Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Slaapcabines vastklikken  (gelezen 4199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fast1978Eddie

  • Gast
Slaapcabines vastklikken
« Gepost op: juni 23, 2012, 09:25:40 pm »

Hallo,

Wij hebben vandaag onze Roadmaster Family S uit 2003 voor het eerst uitgezet. Nu zagen wij dat de vorige eigenaar touwtjes aan de witte klippen van de slaapcabine op de plank en in de bak had geknoopt om de klippen op de plaats te houden. Beetje houtje touwtje letterlijk zeg maar.
Is hier een andere oplossing voor?? Ik las iets over spiraalveren, wat is dit en hoe werkt dat?
Bedankt alvast
Edwin
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Slaapcabines vastklikken
« Reactie #1 Gepost op: juni 24, 2012, 11:49:41 am »

Houtje - touwtje is een 'zachte' oplossing.
Spiraalveren of metaal kan klem komen te zitten bij het inklappen en beschadigingen geven aan (tent)doek.
Of je moet de veren elke keer voor het inklappen verwijderen.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Slaapcabines vastklikken
« Reactie #2 Gepost op: juni 25, 2012, 10:55:45 am »

Wij gebruiken beide. Bovenlangs de voorkant van de slaaptenten zit een zoom waar je een spiraalveer door kan steken.
Dat is een veer van ca 3mm doorsnee met aan weerskanten een haakje. Die haak je om de framebuizen en dan aan zichzelf vast.

Maar wij gebruiken ook het elastiek voor de voor en achterkant. Volgens mij is dat ook de bedoeling.
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: Slaapcabines vastklikken
« Reactie #3 Gepost op: september 09, 2012, 09:58:44 pm »

Ik zit met het zelfde probleem, slaapcabine aan de plank bevestigen. Er zitten wel elastieken aan de cabine maar hoe en waar haak ik die aan de bedden plank???

gr John
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: Slaapcabines vastklikken
« Reactie #4 Gepost op: september 09, 2012, 10:03:46 pm »

Waarom zou je de slaapcabine aan de plank willen bevestigen? Je leg er een. Atras in en het ding gaat geen kant meer op. Sterker nog als de slaaptent wel vastzit en het matras verplaats scheurt de boel alleen maar.

Zijn die clips niet bedoeld voor de ondertenten?
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: Slaapcabines vastklikken
« Reactie #5 Gepost op: september 09, 2012, 10:07:25 pm »

 ::) Sorry ik bedoelde de ondertent......

gr John
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Slaapcabines vastklikken
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2012, 11:47:10 am »

Wij bevestigen ze aan de bed plank zelf.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

jsteijn

  • Gast
Re: Slaapcabines vastklikken
« Reactie #7 Gepost op: september 10, 2012, 01:13:32 pm »

Hallo,
touwtjes aan de witte klippen van de slaapcabine op de plank en in de bak had geknoopt om de klippen op de plaats te houden. Beetje houtje touwtje letterlijk zeg maar.
Is hier een andere oplossing voor?? Ik las iets over spiraalveren, wat is dit en hoe werkt dat?
Edwin

Edwin bedoeld denk ik de slaapcabine bovenop de plaat en de cabine die in de opengeslagen dekselbak hangt. De bevestiging van die cabines bovenaan het frame zit met clippen vast. Dat was bij ons met stalen clippen, maar hier blijkbaar met plastic clippen die gaan schuiven.

Als je de cabines wilt laten hangen tijdens het inklappen, dan zou ik er denk ik een stukje dubbelzijdig tape onder doen, dan schuift het denk ik niet meer. Als je ze iedere keer bij inklappen losmaakt, dan kun je kiezen voor ijzeren exemplaren. Online wel te vinden en te koop (tentclips)

Wij hadden (andere wagen, maar toch..) inderdaad ook een spiraalveer aan de voorkant van links naar rechts door een zoom in de stof (af fabriek) en daarmee bleef hij best strak hangen
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal