(ik ga er vanuit dat het de bedoeling is om een review in een bestaand topic te plaatsen)
Hierbij mijn review, we hebben afgelopen zomer 2,5 week op deze camping gestaan, en er is de laatste jaren het een en ander verbeterd aan de camping.
* Vriendelijkheid personeel: 10
* Sanitair: 8
* Schoonheid van de camping zelf: 10
* Animatie team: 10
* Voorzieningen: 9
* Eet gelegenheden op de camping: 8.
* Zwembad: 9
Alles wat al positief was is positief gebleven: veel ruimte, eigen kampvuur, vriendelijke eigenaren, midden in de natuur etc.etc.
De camping is wat gegroeid omdat er nu ook ingerichte tenten of een pipowagen te huren is. De camping plaatsen zijn nog steeds mega groot, een paar tenten meer of minder merk je hier echt niet. De centrale boomgaard is erg gezellig om rond te hangen er staan picknicktafels, hangmatten, er is een ontspannen sfeer en je maakt snel een praatje met andere gasten of de eigenaren.
Ook is er sinds vorig jaar een zwembad, groot genoeg om even te zwemmen en te spelen. Heerlijk op hete dagen! verder is er een zandbak, trampolines, schommels, klimtoestel, skelters. dus eigenlijk alles wat kinderen nodig hebben
Wat de 'animatie' betreft dat is beperkt aanwezig, de kinderen kunnen elke ochtend een rondje op het paard, middags helpen met geitenmelk. En af en toe wordt er een spel georganiseerd door de vrijwilligers. Of er wordt iets georganiseerd door campinggasten zoals levend stratego of broodjesbakken bij kampvuur.
In de centrale keuken kun je Bier/fris/wijn of kaas/vlees uit de koeling pakken, je hoeft het alleen maar af te turfen op een briefje, alles gaat op goed vertrouwen, heerlijk. De groente tuin mag je gratis eten plukken wat we een aantal keren hebben gedaan, erg leuk. in het hoogseizoen kun je 2x per week 'mee eten', Je kunt van tevoren kiezen uit 2 gerechten, verwacht geen culinaire hoogstandjes maar het eten is prima en de porties ruimvoldoende. en het is spotgoedkoop.
Zijn er geen nadelen?
zeker wel, ik vond de reisafstand net teveel (1400km) om in 2 dagen te doen en er zijn nog veel slechte wegen in Slowakije. Het laatste stuk pad wat je af moet met de auto is een drama, maar ik zag op Facebook dat ze het pad deze winter verhard hebben!
Verder is het prachtig om midden in de natuur te zitten, maar dat heeft als nadeel alles is ver weg, een grote supermarkt was 30-40min rijden. En er zijn niet veel dingen te doen in de buurt, we hebben ons prima vermaakt maar je zit snel 30-60min in de auto. Boedapest is echt prachtig als je daar een nachtje in een appartement/hotel blijft.
Verder kan ik deze camping aan iedereen aanraden, imho is het iets wat je een keer gedaan moet hebben. Deze camping is met geen andere camping te vergelijken. Wij gaan niet weer terug, maar dat heeft niets met de camping te maken, we houden van afwisseling en willen elke zomer naar een ander land/regio.