Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon safari lounge/lodge  (gelezen 10963 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcovA

  • Gast
Cabanon safari lounge/lodge
« Gepost op: augustus 22, 2010, 02:41:55 pm »

Hallo Vouwwagenfreaks!!!!!

Na jaren met de tent op stap te zijn geweest, zijn wij ons nu aan het orienteren voor een vouwwagen! Drie weken geleden stonden we nog in Frankrijk op de camping en daar hadden ze een aantal Cabanon tenten staan, als showmodel. Ik had nog nooit van het merk gehoord, ondanks dat ik al wat jaartje kampeerervaring heb, maar was meteen erg verrast over de kwaliteit!!

Qua model spreekt ons de Logde (volgens mij worden er twee typeaanduidingen door elkaar gebruikt Lodge en Lounge) en ben dan ook zeer benieuwd naar ervaringen met dit model!!

Wie o wie heeft dit model en wil zijn ervaringen delen??

Alvast bedankt!

Groetjes, Marco 
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Cabanon safari lounge/lodge
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2010, 09:13:10 pm »

Wij hebben hem gezien en het model vonden we ook grappig...
alleen de 2x 10 stokken van de overstek aan de zijkant leek ons wat onhandig... dan liever de tunnel versie!!!

we gaan binnenkort definitief de Columbia bestellen. 3 kinderen...
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Cabanon safari lounge/lodge
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2010, 09:18:42 pm »

Welkom op het forum, bedoel je deze?

Gelogd

MarcovA

  • Gast
Re:Cabanon safari lounge/lodge
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2010, 10:37:34 pm »

Ja Muis,

Die bedoel ik!!! Ziet er toch geweldig uit!!!

Ik geloof dat ik die paar extra stokken wel voor lief neem, dheppener. Ik denk dat als je er een beetje handigheid in hebt, het niet eens zoveel extra tijd kost. Het schept natuurlijk wel veel effectieve ruimte!

WouW!!!! Net een blokhut, maar dan van katoen 8) ;D!!

Nog ervaringsdeskundigen??????????????????

Gr. Marco
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2010, 10:39:29 pm door MarcovA »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Cabanon safari lounge/lodge
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2010, 10:38:58 pm »

Ik heb hem "live" gezien op de kampeer en caravanjaarbeurs vorig jaar. Ben wel even wat langer blijven staan. Die is ceht groot :J
Gelogd

meteomarc

  • Gast
Re:Cabanon safari lounge/lodge
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2010, 10:41:26 pm »

Wij hebben er ook al een aantal keren bij staan kijken en vinden hem ook erg mooi.

UIteindelijk hebben wij toch (ook) voor het gemak van een tunnel gekozen en een tweedehands Neptune gekocht.

Dit is het zelfde model als de Mercury maar dan het formaat van de Columbia en maar 3 stokken (+1 voor de keuken uitbouw en 1 voor de zonneluifel)

Greetz, Marc
Gelogd

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:Cabanon safari lounge/lodge
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2011, 08:56:46 am »

Ik zag de Safari Lodge afgelopen week bij De Wit staan. Een mooie en zeer ruime wagen. Vooral doordat de wanden recht lopen oogt hij erg groot. Materiaal is stevig en alles voelt robuust aan. Wat me een beetje tegen viel was het materiaal van de zitbankjes van de wagen. Verder, al hebben meer vouwwagens daar last van, ligt het matras en binnentent op de bankjes waardoor de bergruimte lastig is te bereiken.
Wat erg mooi is, is dat je door het puntdak een vrije in-uitloop hebt. Er staat geen middenstok voor de ingang. Het grote nadeel is de hoeveelheid stokken. Maarliefst 9 aan elke kant. Ook voor een snelle overnachting dien je er een aantal zelf uit te zetten; want niet alles klapt met de wagen mee. Als je dan de rest van het frame van de voortent meetelt vrees ik dat als de tent eenmaal staat je wel echt aan vakantie toebent.
De losse bermkeuken was daarintegen wel mooi en zeer compleet.
Gr. Marc
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Re:Cabanon safari lounge/lodge
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2011, 11:43:01 am »

Is deze tent niet meer een bouwwagen dan een vouwwagen?
Gelogd

FamPen

  • Gast
Re:Cabanon safari lounge/lodge
« Reactie #8 Gepost op: april 27, 2011, 07:43:00 pm »

Hoi Marco,

Bij deze onze ervaring met de Safari Lodge, wij hebben om dezelfde reden besloten om aan de vouwwagen te gaan. Het is dus inderdaad een Safari Lodge geworden omdat de andere leuke varianten, lees afwijkend van het gemiddelde, te duur zijn of volledig over de top zoals de outdoor achtigen.

Wij hebben met veel plezier drie weken lang erg veel leuke reacties gekregen variërend van "is dit echt een vouwwagen" tot aan "wat leuk het lijkt wel een cabin".
Het is een zeer ruime tent en wat erg aangenaam is, zijn de grote ventilatiegaten met horrengaas zodat je in Zuid Frankrijk niet tot 5 uur 's ochtends nog in de warmte van de vorige dag ligt te stomen.
Wij hebben haar aangeschaft bij De Wit in Schijndel en hebben de volgende dingen erbij aangeschaft:
- een extra flap(rand) aan het dekzeil zodat je je stoeltjes bovenop de tent kunt leggen
- twee doorzichtige flappen voorzien van klittenband zodat je de ventilatiegaten in de voortent ook kunt afsluiten tegen de wind zonder dat je dan vervolgens tegen tentzeil aan zit te staren
- gasslang doorvoer in de achterwand van de keuken zodat de gasslang niet over de achterkant heen hangt
- extra zijwand
- reservewiel
- stalen disselbak

Tijdens onze vacantie zijn wij tot de conclusie gekomen dat het trekken zonder voortent als nadeel heeft dat je niets onder een luifel droog kunt zetten alsmede het feit dat je in de stromende regen rechtstreeks de slaaptent in moet stappen met als gevolg dat de binnenbak één natte bende is. Als oplossing hebben wij een luifel laten maken die gebruik maakt van dezelfde ritssluiting die ook voor de voortent wordt gebruikt alsmede dezelfde tentstokken als de luifel van de voortent. Wij gaan dit tijdens de meivacantie uitproberen en zijn benieuwd of het werkt. Onze volgende vacantie is trekkend door Noorwegen dus dan is dit wel een handige optie.

Wat betreft de kwaliteit moet ik zeggen dat de afwerking zo her en der beter zou kunnen maar gelet op de prijs die je ervoor betaald ben ik van mening dat dit geenszins reden is om de Safari te laten staan. Wel is het handig om de scherpe randen van de bakskisten etc. even met een vijl of schuurblokje af te werken dat scheelt wat opengehaalde lichaamsdelen.
Achter de auto ligt hij als een blok op de weg(wij hebben de geremde uitvoering) en het is plezierig rijden vergeleken met een bagagekar. De bermkeuken hebben wij in de meest eenvoudige uitvoering gekocht gezien het feit dat de luxe variant m.i. onpraktisch is, ik heb het open deel waar het gascomfort kan staan wel voorzien van een Trespa plaatje zodat het afdekzeil tijdens het rijden niet door de opstaande zijwand heenprikt en het is handig als je niet kookt maar wel meer afzetruimte nodig hebt.

Als ik dan toch een minpuntje moet melden dan is het het ontbreken van bevestiging voor de ondertent aan de wagenzijde, dit heb ik opgelost met stukken shockcord(elastiek) uit de zeilerij. Net zoals het standaard elastiek in het dekzeil wat ik direct heb vervangen voor een duurzamere variant.

Al met al ben ik van fervent vouwwagen/caravan hater meer dan enthousiast over de Safari Lodge, met veel plezier kijk ik terug op onze eerste Safari Lodge ervaring. Wij zagen tijdens onze vacantie ook de Opera, die is ook ontzettend mooi maar kost het vijfvoudige!!!!

Sterkte met de afweging maar ik zeg doen!

Groetjes, Jip
 



Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal