Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Wagen tent te strak  (gelezen 5765 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kevinmalij

  • Gast
Re: Wagen tent te strak
« Reactie #15 Gepost op: augustus 22, 2016, 06:30:32 pm »

En de zwarte koorden hangen los zoals je ziet. Ook zag ik maar 1 zilver puntje dus eerste klikker.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Wagen tent te strak
« Reactie #16 Gepost op: augustus 22, 2016, 08:30:10 pm »

Als ik zo kijk is het zwarte koort te slap. En volgens mij maar dat is op de foto moeilijk te zien zit je nok lat niet goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster Family S
Re: Wagen tent te strak
« Reactie #17 Gepost op: augustus 22, 2016, 09:17:19 pm »

De noklat zit idd fout, maar de tent staat aan deze kant te laag, standaard hangt bij mij de tent aan de plankkant ook wat lager dan aan de bakkant.
Daarom moet je ook aan die kant beginnen met opbouwen van de luifel/voortent, dan kunt je hem wat hoger zetten. En beginnen met afspannen aan de andere kant.
Oorzaak is de constructie, en dit wordt versterkt als het koord aan de bakkant te lang is!
Ik zelf trek de tent voor het opzetten van de luifel aan de bakkant eerst een stukje naar beneden en zet die even vast met twee haringen voordat ik verder ga opbouwen.
Gelogd

Kevinmalij

  • Gast
Re: Wagen tent te strak
« Reactie #18 Gepost op: augustus 22, 2016, 09:42:45 pm »

Hemm dan is het ons dus echt helemaal niet goed verteld. Is er ergens een goede uitleg. Ik heb nog niet op het forum gezocht.

@krebster ik zal ook jouw tips meenemen. Maar hoe zou die Noklat. Moeten zitten dan. Dat is die buis die je er los op legt en waar je vervolgens de slaaptenten aan ophangt toch?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Wagen tent te strak
« Reactie #19 Gepost op: augustus 22, 2016, 10:05:30 pm »

Hemm dan is het ons dus echt helemaal niet goed verteld. Is er ergens een goede uitleg. Ik heb nog niet op het forum gezocht.

@krebster ik zal ook jouw tips meenemen. Maar hoe zou die Noklat. Moeten zitten dan. Dat is die buis die je er los op legt en waar je vervolgens de slaaptenten aan ophangt toch?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Klopt helemaal. Als het goed is in het forum bij Roadmaster en dan opzet instructies. Kom je er dan nog niet uit laat het weten heb hier een boekje met de opzet gegeven's er in. En de zwarte koort kun je korter maken door een knoop in te leggen. Als je goed kijkt dat zie je bij de stok aan de houten kant als die plat licht in de lengte bij het begin van het doek twee klikkers. Een aan de ene kant en een aan de andere kant. Klik die in en ge haalt de twee staande buizen los. Zo kun je ook de plank openklappen zonder dat de hele tent mee komt. Haal het zwarte koort los en leg er een knoop in.

Mijn doek hangt bij alle kanten gelijk nergens hangt die te laag. En waar je ook begint het de haringen er in te slaan maakt niks uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal