Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's  (gelezen 10537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Gepost op: juli 14, 2015, 07:42:17 pm »

Afgelopen weekend waren enigszins goed weer en beschikbare tijd eindelijk een gezamenlijke factor om onze Trigano Odyssee eindelijk eens uit te proberen. En wel bij mijn ouders in de tuin zodat ik de eerste keer in ieder geval niet op een camping stond te stuntelen  :P. Het viel me allemaal niets tegen, wel een aantal dingen "verkeerd" gedaan die ik goed ga onthouden waardoor het de volgende keer vast beter/sneller gaat. Na het opzetten hebben we ook 2 nachtjes daadwerkelijk geslapen in de vouwwagen en dat is ook prima bevallen  :J

Hierbij een aantal foto's van de VW incl. luifel en gastencabine:




Hierbij de kleine mods:
Dit is eigenlijk geen mod en stelt weinig voor, plankjes voor onder de 4 steunpoten en de 3 bedpoten (betonplex met een likje verf):


Dikkere handgrepen aan de keuken:


Plankjes onder de keuken waardoor deze VEEL steviger staat:



Het enige waar ik niet tevreden over was: het feit dat de rechterkant niet zo strak stond:



Zelf denk ik dat dit beter kan door o.a. de tent aan de voorkant (disselkant) iets verder/beter naar beneden aan te trekken, wat denken jullie? Overigens was dit wel de aller eerste keer dat ik een vouwwagen of een tent van formaat bungalow tent op heb gezet!

Verder dingen die ons opvielen:
-1 lusje met haring rubber trok ik gelijk los, kon mijn vrouw gelukkig weer aannaaien.
-Geen opbergzak voor het doek vd luifel, wel een langwerpige zak voor de stokken. Terwijl bij de gastencabine wel netjes 2 zakken zaten?

Verder een top tent! veel ruimte, dakraam is echt heel mooi! veel mogelijkheden qua ventilatie en open ramen etc, erg blij mee  WW we overwegen nog wel een topmatrasje bij de Ikea oid te halen van bijvoorbeeld 3 of 5 cm, originele matras is net te dun.

Zondag de boel weer afgebroken, was nog even spannend want het regende tot half 9 - 9 uur, toen de tent tot 12 uur laten drogen en toch droog in kunnen klappen, nadat het dekzeil op de wagen zat begon het weer te druppen.
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2015, 09:00:33 pm door Wanderer200 »
Gelogd

G_K

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Easy 2018, ex Trigano Odyssee std 2015
Re: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2015, 08:27:54 pm »

Mogelijk handig, voor onder de steunpoten van de vouwwagen, plastic plaatjes die vastgemaakt zijn aan de steunpoten (Carafoot)

Tijdens de vakantie niet toegepast, afspangen van tentdoek bij de dissel, indien je dit wel doet iets meer ruimte tussen tentdoek en slaapcabine doek en mogelijk hierdoor iets meer isolatie bij koude nachten.

Ook pas iets later ontdekt dat de slaapcabine op de wagen een stukje stof heeft die de wagenbak uit het zicht ontrekt indien je dit boven de laddenbodem wegtrekt.

VWS Boxtel heeft ook diverse topmatrassen, wij hebben een 3 cm versie.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk: kampeermiddel : ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2015, 08:49:55 pm »

Hoi

Wij leggen eerst een groot zeil op de grond en rijden daar de vw op.
Na het inritsen van het grondzeil leggen wij er een tenttapijt in om het zeil te beschermen.
Loopt ook wat lekkerder als het koud is in het voorjaar.
Hij staat zeker niet slecht voor de eerste keer.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1999
Re: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2015, 09:06:16 pm »

Toch wel erg mooi, zo'n nieuwe odyssee. Mooie, handige luifel ook. En dat van die plankjes onder de keukenpootjes vind ik ook erg handig, hoewel ik zelf liever wieltjes heb vanwege het gewicht. Maar zit er tegenwoordig zo'n knik in de zijkant? Bij  ons is die helemaal recht.  Bij het opzetten zet ik altijd de tent eerst strak op de vier hoekpunten , daarna wat haringen in het midden en dan nog er een paar tussen. Ik denk inderdaad dat je de hoeken wat meer naar buiten moet plaatsen. Overigens gebruik ik nooit alle haringen.
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2015, 09:17:23 pm »

De vouwwagen staat er goed bij hoor, zeker voor de eerste poging! Zelf krijg ik de 2 haakse hoeken in de zijwanden er altijd lastig in. Het standaard keukenblok blijft een dankbaar object voor verbeteringen  :). Ik herken tot mijn vreugde het stuk duc-tape dat je rechtsboven op de keuken hebt geplakt. Ik neem aan dat je dat hebt aangebracht om de lak van de keuken bij terughangen aan de VW te beschermen tegen de moer die je dan tegen komt. Tsja, het blijft een Frans product. Vandaar waarschijnlijk ook dat er geen opbergzak voor de luifel bijgeleverd wordt. Wij gebruiken daar de bijgeleverde originele plastic verpakking maar voor. Ondanks dat zijn wij toch erg tevreden met onze Odyssee uit 2014.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Re: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2015, 09:26:14 pm »

Mogelijk handig, voor onder de steunpoten van de vouwwagen, plastic plaatjes die vastgemaakt zijn aan de steunpoten (Carafoot)

Ook pas iets later ontdekt dat de slaapcabine op de wagen een stukje stof heeft die de wagenbak uit het zicht ontrekt indien je dit boven de laddenbodem wegtrekt.

VWS Boxtel heeft ook diverse topmatrassen, wij hebben een 3 cm versie.

Die plastic pootjes ken ik, maar ach dit is gemaakt van materiaal wat over was dus gratis, en mijn houten plaatjes zijn qua oppervlak nog iets groter dan carafoot's

Stof onder de slaapcabne is en een goeie om te onthouden, nooit gezien maar ik zie nu op de officiele foto's dat dit er inderdaad moet zitten, volgende keer eens zoeken :)

Hoi

Wij leggen eerst een groot zeil op de grond en rijden daar de vw op.
Na het inritsen van het grondzeil leggen wij er een tenttapijt in om het zeil te beschermen.
Loopt ook wat lekkerder als het koud is in het voorjaar.
Hij staat zeker niet slecht voor de eerste keer.

grondzeil waren we vergeten, lag nog thuis in de garage, gaan we de volgende keer wel gebruiken, of misschien koop ik nog van dat worteldoek achtige spul wat ik hier op het forum eens tegen gekomen ben.

Tapijt hebben we nog gekregen van mijn ouders, bekijk nog wel even of ik dit in de voortent of onder de luifel ga leggen, moet zeggen dat zo'n glad kuipzeil ideaal is om schoon te maken.

Toch wel erg mooi, zo'n nieuwe odyssee. Mooie, handige luifel ook. En dat van die plankjes onder de keukenpootjes vind ik ook erg handig, hoewel ik zelf liever wieltjes heb vanwege het gewicht. Maar zit er tegenwoordig zo'n knik in de zijkant? Bij  ons is die helemaal recht.  Bij het opzetten zet ik altijd de tent eerst strak op de vier hoekpunten , daarna wat haringen in het midden en dan nog er een paar tussen. Ik denk inderdaad dat je de hoeken wat meer naar buiten moet plaatsen. Overigens gebruik ik nooit alle haringen.

Luifel is inderdaad handig! en erg gemakkelijk op te zetten. Keukenwieltjes komen er misschien nog wel eens, aan de andere kant loop je ook niet de hele dag met die keuken te sjouwen, het eraf/erop tillen blijft het zwaarst en dat moet je met wieltjes ook doen.

De voortent heeft inderdaad een verspringing dus de voortent is iets breder dan het slaapgedeelte, zorgt voor mooi wat extra ruimte en in die knik/hoek zit ook nog eens een ventilatie mogelijkheid, maar die hoek maakt het afspannen wel wat lastiger.

Bedankt voor de tips m.b.t. de haringen, ik heb nu van voor naar achter gewerkt, volgende keer zal ik eerst de 4 hoeken en de punten rond de "knik" doen, daarna de haringen ertussen, hopelijk zorgt dat i.c.m. de tent aan de voorkant wat verder naar beneden trekken voor een beter resultaat.

De vouwwagen staat er goed bij hoor, zeker voor de eerste poging! Zelf krijg ik de 2 haakse hoeken in de zijwanden er altijd lastig in. Het standaard keukenblok blijft een dankbaar object voor verbeteringen  :). Ik herken tot mijn vreugde het stuk duc-tape dat je rechtsboven op de keuken hebt geplakt. Ik neem aan dat je dat hebt aangebracht om de lak van de keuken bij terughangen aan de VW te beschermen tegen de moer die je dan tegen komt. Tsja, het blijft een Frans product. Vandaar waarschijnlijk ook dat er geen opbergzak voor de luifel bijgeleverd wordt. Wij gebruiken daar de bijgeleverde originele plastic verpakking maar voor. Ondanks dat zijn wij toch erg tevreden met onze Odyssee uit 2014.

Jah aangezien ik al de gelijk de eerste keer krasjes maakte omdat het bijna onmogelijk is om te keuken te plaatsen/verwijderen zonder die moer te raken. Ik zal nog eens een stukje duc-tape plaatsen wat wel netjes recht is afgeknipt ;)

Moet zeggen dat de haakse hoek aan de linkerkant best goed gelukt was, maar rechts stond de tent over het algemeen gewoon minder strak. ben hier ook pas op gaan letten toen de hele tent qua stokken en verbindingen al stond, volgende keer zal ik hier op letten voordat ik de voortent op spanning breng.

Welke volgorde houden jullie aan:
-boel uitklappen
-Tentdoek aan disselakant naar beneden slaan/strekken.
-voortent buizen uitschuiven
-garderobe stang tussen slaapcabines plaatsen.
-horizontale stang onder dak voortent plaatsen.
-verticale staanders voortent plaatsen.
-haringen.

En hoe zetten jullie die luifeltjes aan de slaapcabine (voor bij de dissel) naar voren? gewoon met een touwtje of toch stokken eronder?

« Laatst bewerkt op: juli 14, 2015, 09:41:54 pm door Wanderer200 »
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Chantilly GL 2001
Re: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2015, 07:27:12 am »

Ik zie het woord 'mods' in de titel staan en denk gelijk: kan wel een tweaker zijn. Zie de foto's en hee, die foto's ken ik ;)  :zw
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.685
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Reactie #7 Gepost op: juli 15, 2015, 09:33:10 am »

-boel uitklappen
-Tentdoek aan disselakant naar beneden slaan/strekken.
-voortent buizen uitschuiven
-garderobe stang tussen slaapcabines plaatsen.
-horizontale stang onder dak voortent plaatsen.
-verticale staanders voortent plaatsen.
-haringen.

De garderobestang doen we vaak pas een dag later. Verder wel deze volgorde.

En hoe zetten jullie die luifeltjes aan de slaapcabine (voor bij de dissel) naar voren? gewoon met een touwtje of toch stokken eronder?

Ik heb scheerlijnen gemaakt, die op maat zijn. Ik maak die vast aan de luifeltjes met een lusje door zichzelf heen (Leeuwerikskopje), waarbij het lusje rust op de knoop om een 'vast oog' te krijgen: zo wordt het doek niet verfrommeld en slijt dat niet (En ik heb er lol an als het spul er goed bij staat, maar da's persoonlijk). Met een extra lus kan ik ook de onderliggende plastic raampjes meespannen, met een stukje kurk (houtje-touwtje principe).
Ik gebruik 3 haringen om de 4 scheerlijnen aan vast te zetten. De scheerlijnen zijn zo lang, dat ik ook alles dicht kan maken, zonder iets lost te moeten knopen.
Zo kan alles gemakkelijk luchten, terwijl een flinke bui of harde wind niet uitmaakt. Ga je toch prettiger een dag op stap :J
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

G_K

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Easy 2018, ex Trigano Odyssee std 2015
Re: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Reactie #8 Gepost op: juli 15, 2015, 08:07:02 pm »

Wij proberen deze volgorde aan te houden:
-boel uitklappen

-voortent buizen uitschuiven

-garderobe stang tussen slaapcabines plaatsen. 
( voor stabiliteit van de 2 slaapcabines buis systemen, die nu aan elkaar zitten)
bevestiging achterste stang lukt het makkelijkstt via de dissel kant.

-Tentdoek aan dissel kant naar beneden slaan/strekken.

-horizontale stang onder dak voortent plaatsen.
(wordt door garderobe stang ook iets makkelijker)

-grondzeil inritsen

-verticale staanders voortent plaatsen.

-haringen.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Re: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Reactie #9 Gepost op: juli 16, 2015, 09:00:37 am »

Bedankt voor de reacties tot dusver!

een Campinggaz 907 pas toch wel in de keuken/beugel van de Odyssee keuken? als ik google kom ik wat wisselende resultaten tegen, sommige mensen gebruiken een 907 en anderen een 904. Ik kan nl een volle 907 via marktplaats kopen.
Gelogd

jamaly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee
Re: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Reactie #10 Gepost op: juli 16, 2015, 09:31:19 am »

De 907 past ruim. Als je toch bezig bent, vergeet dan niet die akelige beugel te vervangen voor een spanbandje wat je met boutjes, moertjes en brede ringen vast zet aan de keukenwand. Haal je ook je handen niet meer open aan die draadeinden die in je keukenkast steken. :K

Veel succes


Gelogd

Exode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 45
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Re: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Reactie #11 Gepost op: maart 15, 2016, 02:53:56 pm »

Late reactie, sorry  :) Waarmee heb je de handvatten van de keuken verdikt Wanderer? Ziet er voor ons ook wel handig uit, die dingen snijden enorm zeker met dat gewicht.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Re: Eerste keer klappen met de Odyssee + kleine mods + foto's
« Reactie #12 Gepost op: mei 23, 2016, 01:30:00 pm »

Late reactie, sorry  :) Waarmee heb je de handvatten van de keuken verdikt Wanderer? Ziet er voor ons ook wel handig uit, die dingen snijden enorm zeker met dat gewicht.

Sorry voor de late reactie, is gedaan met een stuk houten bezemsteel, deze zaag je op lengte af, doorboren in de lengte en daarna in de lengte doorzagen zodat je de beide delen om het stalen handvat kunt klemmen en weer aan elkaar kunt plakken. Daarna kun je de houten handvaten lakken of zoals ik intapen met ductape.

Stalen handvaten snijden inderdaad behoorlijk, vooral als je wat gewicht in de keuken hebt, Wij laten de inboedel incl zware gasfles altijd zitten.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal