Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: tweedehands wagen gekocht of verkocht, had je een mooie deal?  (gelezen 5116 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: tweedehands wagen gekocht of verkocht, had je een mooie deal?
« Reactie #30 Gepost op: april 03, 2019, 11:20:01 pm »

pff even denken hoor
wij kochten een Scout Tracker de luxe voor 500 gulden en verkochten hem voor 350 euro na 9 jaar
de Conway Cortina was 850 euro en hebben we na ruim 7 jaar verkocht voor 600 euro
de Flyer was 8500 euro en die heb ik nog
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: tweedehands wagen gekocht of verkocht, had je een mooie deal?
« Reactie #31 Gepost op: april 04, 2019, 07:08:24 am »

16 jaar kamperen voor minder dan 500 euro... WW WW WW
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: tweedehands wagen gekocht of verkocht, had je een mooie deal?
« Reactie #32 Gepost op: april 04, 2019, 02:51:20 pm »

onze eerste vouwwagen was een tweedehands Arizona voor 2600 euro, kom daar nu nog maar eens om, ik zie 8 jaar oude wagens voor bijna de nieuwprijs geadverteerd worden.... vonden we toen veel geld, maar de wagen was compleet en nauwelijks gebruikt (alleen de luifel bleek gekrompen, of het was een van de vrachtwagen gevallen exemplaar van een kleinere vouwwagen?)
Maar goed, die hebben we tot 2017 gebruikt, nu de een van de laatste futura's van de Wit, naar volle tevredenheid. Ik snap nog steeds niet dat die wagen niet meer gemaakt wordt, hij is veel handiger dan veel van de boogmodellen die nu in de mode zijn.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: tweedehands wagen gekocht of verkocht, had je een mooie deal?
« Reactie #33 Gepost op: april 04, 2019, 07:12:15 pm »

Wij zijn ooit begonnen met een 20 jaar oude Alpen Kreuzer voor 200 euro gekocht en 2 vakantie's later voor 250 euro verkocht  :#

Na 2 jaar zochten we een Roadmaster na een lange zoektocht bij Roadmaster zelf een gerectificeerde (was een schade gevalletje) Family S voor relatief weinig gekocht.
Compleet nieuw doek, nieuw frame en 2 jaar garantie.
« Laatst bewerkt op: april 04, 2019, 07:16:18 pm door olaf »
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: tweedehands wagen gekocht of verkocht, had je een mooie deal?
« Reactie #34 Gepost op: april 05, 2019, 03:10:06 pm »

Anneke vroeger met ouders een Walker.
1e van ons samen was een Alpenkreuzer Parade Royale van net voor of net na 2000 voor EUR 500. Om het klapvirus te pakken te krijgen. Bleek een mooi weer wagen... Minste geringste buitje zakken water in de daken en nat binnen. Na 2 jaar weggedaan aan een handelaar als aanhangwagen voor EUR 50. Desondanks virus opgelopen (zowel wij als de kinderen)..  :P
2e en huidige is een Raclet Safari van 2008. EUR 2750 voor betaald. Verkoper wilde eigenlijk 3000, maar omdat de klapper nooit nieuwe banden en onderhoud had gehad, heb ik voet bij stuk gehouden. Waren er ook helemaal voor naar Wolvega gereden, omdat het destijds de enige op MP was. Keken eerst naar Cabanon Mercury's, maar die waren ong. 1000 euro duurder en steeds binnen no time verkocht.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2019, 03:12:52 pm door AnnekeCornee »
Gelogd

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Re: tweedehands wagen gekocht of verkocht, had je een mooie deal?
« Reactie #35 Gepost op: april 23, 2019, 10:27:29 am »

Eerste vouwwagen was een Eurocamper van de Wit, een hele oude maar wel waterdicht. Onwetend als we toen nog waren, geen onderhoud aan gedaan ::)
Gekocht voor 275 euro en 5 jaar mee gekampeerd. Gratis aan de oud-ijzerboer meegegeven nadat de as bij thuiskomst gebroken bleek. (wat een geluk dat dit onderweg niet vreselijk mis is gegaan!!!)

De tweede was een Cabanon Discovery van 2001. Gekocht in voorjaar 2015 voor 1000 (hij was als nieuw, had 7 jaar ongebruikt in de stalling gestaan vanwege gezondheidsproblemen vorige -senior-eigenaar) en verkocht voor 600 euro. Wel voorzien van nieuwe bandjes, neuswiel en een nieuw zelfgemaakt deksel op de keuken en nieuwe gordijntjes gemaakt voor een frissere look. Dus afgezien van de onderhoudskosten en het "pimpen" slechts € 400 afschrijving in 4 jaar. Waren hier ook wel heel zuinig op.

Nu in bezit van een Trigano Odyssee uit 2007... dit jaar voor het eerst hiermee op pad. We gaan zien wat hier de afschrijving van gaat zijn. Deze is perfect onderhouden en heeft al nieuwe bandjes. Met een paar kleine aanpassingen (vervangen van elastieken slaaptentjes voor bv klittenband, donker verven, keuken beetje netter maken en disselbak vernieuwen) kan deze vouwwagen jaren mee hopen we.

Tot dusver mogen we niet klagen denk ik  :>.
Gelogd

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Re: tweedehands wagen gekocht of verkocht, had je een mooie deal?
« Reactie #36 Gepost op: april 23, 2019, 10:29:21 am »

Leuk topic, het biedt mij de gelegenheid om eens te polsen of mijn aankoop duur/normaal of goedkoop bevonden wordt :)

Gekocht:Een trigano Odyssee GL uit  2011 met:
- Inritsbaar grondzeil
- Gasten cabine
- Ondertent
- (afsluitbare) Disselbak
- Disselslot
- Luifel
- Nieuwe banden + 100km keuring

VW is vorig jaar gekeurd en heb er 2800,- voor betaald. Wat vinden jullie van deze prijs?

Goede prijs denk ik! Ze staan nu op MP voor 2500-3500 uit jaar 2006!!  :K
Gelogd

Milan014

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: tweedehands wagen gekocht of verkocht, had je een mooie deal?
« Reactie #37 Gepost op: april 27, 2019, 11:08:12 am »

Onze eerste vw was een Roadmaster Family S gekocht voor € 1100,-. Twee jaar mee weg geweest en daarna verkocht voor € 900,-.

Vorig jaar een Flyer (1998) gekocht voor € 1600,-.
Best veel geld, maar hij ziet er super uit.
Moeten nog wel nieuwe banden onder.
Het idee is om hier een jaar of drie mee weg te gaan en dan verkopen voor wat de gek er voor geeft. Intussen aan het sparen voor een luxere Holtkamper. De Kyte vind ik helemaal geweldig.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal