Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: D: Hunsrück: Mörschied - Asbacherhütte: Campingplatz Harfenmühle  (gelezen 26882 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hypocrates

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re:D: Hunsrück: Mörschied - Asbacherhütte: Campingplatz Harfenmühle
« Reactie #30 Gepost op: augustus 10, 2011, 08:45:13 pm »

Nou en hoe waren je bevindingen?

tja het gaat natuurlijk om recensies hier.  Het is altijd makkelijker en beter een recensie te geven als het superweer is geweest. Onze oudste van 3 jaar loopt hier ook nog steeds edelstenen te zoeken dus dat was een schot in de roos. We vonden het niet echt een hele nette camping maar was zeker goed te doen.

Campingeigenaren en medewerkers zijn begaan met de camping en zetten de hele dag door hun beste beentje voor. Ik hoorde van anderen die al vaker waren geweest en wat oudere kinderen hebben dat ze het jammer vinden dat het jeugdhonk gesloten was waardoor er voor hun niet veel te doen was. dat merkte je vooral doordat het zodra het wat drukker werd het wat rumoeriger was savonds van groepjes opgeschoten tieners die rondjes liepen op de camping

Sanitair:
Het nieuwe gebouw was top in orde, het oude wat minder en leek daardoor wat viezer, terwijl het zeker wel schoon was.
Wat ik wel een beetje miste was sochtends een plens koud water door mn gezicht want in ieder geval in het nieuwe gebouw komt bij alle wastafels alleen warm water uit de kraan. Dus dat was bij de wastafel van het toilet koud water in je gezicht gooien :-)

Wat wel erg lastig is, en daar heb  ik meer mensen over gehoord, is dat je niet kan pinnen op de camping. dat moet je wel even van te voren weten eigenlijk.  in het restaurant kan je dus ook niet pinnen en moet je de rekening bij de campingfactuur op laten zetten. In de buurt moet je dus gaan pinnen maar daar kreeg ik maar 2x ?250,- uit de automaat. gelukkig had ik nog wat los anders hadden we de rest over moeten maken of had ik naar een andere plaatsje moeten rijden om te kijken of ik daar nog wat vreemd kan pinnen.

Verder was alles goed geregeld alleen hadden wij graag bij de forellenvijver (waar overigens bijna niks uitgehaald wordt) een hekje oid gezien. Als er niemand vist dan is er geen toezicht en de rand is kleiig en glad. Natuurlijk moet je op je eigen kinderen letten , maar ja ze peren hem ook wel eens. ik ben een paar keer op zoek gegaan en het eerste wat ik deed was naar de forellenvijver om te chekke dat ie daar niet lag..

Het klinkt allemaal negatief maar we hebben een goede vakantie gehad en de kans is groot dat we deze camping nog wel een keer 'aandoen' als de jongens wat groter zijn en we ook echt kunne gaan stenen hakken etc.



Gelogd

wies

  • Gast
Re:D: Hunsrück: Mörschied - Asbacherhütte: Campingplatz Harfenmühle
« Reactie #31 Gepost op: augustus 17, 2011, 04:57:02 pm »

Wij zijn ook weer terug van "Harfenmuhle". We zijn er bijna 2 weken geweest.

Wij vonden het een hele leuke camping. De kinderen hebben elke dag edelstenen gezocht en een paar keer naar het kattengoud. Dat was echt een grote hit.
Het was een nette camping en ik sluit me dan ook geheel aan bij de vorige recensie.

Het weer was redelijk. We hebben wel wat flinke buien gehad en het water stroomde door de voortent heen. Nadeel was dat het water lang bleef staan en de grond een soort klei was, dus het werd een vette boel. Door de stenen/kiezels op de bodem was ons onderzeil (met opblaasbare rand) lek en het water stond na een bui op het zeil. Maar als je je daar niet druk overmaakte, viel ook dat erg mee. Het grondzeil hebben we dus maar weggegooid.

De eigenaars waren erg aardig en praatten een aardig woordje nederlands.

Kortom, de camping was zeer de moeite waard. De omgeving is erg mooi en we hebben een topvakantie gehad.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.175
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:D: Hunsrück: Mörschied - Asbacherhütte: Campingplatz Harfenmühle
« Reactie #32 Gepost op: augustus 29, 2011, 12:28:45 am »

Ook wij hebben hier weer een paar dagen gestaan.
We kwamen van Luxemburg en konden er mooi op de terugweg langs.

Het was net thuis komen nog steeds die relaxte sfeer en ze gooien ook edelstenen in de beek als er niet veel kinderen zijn top.
We hebben dus weer stenen gescoord en zijn naar de kopermijn geweest erg indrukwekkend.

Als het goed is komen we er volgend jaar niet langs maar dat had ik dit jaar ook gezegd. ;)
Waar vind je nu nog zo'n camping voor 25 euro per nacht? :?


Trouwens de forellenvijver gaat dicht word een blotevoetenpad. :?
En de oude toiletgebouwen staan ook op de lijst om vernieuwt te worden.
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2011, 12:32:44 am door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Qwaqa

  • Gast
Re: D: Hunsrück: Mörschied - Asbacherhütte: Campingplatz Harfenmühle
« Reactie #33 Gepost op: juli 30, 2012, 11:21:29 am »

Net terug van deze camping, en wij hebben hier een prachtige tijd gehad. Bij aankomst was het koud (13,5 graden...) en regen, zodat wij op een zompig terras stonden. Als we geen kuipgrondzeil hadden dan hadden we het minder leuk gevonden want dan was het binnen toch echt nat geworden, het water blijft wel even staan.

De plaats waar wij stonden was een beetje buiten de 'echte' camping, en nog behoorlijk leeg. Daardoor mis je wat van de dynamiek van de camping, wat vooral voor de kinderen het lastig maakt om spontaan andere kinderen te ontmoeten. Zeker bij slecht en koud weer kom je niet zomaar vriendjes tegen.  Ondanks het slechte weer waren er elke dag weer veel kinderen op de been om edelstenen in de beek te zoeken.

De camping bleek erg populair. Al snel stond elk plekje vol en waren zelfs mensen bereid om drie weken lang op het parkeer terrein te staan, of in het grasveld naast het restaurant. Vertrekkende kampeerders konden hun hielen niet lichten of de volgende kampeerder stond te trappelen zijn kampeermiddel op te zetten.

In de buurt is zeer veel te doen. Lekker wandelen in de koele bossen (bij meer dan 40 graden een aanrader), zomer rodelbaan. Aanraders zijn het blote voetenpad en de oude kopermijn van Fischbach. Vlak ernaast ligt nog een authentieke waterslijpmolen die te bezoeken is, maar die zag er wel heel authentiek uit, en zoveel echtheid was iets teveel van het goede. In het makkelijk te bereiken Idar-Oberstein ligt een grote Globus supermarkt.

Er stonden zeer veel Nederlanders op de camping en de eigenaren spreken ook een goed woord Nederlands. Ze zijn van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de weer, altijd vriendelijk en behulpzaam. Reparaties werden gelijk uitgevoerd zodat het sanitair goed bleef functioneren. Het nieuwe sanitair gebouw is mooi, het oude is duidelijk ouder maar ook goed.

In dat gebied wordt veel hout gestookt, ook de douches van de camping. Ik heb dus wel eens een wat koudere douche gehad als ik de pech had om voor de nieuwe stookronde te gaan douchen. Soms vroeg ik mij af of als je er vlak bij staat niet last hebt van de rook als ze het hout erop gooien.

Over hout gesproken, er zijn een aantal gril plaatsen te vinden op de camping en als je de weg oversteekt vind je in het bos voldoende hout om een avond marshmallows te roosteren.

Het zwemmeertje (vijver? retentie-bekken) is van een leuk formaat. Je kindje kan er op het strandje spelen, je kunt er met een klein bootje in roeien en het is niet diep (1,20), met glijbaan.

Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: D: Hunsrück: Mörschied - Asbacherhütte: Campingplatz Harfenmühle
« Reactie #34 Gepost op: september 03, 2012, 11:15:40 pm »

Wij zijn dit jaar ook op Harfenmuhle geweest. We zijn er 6 nachten geweest. Onze verwachtingen waren misschien iets te hoog ingesteld, na alle lovende berichten op de diverse sites. Het edelstenen zoeken is absoluut geweldig. Maar voor de onze kinderen van 2 en bijna 4 nog niet geschikt. Ze zijn er gewoon nog net te jong voor. Overigens kregen we de jongste met moeite, of eigenlijk alleen spartelend en onder luid protest, bij het zandstrandje en het beekje vandaan. Hij vond het meer dan geweldig. Maar dus niet vanwege het stenen zoeken.
 De douches vond ik erg koud en ik dacht dat dat aan de stookmethode lag. Maar toen ik er iets van zei bij vertrek (veel te laat, ja), kreeg ik meteen 50 centstukken in mijn hand gedrukt voor het hele gezin (wel weer terug gegeven, want we stonden echt op punt van vertrekken) en even later stond de schoorsteen van de douches flink te roken. Overigens kun je de rook wel ruiken natuurlijk, met de juiste wind, maar ik vind het dan weer erg lekker ruiken en niet hinderlijk.
Wij stonden op plek 145. Dit is zo'n beetje de laagste plek van het veld en ik verwachtte dan ook stromen water onder de tent. Dit viel dus 100 % mee. Die plek 141 echter, daar stonden Belgische mensen met een 30 jaar oude Franse klapper (Alco of Arko??) en die hadden inderdaad ook natte voeten.
Er is aardig wat vliegverkeer boven dit gebied. Verder vonden wij de weg erg hoorbaar. Dit zijn voor ons geen storende elementen, maar wel iets wat volgens mij afbreuk doet aan de term "charmecamping". 
Wat me echt tegenviel is dat er helemaal geen afscheiding is aan de kant van de doorgaande weg. Je loopt zo achter het toiletgebouw langs de weg op. Naast dit gebouw is een speelplaats en ook daar loop je zo naar de weg toe. En alweer bij een kinderspeelgebeuren, het 'goudzoeken', daar loop je ook zo de weg op. Een drukke weg waar dus erg hard gereden wordt. Andersom is het voor kwaadwillenden ook heel makkelijk om de camping op te komen.
We vinden de camping echt heel mooi, maar eigenlijk niet heel geschikt voor gezinnen met heel jonge kinderen. Vanaf een jaar of  5-6 wordt het leuk en voldoende veilig, denk ik. Oja, wat wij als zwaar verslaafde internetters erg vervelend vonden was het tarief van 1,50 euro voor 1 uurtje internet. Dit staat niet op de website vermeld.
Maar verder...vonden we het echt écht een hele leuke camping  :O :) We gaan nog eens terug als de jongste een jaar of 5 is.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.175
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: D: Hunsrück: Mörschied - Asbacherhütte: Campingplatz Harfenmühle
« Reactie #35 Gepost op: augustus 08, 2015, 08:51:56 pm »

Even een update van onze kant.
Doordat we op de laatste moment hier heen gingen was de keuze van plek beperkt.
We hadden het nog nooit zo druk mee gemaakt en nu vonden we de toiletgebouw niet toereikend.
Was vaak bezet.

En het klopt die weg is soms hoorbaar en druk.
Ze zijn nog steeds zeer vriendelijk en behulpzaam dus weer een top vakantie gehad daar.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

patser

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Violist 2020 ex Arizona 2015
Re: D: Hunsrück: Mörschied - Asbacherhütte: Campingplatz Harfenmühle
« Reactie #36 Gepost op: september 07, 2016, 08:44:37 pm »

Afgelopen vakantie hier geweest. Drie weken schitterend weer gehad met  2 kleine buitjes. De rest viel in de andere dalen. Er staat tegenwoordig een houten hekje naast de weg. Voor mijn kinderen (7 en 10) genoeg. Maar de toiletten waren niet voldoende in de laatste week, toen heel Nederland vakantie had

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal