Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: D: Nordrhein-Westfalen: Attendorn: Familiencamping Biggesee-Waldenburg  (gelezen 4103 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvdkant

  • Gast

camping biggesee waldenburg is vanaf utrecht ongeveer 260 km rijden.
de camping ligt in het sauerland in de plaats attendorn.

het is een erg mooie camping en de camping is terrasvormig aangelegd.
om bij de camping te komen moet er een beste klim worden gemaakt van ongeveer 15%
de kampeerplaatsen voor tenten en vouwwagens zijn behoorlijk groot in tegenstelling tot de plaatsen voor de caravans. deze staan overigens hutjemutje tegen elkaar aan omdat de plaatsen ongeveer 8 meter breed zijn. de tentplekken vindt ik niet echt geschikt voor vouwwagens omdat je met de auto en vouwwagen een stevige klim tegen de berg op moet om bij je plek te geraken. het is me ook opgevallen dat geen enkele plek op de camping recht is. om de vouwwagen of vouwcaravan recht te krijgen ben je wel even zoet mee. ik heb er het geduld niet voor dus onze klapcaravan staat dan ook schuin.
voor de tentplaatsen heb je stevige grondpennen nodig, zoiets als de tarzanpen en een goede hamer want anders krijg je de pennen niet in de grond.

overigens heb ik bijna een en al lof over het nieuwe toiletgebouw.
het toiletgebouw is zeer netjes, elke douche en toilet zijn allemaal in afzonderlijke ruimtes en ook de wastafels. er is en apart gedeelte voor kinderen, de babyroom en de kinderdouches welke goed voor elkaar is. er is fatsoenlijk toiletpapier aanwezig dus hoef je niet met de wc rol onder de arm naar de wc.
en er zijn fohnen waar gratis gebruik van gemaakt kan worden.
het douchen zelf gaat wel lastig. dat wil zeggen, je moet een drukknop bedienen waarna er water uit de douchekop komt. het probleem is alleen dat wanneer je de knop loslaat dan stopt het water na 8 seconden. je moet dus telkens de knop opnieuw indrukken. warm water is trouwens gratis.

bijzonder is wel dat (in elk toiletgebouw overigens) dat er electrische fornuizen aanwezig zijn en in het nieuwe toiletgebouw ook een eetgelegenheid aanwezig is waar je je gekookte maaltijd kan nuttigen.
ook plekken voor de afwas en droog/wasmachines ontbreken niet.

er is een recreatieruimte waar je zonder toezicht naar toe kan om je kind te laten spelen. er staat vanalles. wel moet je even de sleutel halen bij de receptie.
in de ruimte er naast hangt een megatv om bijvoorbeeld het ek te kijken.

er is een sauna en zonnebanken aanwezig tegen zeer vriendelijk tarieven.

wat ik als lastig ervaar is dat de receptie en de slagboom tussen 1 en 3 uur in de middag gesloten zijn.
ook lastig, het gescheiden inzamelingssysteem voor afval. de afvalruimte op de camping is te vergelijken met het gemeentelijk afvalbrengstation. zelfs een container voor het oud ijzer ontbreekt niet.

voor zo ver mijn eerste verslag over deze camping. meer info en fotos volgen later

Website toegevoegd: Familiencamping Biggesee-Waldenburg
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2012, 08:14:06 pm door Klavertjes »
Gelogd

danny060473

  • Gast
camping biggesee waldenburg
« Reactie #1 Gepost op: juni 25, 2012, 11:48:32 pm »

Ben benieuwd, zooververslagen voorspellen vooralsnog niet veel goeds. Maarja volgens mij zijn dat geen klappers
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re: camping biggesee waldenburg
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2012, 11:08:00 pm »

 :( einde vakantie  :(

hierbij mijn verdere verslag over deze camping.



23 juni kwamen we aan op deze camping. de toegangspoort en de receptie zijn tussen 1 en 3 in de middag gesloten ivm pauze.
na een half uur wachten werden we gastvrij ontvangen en kregen het restant van de rekening, folders, diverse vuilniszakken ivm het gescheiden afvalinzamelingssysteem en een pasje voor de slagboom.
ondanks dat er in de folder aangegeven staat dat er in deze maanden ook nederlands gesproken wordt op de receptie hebben we dit niet waargenomen. alleen duits dus.

de camping ( 4 sterren ) ziet er zeer verzorgd uit. de duitsers hebben reinheid en netheid hoog in het vaandel staan.
de tentkampeerplaatsen zijn groot, netjes, goed voorzien van electriciteitspunten en ook de watertappunten zijn goed dichtbij.
de auto mag eveneens bij de tent of caravan staan



de gehele camping is terrasvormig aangelegd.
dit betekent dus dat iemand die slecht ter been is of in een rolstoel zit een probleem heeft als hij/zij geen duwhulp heeft want sommige hellingen zijn erg steil.
een nadeel is dat er geen enkele plek horizontaal is zodat je dus met stenen en wiggen aan de gang moet om de vouwwagen horizontaal neer te kunnen zetten.
op diverse plekken staan caravans soms met de kont op de grond en met de dissel bijna een meter in de lucht. hier zou de camping naar mijn mening wel wat aan mogen verbeteren. ook zijn de kampeerplaatsen op de camping voor caravanners naar mijn mening een beetje te krap zoals te zien is op onderstaande foto



het strandje ligt op ongeveer 5 minuten lopen vanaf de receptie.
anders dan je zou verwachten, vond ik het strand er wat groezelig uitzien.
het zand is vrij grof, het strand is bezaaid met (lei)stenen en onkruid.
onze dochter hebben wij niet alleen in het water laten spelen want de eerste 4 meters zijn veilig maar even na de drijvende boeien is de bodem ineens 47 meter diep.
het zwembad wordt in gebruik genomen vanaf 1 juli. tot die tijd staat het zwembad leeg.

hierbij een foto van het waarschuwingsbord.



en van het strand met zwembad









langs de camping rijdt ook een treintje, de biggolino. deze rijdt van de attagrotten in attendorn naar de aanlegplaats van de rondvaartboot.
kosten heen en weer met de trein is ?5 per persoon.





een rondvaart met de boot is aan te bevelen. het is leuk om een keer te doen en de kosten vallen mee.
een rondvaart, van stuwdam tot de andere stuwdam en terug duurt ongeveer 2 uur.


het toilethuis ziet er ook keurig en verzorgd uit maar wat mij verbaasde was het feit dat het toiletgebouw ook midden in de nacht schoongemaakt werd. om 4 uur s'nachts wordt er gepoetst.

blik in de centrale hal 

het kindersanitair 



zelfs een fohn, toiletpapier, handdoekjes en handzeep ontbraken niet.


er zijn keukens waar je gerechten kunt maken en vervolgens kunt eten en afwassen.





en ook een foto van de keuken in het oude gebouw dat overigens pal naast het nieuwe toiletgebouw staat.
incl vriezers voor o.a. koelelementen.




er is wifi op de camping maar is best prijzig.
wij hadden een pakket van 5 uur internet voor ?6

« Laatst bewerkt op: juli 05, 2012, 11:17:13 pm door mvdkant »
Gelogd

manueeltje77

  • Gast
Re: camping biggesee waldenburg
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2012, 12:43:44 am »

Welkom Thuis!!! :>

Gr maan.
Gelogd

danny060473

  • Gast
camping biggesee waldenburg
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2012, 08:58:38 am »

Welkom thuis! Hebben jullie get keuk gehad? Ziet er vooralsnog gied uit iets om over na te denken voor volgend jaar.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal