Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Flyer, Spacer of Cocoon  (gelezen 12000 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kampeermeneer

  • Gast
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #15 Gepost op: december 11, 2016, 09:11:59 pm »

Heeft de zoektocht al wat opgeleverd?

We zijn al een hoop wijzer geworden maar gaan in de kerstvakantie nog een keertje kijken naar de holtkampers en Zambezi.  De Smitveld vind ik erg mooi maar iet minder praktisch.
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #16 Gepost op: december 13, 2016, 08:17:17 pm »

Ik zie dat de astro nog niet genoemd is. Vergelijkbaar met de spacer qua indeling. Uitstraling is vergelijkbaar met de cocoon. Het eerste model heeft een softtop, het 2e model (vanaf 2004/2005) een harttop. Wij hebben een eerste model astro en gaan er met zn vijven mee weg. De 2 oudste kids gaan in een los tentje, de jongste slaapt op de softtop. De voortent is ruim genoeg om bij slecht weer met zn allen in te zitten. En onder het bed voldoende ruimte voor de spullen. Wii vinden het een erg fijne wagen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #17 Gepost op: december 13, 2016, 09:53:24 pm »

Wij hebben Flyer, Astro en Spacer uitgeprobeerd  :).
Flyer is lekker ruim maar de keuken op en af was er bij ons te veel aan zeker bij korte tripjes. Ok niet veel werk maar toch...
Astro is iets te klein, niet in het zonnige zuiden als het een hele vakantie droog blijft maar met 4 binnen als het meer dan een buitje doet  :N.
Voor ons had de Spacer alles wat het moest zijn. De klep is best ruim genoeg voor een extra slaapplaats. En de voortent is zeer ruim voor 4 tot 6 personen zelfs als het dagen regent. Wel een inritsbaar kuipzeil voorzien dan :#. De keuken staat lekker op de dissel onder het luifeltje dus droog wil je ze binnen kan dat ook nog maar dan is het wel wat krapper.
Alleen een pack&go dat heeft de Spacer niet....
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #18 Gepost op: december 13, 2016, 10:03:49 pm »

De keuken staat lekker op de dissel onder het luifeltje dus droog wil je ze binnen kan dat ook nog maar dan is het wel wat krapper.

hadden jullie een extra keukenluifel eraan geritst of het raamdoek als luifel toegepast?
Gelogd

Kampeermeneer

  • Gast
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #19 Gepost op: januari 22, 2017, 03:09:10 pm »

Wij zijn afgelopen  weekend  nog eens  wezen kijken  bij Holtkamper.  Hoewel we met het idee van eennspacer naar binnen gingen  wordt het waarschijnlijk  toch een cocoon .  Welneen met kidstent dus M of Xl als ik het goed begrijp.  Reden hiervoir is dat de cocoon metnluifel dan nog voldoende binnenruimte heeft. Bij de Spacer zouden we dan toch vaak de tent moeten  opzetten.  Verder stootte ik ter plekke 2 keer mijn hoofd aan de stang  bij de ingang va de Spacer.

Vanaf welk jaar zit er pack and go op de cocoon?

Kan iemand mij nog uitleggen hoe dat met die letters zit want he hebt de M en XL en Aero zonder stokken  maar ook in verschillende  maten. Snap het niet helemaal.  Laat je die kidstent er met invouwen  aanzitten  of laat je die zitten. Hadden we daar kunnen  vragen maar niet aan gedacht.

O ja als je nog een mooie cocoon in de aanbieding  hebt dan hoor ik het graag.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #20 Gepost op: januari 22, 2017, 04:01:11 pm »

De Cocoon heeft ongeveer vanaf 2010 Pack&Go geloof ik. wij hebben vorig jaar onze mooie Cocoon XL 2014 verkocht. Wat betreft de M of XL uitbouw. De XL is de grootste uitbouw en is niet demontabel. De M uitbouw is wel demontabel meen ik. Maar is maar de helft van de XL. Bij ons konden in de XL 2 pubers van 16 slapen. we hadden er geen kidstent of zoiets in, maar gewoon een groot kleed over een stang. De pubers maakte het niets uit. Ze sliepen overigens meestal in hun eigen tent. Verder gebruikten we de uitbouw meer als opslag om in de voortent verder geen spullen te hebben liggen. De Aero is geloof ik het nieuwe model Cocoon met de halfronde ramen er in. Die vonden wij niet zo mooi. En de XL was 3 jaar geleden ongeveer net zo duur als de Aero, maar dan met standaard meer ruimte. Geen idee hoe het nu is, want het verandert voortdurend.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #21 Gepost op: januari 23, 2017, 06:34:56 pm »

Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Kampeermeneer

  • Gast
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #22 Gepost op: januari 25, 2017, 08:43:15 am »

staat nu een mooie Cocoon S te koop van 2011. Met o.a. Pack&Go. http://www.camperscaravans.nl/vouwwagens/Holtkamper-Cocoon-zeer-goede-staat-en-luxe-uitger-2011/1861065

Die had ik inderdaad gezien maar is boven ons budget
Gelogd

Kampeermeneer

  • Gast
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #23 Gepost op: januari 25, 2017, 08:47:07 am »

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1129357210-holtkamper-cocoon-xl-bouwjaar-2004.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr&pos=2

Deze ook gezien met een zelfbouw keuken maar wat ons betreft prima. We zouden er dan nog wel een nieuwe binnentent voor de uitbouw bij kopen.

Liefste zouden we echter één met gedraaide bak hebben om niet de hele vakantie met blauwe schenen te lopen. Hoe zijn jullie ervaringen met de dissel in de voortent / onder de luifel?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #24 Gepost op: januari 25, 2017, 09:48:02 am »

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1129357210-holtkamper-cocoon-xl-bouwjaar-2004.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr&pos=2

Deze ook gezien met een zelfbouw keuken maar wat ons betreft prima. We zouden er dan nog wel een nieuwe binnentent voor de uitbouw bij kopen.

Liefste zouden we echter één met gedraaide bak hebben om niet de hele vakantie met blauwe schenen te lopen. Hoe zijn jullie ervaringen met de dissel in de voortent / onder de luifel?
De dissel heb je geen last van. Was althans onze ervaring. Wel hadden wij een disseltafel ter uitbreiding van de keuken. Met een gedraaide bak moet je weer met de keuken lopen sjouwen. Tenzij je een uitvoering hebt met verlengd frame en keuken achterop.
Disseltafel is ontzettend handig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #25 Gepost op: januari 25, 2017, 10:16:23 am »

Van de dissel heb je inderdaad nauwelijks last en in combinatie met een disseltafel werkt het gewoon goed!
Gelogd

Kampeermeneer

  • Gast
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #26 Gepost op: februari 07, 2017, 03:56:36 pm »

Even een update: De zoektocht gaat nog steeds verder. We zijn vooral op marktplaats etc nog steeds op zoek naar Holtkampers maar er zijn ook een paar andere opties bijgekomen:

Op mijn blog heb ik de huidige kansmakers op een rij gezet  en onze overwegingen: http://www.kampeermeneer.nl/welke-vouwwagen-kopen/

Jullie tips en ervaringen ook met de andere klappers zijn dus nog steeds welkom.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #27 Gepost op: februari 07, 2017, 08:13:59 pm »

Even een update: De zoektocht gaat nog steeds verder. We zijn vooral op marktplaats etc nog steeds op zoek naar Holtkampers maar er zijn ook een paar andere opties bijgekomen:

Op mijn blog heb ik de huidige kansmakers op een rij gezet  en onze overwegingen: http://www.kampeermeneer.nl/welke-vouwwagen-kopen/

Jullie tips en ervaringen ook met de andere klappers zijn dus nog steeds welkom.
Ik heb je blog een poosje geleden al met veel plezier via een tent/ vouwwagen groep op Facebook gelezen. De vouwwagens uit jouw lijst hebben wij ook allemaal overwogen. Wij zijn uiteindelijk voor de Cabanon Malawi gegaan omdat wij deze nieuw konden aanschaffen binnen het budget. Uiteindelijk vonden wij dat fijner dan een tweedehands. Ik vond het met de stevigheid van de Malawi juist erg meevallen en op dit forum vind ik van alle merken wel issues. Succes met de zoektocht.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Gelogd

mpostma

  • Gast
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #28 Gepost op: februari 08, 2017, 02:51:54 am »

Keuken op de Dissel onder de luifel ervaren wij juist als ideaal. Wel inderdaad in combinatie met een tafel over de Dissel heen. Dat kan ook gewoon een standaard campingtafel zijn, die in hoogte verstelbaar is. Hier kan je lekker veel op wegzetten. Het fijne vinden wij zelf dat je bij het aankomen alles al tot je beschikking hebt en altijd droog kunt koken/ koffie zetten. Geen gedoe met het verplaatsen en aansluiten van de keuken/ koelkast. Stekker erin en klaar. Ik vind het erg ongezellig als je zelf opzij of aan de achterkant van de tent staat te koken.
Wij hebben wel even moeten zoeken naar een klapper met de Dissel/ keuken aan de voorkant, waarbij als tegenargument steeds de angst voor blauwe schenen genoemd werd. Ik moet echter de eerste keer stoten nog meemaken.
Gelogd

Kampeermeneer

  • Gast
Re: Flyer, Spacer of Cocoon
« Reactie #29 Gepost op: februari 08, 2017, 09:27:05 pm »

Keuken op de Dissel onder de luifel ervaren wij juist als ideaal.

Wij hebben wel even moeten zoeken naar een klapper met de Dissel/ keuken aan de voorkant, waarbij als tegenargument steeds de angst voor blauwe schenen genoemd werd. Ik moet echter de eerste keer stoten nog meemaken.

Kijk dat geeft de burger moed! Het lijkt er nu op dat het tussen de Zambezi RL, de Aart Kok Livingstone of de Cocoon XL of M zal gaan. Allen hebben voors en tegens maar de grote voordelen komen overeen. Het is dus nu wachten tot we een betaalbare op marktplaats tegenkomen waar we op tijd bij zijn. Want ze gaan snel op het moment.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal