Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: inklapvraag mercury  (gelezen 2796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvonne01

  • Gast
inklapvraag mercury
« Gepost op: juni 15, 2013, 10:34:50 pm »

Help, we weten het niet meer ::) ::) ::)
De laatste keer met het inklappen van de vouwwagen zijn we een beetje de kluts kwijtgeraakt. De wagen staat nu ingevouwen maar ziet er niet uit  :N
Als eerste wisten we spontaan niet meer waar we de losse kussens van het bed nou tussen moesten stoppen. Het eerste kussen lag op de onderzijde van het rechterbed (op de ingeklapte pootjes) maar waar lieten we ook alweer het 2e kussen?
Na het invouwen had de wagen een wel heel vreemde vorm, in het midden is een kuil ontstaan die wij er niet uit krijgen:N
Eigenlijk durft ik de vraag niet eens te stellen maar wie weet wat we verkeerd doen
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: inklapvraag mercury
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2013, 11:12:25 pm »

Het ene kussen gaat een beetje onder het frame aan de ene kant, en aan de andere kant ligt het er een beetje naast. Duidelijk h?....

Kuil kan komen als je de tent niet mooi mee klapt bij het inklappen van het frame. Je hebt dan te veel doek aan de zijkanten. Bij het klappen zorgen we er voor dat we het doek wat helpen.

Ik realiseer me dat dit antwoord je niet helpt, niet anders dan "het komt goed".

Verstuurd van mijn Nexus 4
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: inklapvraag mercury
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2013, 08:21:58 pm »

Is zoals mijn vvorganger al schrijft erg lastig omschrijven maar ik wil wel een poging wagen  :#

Als je de wagebak gaat inklappen en je hebt alle buizen op de lage stand dan gooien wij eerst de voorkant bovenop het frame en dan de achterkant ( of andersom dat doet er natuurlijk niet toe) dit trekken we zo glad mogelijk. Dan gooien we de kopse kanten ook op het frame. Zodra je de verbindingsbuizen los hebt gemaakt kan het klappen beginnen. Wij trekken dan de tent tussen de buizen zo strak mogelijk naar beneden zodat het niet een grote prop wordt. Dan zoveel mogelijk de lucht eruit duwen en vervolgens de andere kant hetzelfde verhaal ....uiteraard bij alle klapbewegingen goed opletten dat er geen tentstof tussen je scharnieren komt, dat kost je je tent!

Nou ik zie het voor me maar het is best lastig om dit zo uit te leggen...hopelijk is het toch iets duidelijker geworden zo  :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

couson

  • Gast
Re: inklapvraag mercury
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2013, 10:22:59 pm »

Ik probeer me even in te beelden hoe de kuil zou kunnen ontstaan. Wellicht helpt het volgende verder. Let er op dat je de twee delen in de juiste volgorde klapt. Je kunt het zien aan de staande buizen die op de wagen gemonteerd zitten en waarboven het scharnierpunt zit / de delen klappen: het deel met de korte staande buis moet eerst, het deel met de lange staande buis gaat er dan overheen. Een van de kussens gaat tussen de twee delen in, het andere er bovenop.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: inklapvraag mercury
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2013, 10:30:19 pm »

De Conway klapt hetzelfde als de Cabanon (of andersom ;) ) dus misschien heb je iets aan http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=3519.0

Wij laten de kussens altijd op de bankjes liggen omdat de plank anders te ver doorzakt bij het dichtklappen :J
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: inklapvraag mercury
« Reactie #5 Gepost op: juni 16, 2013, 10:38:13 pm »

Ok, ik denk dat we de kuil er dan de volgende keer wel uit kunnen houden met deze tips. We hadden het ook nog niet eerder  gehad. De volgorde van welke zijde eerst spreekt inderdaad voor zich!

Nu alleen de kussens nog op de juiste plek :? Die tekst is niet helemaal duidelijk :#
Het is niet mogelijk deze op de bank te laten liggen, dan heb je ruimte tekort met inklappen
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: inklapvraag mercury
« Reactie #6 Gepost op: juni 18, 2013, 02:20:45 pm »

Bij onze mercury lukt het niet om de kussens te laten liggen..Dan is het frame niet goed naar beneden te klappen/neer te leggen. Wij klappen eerst de ene kant, en op die dichtgevouwde kant "naast"het frame is dan een kuilste ontstaan waar we 1 kussen neer leggen. Vervolgens klappen we de andere kant daarweer op en leggen we het 2e kussen daar weer op maar aan de buitenkant dus aan de zij/buitenkant van de vw.. Vervolgens hebben we er nog 2 goede ligstoelen opliggen, een tafel, 2 x matrastoppers, droogrekje en 2 vouwstoelen, her en der een sjorriempje er doorheen (verlengde afdekzijl)  Uiteindelijk een best volle en hoog opgepakte vouwwagen, maar hij komt hoger uit dan het dak van onze Megane GrandTour en met een nette kogeldruk van op dit moment 65 kilo. Rijd ook heerlijk stabiel moet ik zetten :#

In de kar zelf ligt dan de voortent tentstokken, tent tapijt en drie kratjes met allerlei. De bankjes hebben we dit jaar nog niet eens vol gepakt, daar komen tzt wat boodschappen in te staan en wat kinderspeelgoed...

Kun je hier wat mee?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal