Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Roadmaster Family van 98 gekocht, geoefend en een paar vraagjes.  (gelezen 3989 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekke Gerritje

  • Gast
Roadmaster Family van 98 gekocht, geoefend en een paar vraagjes.
« Gepost op: juli 01, 2012, 04:59:18 pm »

Hallo deskundigen!

Verleden week een Roadmaster family gekocht na wat speurwerk op internet. We wilden een wagen met flink wat ruimte die een harde deksel heeft en goed achter de BMW 525eA van 1986 ligt en past.

Het is een nette verschoten Bourdeaux rode geworden inkl. keukenuitbouw, en luifel met uitneembare zijwanden, heel blij mee en nieuwe banden. Terug naar huis gelijk even een stukje 130 gereden en zonder problemen, ligt als een huis.

Gisteren op het Lingebos eerst eens geoefend en gekeken of alles het doet en er is en natuurlijk heben we nu een paar vraagjes en opmerkingen.

We kwamen al snel tot de conclusie dat de deksel die je als eerste uitklapt en de keuken best wel zwaar zijn, pfff. Zijn weer wieltjes en dempers voor maar het geld is even op.

Dan de eerste vraag of gouden tip, wat is de beste manier om de tent op te zetten, welke stokken eerst laten klikken en wat precie te doen?
Wagen heeft een L bank en alle stokken en gordijnen zijn er behalve de matrashoezen, nou ja, stukjes schuimrubber. Die hoesjes zijn zeker hetzelfde als de gordijnen??
Het schuimrubber is voor de kids, we nemen zelf een luchtbed.

Voortent en luifel zijn goed op te zetten, eerst even alle stokken selecteren en een uurtje oefenen en ze staat.
We hielden 2 schuifstokken over, die komen zeker in het midden te staan onder de voortent en de luifelverbindingen?? We zagen alleen geen haakjes of zoiets.

Afspannen en strakzetten hebben we niet gedaan want dat spreekt voor zich en ze stond nu al strak.

Inklappen was alleen een probleem om weer precies de juiste volgorde te hebben en het dicht vouwen van de wagentent. We merkten wel dat een dikker matras eigenlijk niet gaat passen want dan gaat de deksel niet dicht.

De dissel heeft helaas geen bak maar wel een soort trekhaak erop geschroefd waar we een trekhaakfietsdrager op zal passen.

Verder vraag ik me af wat de RAL kleur van de wagen is voor een spuitbusje om plekjes op de kar bij te werken.

Al met al een flinke opzet klus maar goed te doen maar pas op de rug met tillen en met het gevolg dat er echt een flinke tent staat, we horen graag van tip of antwoorden.

Groetjes Marjan, Gerrit en de kids.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Roadmaster Family van 98 gekocht, geoefend en een paar vraagjes.
« Reactie #1 Gepost op: juli 01, 2012, 05:14:55 pm »

welkom,

Fijn dat je de wagen bevallen is.

Zou je graag willen helpen met een keer opzetten...maar ja de afstand he...
De ral kleur weet ik niet, maar in Goirle hebben ze kleine busjes verf van de juiste kleur..
Opzetten is makkelijk, ook de deksel omhoogduwen, daar is echter een slimmigheidje voor nodig.
Ben zowiezo van plan om een foto handleiding temaken maar dat zal pas over tweeweken gaan plaats vinden.

Lees echter de handleiding er goed op na dan komt het helemaal goed.

De twee stokken die je over hebt zijn de storm stokken die eventueel kunt gebruiken als het stormt ::)
OOk kun je hem gbruiken om het vakkenschort eraan vast te maken als je die hebt.

lees ook http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7403.0.html

groet Mr.roadmaster
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2012, 09:20:47 pm door Miss BBQ »
Gelogd

scootracer

  • Gast
Re: Roadmaster Family van 98 gekocht, geoefend en een paar vraagjes.
« Reactie #2 Gepost op: juli 02, 2012, 01:06:19 pm »

  @gekke gerritje      Inklappen was alleen een probleem om weer precies de juiste volgorde te hebben en het dicht vouwen van de wagentent. We merkten wel dat een dikker matras eigenlijk niet gaat passen want dan gaat de deksel niet dicht.



In de deksel van de roadmaster kun je een normaal tweepersoons matras in kwijt van 1.40 bij 2.00 bij 12. dat hebben wij ook gedaan, wij laten dan het koudschuimmatras van de roadmaster zelf op de plank liggen (daar hebben we dan spanbandjes aan gemaakt) wordt vastgemaakt en dan gewoon inklappen, zo laten wij ook de slaapcabines erin hangen geen probleem past allemaal, op het deksel van de bak heb ik dan twee rioolpijpen bevestigd van 125 diameter voor alle tentstokken, scheelt weer ruimte in de bak.
 :nl
Gelogd

Gekke Gerritje

  • Gast
Re: Roadmaster Family van 98 gekocht, geoefend en een paar vraagjes.
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2012, 04:31:09 pm »

We hebben de gebruiksaanwijzing hier op de site eens doorgelezen en dat maakt weer veel duidelijk.
Zitten alleen nog met de volgorde van het uittrekken van de tentstokken en het weer inklappen.
Is opzetten eerst de dekselkant dan de plaatkant en dan het midden?
En neerklappen andersom?
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Roadmaster Family van 98 gekocht, geoefend en een paar vraagjes.
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2012, 04:38:55 pm »

We hebben de gebruiksaanwijzing hier op de site eens doorgelezen en dat maakt weer veel duidelijk.
Zitten alleen nog met de volgorde van het uittrekken van de tentstokken en het weer inklappen.
Is opzetten eerst de dekselkant dan de plaatkant en dan het midden?
En neerklappen andersom?

Nadat je de deksel opengeklapt hebt, trek je eerst de wagententstokken van zowel linker als rechterzijde uit tot de klikker. De nokstokken nog niet uittrekken.
Daarna open je de plankzijde. Hiermee trek je het dak over de bak heen. Dan tentdoek laten zakken, waarna je de middenstokken omhoog klikt (tot eerste of zelfs tweede klikker, dan staat ie wel heel strak).
Tip: voordat je het midden omhoog zet eerst de luifelstokken er in schuiven, dan kan je er nog wat beter bij. Of mss. ben je wel erg lang en heb je dit probleempje niet. :#

Terug in omgekeerde volgorde.
Suc6 ermee.
Gelogd

Gekke Gerritje

  • Gast
Re: Roadmaster Family van 98 gekocht, geoefend en een paar vraagjes.
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2012, 05:43:36 pm »

Vandaag bij de Karwei het probleem van de zware keuken opgelost. Vier tafelpootjes van 15 cm gehaald plus 2 bokwielen en 2 zwenkwielen waarvan 1 met rem. Gelijk wat grotere wieltjes gehaald en de wieltjes kan ik zo aan de plaatjes op de pootjes schroeven, past precies. Nu nog een klemmetje op de pootjes maken omdat ze iets ruimte hebben om de pootjes van de keuken heen. Maar dankzij stickers plakken heb ik voor 29 euries hele stevige wieltjes i.p.v. 129 euries bij de Roadmaster!!!!

Nu nog de juiste techniek vinden om de rug te sparen van het deksel om klappen.

Oh ja, gelijk maar een koelboxje 12/230 volt van 24 liter meegenomen, was nu 32 euries en even een nieuw tl lampje voor de keuken.
Gelogd

Gekke Gerritje

  • Gast
Re: Roadmaster Family van 98 gekocht, geoefend en een paar vraagjes.
« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2012, 12:18:49 am »

Wieltjes werken perfect.
Keuken tl buisje met mooie soft verlichting werkt.
En het pompje bij de wasbak met een 12 volt autostekker aangesloten op mijn starthulpaccu en werkt ook perfect zo.

Gaat de goede kant op zo, alleen is de trekhaak die ik onder mijn BMW 525eA van 86 heb gevogelt een beetje krom, de knop staat wat naar voren, shit!!!
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: Roadmaster Family van 98 gekocht, geoefend en een paar vraagjes.
« Reactie #7 Gepost op: juli 15, 2012, 10:26:43 am »

"Verder vraag ik me af wat de RAL kleur van de wagen is voor een spuitbusje om plekjes op de kar bij te werken."

Volgens mij is het geen RAL kleur...
Ik heb een klein blikje gekocht bij Roadmaster in Goirle voor 12! euro
gr.
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Family van 98 gekocht, geoefend en een paar vraagjes.
« Reactie #8 Gepost op: juli 24, 2012, 07:14:45 am »

Klopt, Roadmaster werkt (helaas) niet met RAL-kleuren.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal