Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: D: Camp Kyllburg  (gelezen 1725 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
D: Camp Kyllburg
« Gepost op: augustus 15, 2023, 10:35:10 am »

https://campkyllburg.de/nl/

Camp Kyllburg ligt aan de rivier de Kyll in het dorpje Kyllburg. De toegangsweg is meer dan idioot in ons optiek. Het is enorm stijl en je kunt elkaar nooit passeren. Degene die naar beneden rijdt heeft voorrang. Als je de navi volgt kun je de draai de camping op niet maken met een vw. Dan moet je een dorp verder rijden om te keren. Er wordt geadviseerd de borden te volgen, maar het volgen van die borden begint eerder dan dat ik door heb gehad ( zo een 15-18 min voor aankomst)

De camping zelf is vrij basic. Als je de recensies op zoover leest dan lijkt het wel alsof het over een andere camping gaat. Het sanitair in het midden is nieuw. Echter zijn de urinoirs geplaatst in de wc hokjes. In het midden van de camping zijn er 2 wc's/urinoir combi's voor mannen, en 2 voor vrouwen. Vooraan bij de receptie 3 losse urinoirs en 2 toiletten voor mannen, 3 voor vrouwen.Dus totaal 9 toiletten. Dit is voor een camping van 101 plekken veel en veels te weinig. De camping stond nog geeneens vol en er was in het midden eigenlijk een constante wachtrij. Ook zijn het ''waterloze'' urinoirs waardoor het gewoon contstant stinkt. Niet zo fris als je daar zit te kakken dat er naast je een stinkend urinoir hangt.
Dus ja, het sanitair is in kwaliteit goed, maar dat dit legaal is verbaasd me eigenlijk.

De camping zelf is niet veel meer dan een langgerekt grasveld. Als het regent is het snel enorm modderig, de grond is klei-achtig. Als je aan de rivierkant staat heb je vanaf 2-3 uur geen zon meer ivm de hoge bergen.

Ik had gehoopt dat ik makkelijk te voet boodschappen kon doen bij de Lidl (800 meter afstand). Echter maak je ook 800 hoogtemeters op dat stukje.
De receptie zit aan het einde vd camping. Het is de bedoeling dat mensen die nieuw arriveren hun auto parkeren op een strookje beneden en dan te voet naar de camping receptie gaan. Niemand heeft dit door en daardoor heb je vanaf een uur of 2-3 mensen constant mensen die heen en weer sjeezen en krampachtige steekbewegingen maken aan het begin vd camping.

De eigenaren rijden ook gerust 10 keer langs met een motor-quad om grote prullenbakken/containers te verplaatsen, het liefst vanaf 8 uur sochtends.

Door de overstromingen is het Freibad aan de overzijde en de brug naar het zwembad nog steeds niet geopend. Gelukkig is er een dorpje verderop nog een leuk zwembad, met een gigantisch buitenbad. In de omgeving is er zat te doen.
Ondanks dat de camping het niet uitstraalt is het aantal passanten hoog op deze camping. De website etc geven naar onze mening een ander beeld, gevoel dan de camping werkelijk geeft. Ik heb zelfs het idee dat de recensies op google en zoover door vrienden en kennisen zijn geschreven.

Uiteindelijk zijn wij hier ipv na 11 dagen na 4 dagen gevlucht. Bij het afmelden bij de receptie haalde de vrouw haar schouders op en ze zei: Ciao :H



Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal