Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte S Windforce - 1,1kW?  (gelezen 53140 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #180 Gepost op: juni 26, 2023, 09:40:34 pm »

Duidelijk plaatje. Snap alleen niet waarom er geen aarde is meegenomen in de aansluiting.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

ja was wel zo makkelijk geweest voor deze situatie
alternatief is nu de geel/groene aarddraad van de 2 kabels aan elkaar lassen/klemmen/schroeven
Gelogd

earthy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #181 Gepost op: juni 26, 2023, 09:41:22 pm »

Als ik dus in de wagen bak de kabel vindt tussen de CEE aansluiting en de verdeeldoos voor de twee stopcontacten waar de de KUKA inzitten en ik plaats daar de softstarter gaat het werken voor zowel de in als de uitvouw pomp?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dat heb ik nog niet geprobeerd... wat ik uit beschrijvingen van softstarters lees is dat je niet kunt schakelen achter de softstarter, maar er voor; anderzijds heeft deze een losse aansluiting voor een startknop. Daar komt bij dat ik toevallig een invouwventilator heb die niet heel hoog piekt.

Mijn oplossing zou zijn twee softstarters, maar ik heb het eerst met eentje geprobeerd.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #182 Gepost op: juni 26, 2023, 09:43:55 pm »

We gaan eens kijken. Bij Ali niet zo gek duur, verzendkosten en prijs, dan nog een kabel met een kant CEE andere kant schuko, doorknippen   Over de softstarter aan sluiten, aarde draad aan elkaar zetten en dat is het dan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #183 Gepost op: juni 26, 2023, 09:46:52 pm »

We gaan eens kijken. Bij Ali niet zo gek duur, verzendkosten en prijs, dan nog een kabel met een kant CEE andere kant schuko, doorknippen   Over de softstarter aan sluiten, aarde draad aan elkaar zetten en dat is het dan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

of in de wagen plaatsen in de voedingskabel tussen de CEE van de wagen en de twee KAKU schakelaars in
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #184 Gepost op: juni 26, 2023, 09:47:47 pm »

Met twee softstarters hoef je dus eigenlijk alleen de voedingsdraad van de pomp te gebruiken, doorknippen softstarter ertussen en de stekker weer in de kuka. ( wel nog de aarddraad doortrekken)

Moeten ze niet te warm worden. Eerst maar eens zien of het werkt als het buiten de wagen zit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2023, 09:49:30 pm door OhPeeCee »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #185 Gepost op: juni 26, 2023, 09:48:58 pm »

Dat heb ik nog niet geprobeerd... wat ik uit beschrijvingen van softstarters lees is dat je niet kunt schakelen achter de softstarter, maar er voor; anderzijds heeft deze een losse aansluiting voor een startknop. Daar komt bij dat ik toevallig een invouwventilator heb die niet heel hoog piekt.

Mijn oplossing zou zijn twee softstarters, maar ik heb het eerst met eentje geprobeerd.

schakelaar Switch On is Soft Start on, kan je dus doorverbinden, met spanning erop zetten heb je dan altijd de Soft Start

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #186 Gepost op: juni 26, 2023, 09:51:53 pm »

Dat heb ik nog niet geprobeerd... wat ik uit beschrijvingen van softstarters lees is dat je niet kunt schakelen achter de softstarter, maar er voor; anderzijds heeft deze een losse aansluiting voor een startknop. Daar komt bij dat ik toevallig een invouwventilator heb die niet heel hoog piekt.

Mijn oplossing zou zijn twee softstarters, maar ik heb het eerst met eentje geprobeerd.

hoe zit het met de KAKU?
na spanning erop zetten hebben die een 20 seconden nodig om te initialiseren zodat de afstandsbediening de schakelaars kan bedienen

Begrijp ik het goed dat de de Soft Starter in de afgaande stekker naar de ventilator hebt tussengebouwd?

Heb je een paar fotootjes van hoe het gemaakt is?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #187 Gepost op: juni 26, 2023, 09:54:50 pm »

Dat heb ik nog niet geprobeerd... wat ik uit beschrijvingen van softstarters lees is dat je niet kunt schakelen achter de softstarter, maar er voor; anderzijds heeft deze een losse aansluiting voor een startknop. Daar komt bij dat ik toevallig een invouwventilator heb die niet heel hoog piekt.

Mijn oplossing zou zijn twee softstarters, maar ik heb het eerst met eentje geprobeerd.

ik heb laatst met een simpele huis tuin keuken kWh / verbruiksmeter in Slowwww motion de aanloopstroom gefilmd
deze ging bij in en uitvouwen naar een 24A
de normale verbruiksstroom was een 7A na het opstarten
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #188 Gepost op: juni 26, 2023, 09:56:06 pm »

Niet slecht, geen wonder dat 6 amp er uitklapt :)30]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2023, 10:02:34 pm door OhPeeCee »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #189 Gepost op: juni 27, 2023, 08:00:06 am »

30A zou op zich moeten kunnen
maar die automaten zijn natuurlijk in weer en wind en daarmee snel verouderen?

Een standaard camping automaat heeft een C karakteristiek
Dat betekent dat die kortstondig 10x zijn normale stroom kan verduren voordat die uitschakelt

Dus C6 kan kort 60A aan

Met wat geluk schakelt die ook niet uit met wat overstroom (6A vs 7A)
Maar daarmee ben je afhankelijk van de ouderdom etc van de automaat

Misschien vertraagd deze begrenzer voldoende om de piek en de overstroom binnen de perken te houden?

Mijn V2G van de auto met 230V/16A klapt er ook uit, ivm de 16A maximale load, waarschijnlijk alleen geschikt voor ohmse belastingen zonder inschakelpiek
Gelogd

earthy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #190 Gepost op: juni 27, 2023, 09:33:44 pm »

hoe zit het met de KAKU?
na spanning erop zetten hebben die een 20 seconden nodig om te initialiseren zodat de afstandsbediening de schakelaars kan bedienen

Tja, daar heb ik blijkbaar ooit eens iets mis gedaan, want bij nakijken dit voorjaar kwam ik er achter dat schakelknopset 1 *beide* ventilatoren aan en uit schakelde, en schakelknop 2 alleen de uitblaasventilator...

Begrijp ik het goed dat de de Soft Starter in de afgaande stekker naar de ventilator hebt tussengebouwd?

Heb je een paar fotootjes van hoe het gemaakt is?

Bij deze twee foto's. De softstarter heeft een metalen onderkant, die heb ik tegen de ventilator aangezet in de hoop dat de luchtstroom daar doorheen wat warmte afvoert. Anderzijds heb ik niet het idee dat het ding heel warm wordt; heb niet echt warmte gevoeld bij het testen in de cevennen begin mei.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #191 Gepost op: juni 27, 2023, 09:43:45 pm »

Dit zijn de foto’s waar het goed op te zien is. Twee van die dingen , softstarters, bestellen, metertje 3 aderig stroom snoer (geschikt voor 16 ampere 1,5 mm2 per ader) kroonsteentje, male schuko en female schuko. Klaar. En natuurlijk wat handigheid. 

Dank voor deze deling van de noeste huisvlijt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #192 Gepost op: juni 27, 2023, 09:49:28 pm »

Heb inderdaad de NTC's geprobeerd, met beide windforce openingen open, wilde niet klappen want de kar stond onder de overkapping. Wordt heel snel zo heet dat de NTC patsboem kapot ging. Vervolgens bij de aliexpress voor 3 tientjes een SSR-40WA-R2 op de kop getikt, en die tussen de KAKU schakelaar en de ventilator gezet; werkte als een zonnetje.

hebben ze op Ali ook een behuizing ervoor dat je weet?

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #193 Gepost op: juni 27, 2023, 09:52:29 pm »

Tja, daar heb ik blijkbaar ooit eens iets mis gedaan, want bij nakijken dit voorjaar kwam ik er achter dat schakelknopset 1 *beide* ventilatoren aan en uit schakelde, en schakelknop 2 alleen de uitblaasventilator...

Bij deze twee foto's. De softstarter heeft een metalen onderkant, die heb ik tegen de ventilator aangezet in de hoop dat de luchtstroom daar doorheen wat warmte afvoert. Anderzijds heb ik niet het idee dat het ding heel warm wordt; heb niet echt warmte gevoeld bij het testen in de cevennen begin mei.

dank voor de foto's

zie ik het goed dat de groene connector is doorverbonden?
daarmee heb je standaard de Soft Start volgens hun schema

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #194 Gepost op: juni 27, 2023, 11:29:31 pm »

Wonderlijk eigenlijk dat zoiets niet af fabriek al is ingebouwd. Pieken van 24 tot 30A zullen op veel campings een issue zijn. Ik neem aan dat Holtkamper daar ook over had kunnen/heeft nagedacht.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal