Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!  (gelezen 41003 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #75 Gepost op: april 29, 2015, 10:16:46 am »

Heb gebeld, De Jong gaat er achteraan. Dus nog even geduld a.u.b.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #76 Gepost op: april 29, 2015, 01:07:48 pm »

We wachten rustig mee............

Vrijdag gaat onze luifel naar Ridderbeks om het scheurtje te (laten) repareren...........
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #77 Gepost op: mei 08, 2015, 02:52:50 pm »

Ik heb afgelopen zondag het grondzeil ook voor het eerst uitgeprobeerd. Ik wist dat hij niet inritsbaar was, maar hoe je hem wel vast moet zetten en omhoog moet houden is mij nog een raadsel.  :I De hoekpunten kun je wellicht nog tussen de flappen door vastzetten, maar bij de andere punten die halverwege zitten kan dat helemaal niet. Er zit verder ook niets bij, dus ook daar kun je niets uit afleiden. Ik heb maar een mail naar De Jong & De Wit gestuurd. Ben benieuwd wat zij in gedachten hadden toen ze dit grondzeil zo maakten.
Heb gisteravond een telefoontje van Mayo (de importeur) gehad. Het was een nogal lang en verwarrend gesprek. Maar dit is een samenvatting:
- Het grondzeil zou een universeel grondzeil zijn. Maar bij die van mij zijn wel specifiek op de plakken van de ingangen (midden voor in de voortent & rechts achter bij de ingang van de wagentent) flappen gemaakt, die je naar beneden kunt laten. Ben benieuwd hoe dat bij de anderen is uitgevoerd.
- Het grondzeil wordt door de Wit bij een atelier in NL besteld, en is dus is niet origineel van Cabanon.
- De afspanpunten op de hoeken wordt door De Wit al jaren aan de onderkant geplaatst. Volgens hun kun je hem dan beter strak zetten. (Ik merk hiervoor eerlijk gezegd geen verschil met de door anderen gebruikte methode) Het nadeel dat hierdoor naar binnen gaan van de hoekpunten/ omhoog staande rand is verder geen specifiek antwoord op gegeven.
- De afspanpunten die daar zitten waar er ook flappen zitten, was het antwoord dat de flappen daar omhoog gevouwen moesten worden. Daarop heb ik aangegeven dat dit niet kan, zonder dat je grote tochtgaten krijgt.
- Ook geen reactie op de herhaalde vraag naar spullen die erbij horen om het geheel goed op te zetten (in de showroom in Schijndel zitten er in ieder geval haken bij voor aan de stokken, was wel bij een ander type, maar werd toen als voorbeeld gegeven). Bij die van Esvo worden staafjes bijgeleverd, zodat de randen goed omhoog kunnen blijven staan.
Kortom, het was en is mij nog niet helemaal duidelijk hoe het dan zou moeten. Eerlijk gezegd heb ik het idee, dat ze niet goed hebben gekeken en het ontwerp gewoon fout is.
Gelukkig werd wel 2 mogelijke oplossingen gegeven:
- Het zeil terug brengen en dan krijg ik het geld terug.
- Aangeven waar ik (extra) afspanpunten wil hebben (daar waar de flappen al onderbroken zijn) en die worden er dan aangezet.
Daarnaast gaf hij ook aan dat hij nog geen andere klachten had ontvangen, dus ik denk dat het goed is als jullie dit ook aan jullie dealer doorgeven. En
dan kunnen jullie doorverwijzen naar bovenstaande (Ik heb gesproken met Peter de Wit van Mayo) Ikzelf neig naar het terugbrengen van het zeil, en dan bij een zeilmakerij (Liefst in de buurt, of biijv. Esvo) een nieuwe te laten maken.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #78 Gepost op: mei 08, 2015, 03:08:17 pm »

Hmmm, blijft een beetje vaag inderdaad. Wij hebben bij het proefopzetten alleen het grondzeil niet uitgeprobeerd... Ik snap dus nu ook niet helemaal wat het probleem is, maar we hebben hem dinsdag wel nodig! Ik begrijp dat het probleem zit in de flappen van de voortent die naar binnen slaan en de bevestiging van het grondzeil?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #79 Gepost op: mei 08, 2015, 03:39:24 pm »

Ja, en hoe de rand omhoog moet blijven staan.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #80 Gepost op: mei 08, 2015, 09:26:42 pm »

Wij gaan het dinsdag ervaren en komen er dan zeker op terug!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #81 Gepost op: mei 08, 2015, 09:45:15 pm »

Ik wil er foto's van maken als we 'm binnenkort (hopelijk) weer eens opzetten zodat we hopelijk duidelijk kunnen communiceren met Ridderbeks. Zal elke dealer het grondzeil bij dezelfde afnemer laten bestellen? Toch raar dat het grondzeil wel genoemd staat op de Cabanon Prijslijst maar deze niet door Cabanon geleverd wordt............nogal wiedus dat het ding dan niet lekker past........
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #82 Gepost op: mei 08, 2015, 09:55:06 pm »

Ik vroeg me inderdaad ook af hoe het grondzeil dan genoemd kan worden op de Cabanon prijslijst!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #83 Gepost op: mei 09, 2015, 10:15:28 am »

Ik heb inderdaad ook aangegeven dat ik het vreemd vond dat een standaard grondzeil als specifieke op de prijslijst staat.  Voor de rest is het de importeur die het bij hun atelier laat maken, de dealers bestellen gewoon bij De Wit.
Overigens hebben wij zonder dit kuipzeil gekampeerd, ging prima, en kan hij ongebruikt weer terug.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #84 Gepost op: mei 13, 2015, 07:35:05 am »

Bij ons ook geen opstaande randen bij het grondzeil voor de voortent, dus daar ga ik volgende week nog even achteraan bij De Wit.

Ook nog een vraagje hier. Wij hebben de vouwwagen nu2 keer opgezet en de achterkant, bij de achtertent blijft zo hoog staan waardoor er veel spanning op de achterzijde staat. Voor hebben we dit ook, maar in iets mindere mate. Heeft iemand tips?

Wij vinden de voortent trouwens zeer makkelijk om op te zetten. Die staat echt heel snel. Ideaal!!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #85 Gepost op: mei 13, 2015, 08:50:12 am »

Citaat
Ook nog een vraagje hier. Wij hebben de vouwwagen nu2 keer opgezet en de achterkant, bij de achtertent blijft zo hoog staan waardoor er veel spanning op de achterzijde staat. Voor hebben we dit ook, maar in iets mindere mate. Heeft iemand tips?
Als je de poten aan de rechterkant rechtop hebt staan, staat het hoger, als je ze schuin in de hoek zet niet. Wellicht is dat het probleem?
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #86 Gepost op: mei 13, 2015, 10:03:49 am »

Je moet die poten schuin naar binnen zetten toch?
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #87 Gepost op: mei 13, 2015, 10:10:16 am »

Haha, ze staan schuin naar buiten. Schuin naar binnen snap ik niet heel goed...
Het trekt vooral op de laatste boog die uitklapt zeg maar en die staat op de laagste stand, dus dat kan het niet zijn...
Bedankt weer voor het meedenken sowieso. Heel fijn!!!
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #88 Gepost op: mei 13, 2015, 11:32:25 am »

Volgens mij zetten wij ze altijd schuin naar binnen. Klein stukje voor de ingang. Volgens mij is ons dat zo verteld. Maar misschien doen wij het wel fout hoor...
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #89 Gepost op: mei 14, 2015, 10:10:19 am »

Als je openklapt zet je ze op de grond, en dan staan ze na het openklappen schuin naar binnen. Vervolgens kun je de banden vast zetten, en dan zet je ze schuin naar buiten. Bij het inklappen doe je precies het omgekeerde.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal