik vond dat mijn schouder niet in het matras zakte waardoor mijn kussen niet dik genoeg meer was. Ik ga nu eerst proberen om iets onder mijn kussen te leggen.

aan de ene kant jammer eigenlijk dat daar nooit iets aan gedaan is door Roadmaster, aan de andere kant voor gewone bedden zijn er ook 1000 soorten matrassen, dus je kan het nooit iedereen naar de zin maken.

Je kunt ook 2 SI-matrassen nemen dan kan je per kant kiezen hoe hard het moet.


« Laatst bewerkt op: mei 31, 2012, 03:53:33 pm door Taan »
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Roadmaster matrassen
« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2012, 04:17:57 pm »

Wij gebruiken onze Roadmaster met ons tweetjes nu de kinderen niet meer meegaan. Dan is de oplossing simpel;  twee matrassen op elkaar leggen.
Als jullie dat ook doen, kan je misschien aan de andere kant werken met luchtbedden, of luchtbed.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Roadmaster matrassen
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2012, 04:26:35 pm »

Hallo en welkom,

Wat het beste tot nu werkt is een self inflatable matrasje onder het schuimmatras leggen. Deze kun je dan net zohard oppompen als je nodig vindt, en de bak gaat ook nog eens normaal dicht.
Waar heb je de roadmaster gehaald? In Goirle?
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Roadmaster matrassen
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2012, 04:44:02 pm »

...en de bak gaat ook nog eens normaal dicht.

Mits je een verhoogde bak hebt!!. Bij ons was zelfs een uitgevouwen slaapzak erbij al teveel (wel de stokken naast de matrassen gelegd)
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: Roadmaster matrassen
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2012, 05:30:03 pm »

Wij hebben twee si matrassen op de originele matrassen liggen. Om die si matrassen zitten hoezen met een dun laagje traagschuim en die hiezen maken we dan aan elkaar vast. Het enige wat we nu nog missen is voldoende breedte ::)
Gelogd

ottervanger

  • Gast
Re: Roadmaster matrassen
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2012, 07:08:38 pm »

Bedankt alvast voor al jullie reactie's  :)!

Ik denk dat we gewoon maar eens wat gaan uitproberen, kijken wat het lekkerste ligt  :Z.....
En....ik moet zeggen dat het na 3 nachten al iets beter lag  :P

Wij hebben de vouwwagen gekocht bij Struckman in Rotterdam.

Groetjes, Hanneke
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster matrassen
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2012, 07:35:09 pm »

Wij gebruiken onze Roadmaster met ons tweetjes nu de kinderen niet meer meegaan. Dan is de oplossing simpel;  twee matrassen op elkaar leggen.
Als jullie dat ook doen, kan je misschien aan de andere kant werken met luchtbedden, of luchtbed.
Precies, dit hebben wij ook gedaan tijdens het voorjaarsweekend. Werkt prima. Een enkel matras is inderdaad wat aan de dunne kant.
 
Gelogd

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Roadmaster matrassen
« Reactie #9 Gepost op: mei 31, 2012, 10:18:58 pm »

Wij liggen ook op de twee schuimmatrassen in de bak, en dan een (intex) luchtbed op de plank, slaapt beide prima.
Gelogd

doppenbm

  • Gast
Re: Roadmaster matrassen
« Reactie #10 Gepost op: juni 02, 2012, 03:35:43 pm »

Wij hebben ook een roadmaster, wel een met nog de dunne matrassen erin.
vonden 1 zo'n matrasje niet comfortabel dus hebben er 2 op elkaar geprobeerd, was al beter mag niet optimaal...
Toen een luchtbed als deze: http://www.outdoor4you.nl/winkel/34/basecamp-2-persoon-luchtbed-florida-canvas.html aangeschaft.
Leggen we eerst het luchtbed in de bak en dan het matrasje erop, ligt super comfortabel (blijft een eigen invulling natuurlijk)
Het voordeel van het luchtbed vinden wij, dat deze zo hard, of zacht op te pompen is als je zelf wilt en dat maakt het comfort weer wat hoger.

Voor de opvulling op de loze delen hebben we nog wel wat stukjes schuim van een oud matrasje.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Roadmaster matrassen
« Reactie #11 Gepost op: juli 01, 2012, 10:29:13 pm »

wij hebben deze op de matras liggen: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30152515/#/60155640
slaapt nu best prima. Een luchtbed er onder zie ik niet zitten, lijkt mij wat onstabiel worden.

de bak gaat bij ons trouwens niet dicht met de topmatras er op, echter hij is makkelijk dubbel te vouwen/op te rollen dus wij stoppen hem onder de houten slaapplank bij inklappen.
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2012, 10:31:11 pm door villeke »
Gelogd

famslot

  • Gast
Re: Roadmaster matrassen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2012, 02:12:58 pm »

Wij slapen met het standaard matje onderop en vervolgens twee1-persoonsluchtbedden.
Zo is individueel de luchtvering  te regelen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal